AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 at de har mer og bedre leker hos den andre? Bedre mat og bedre alt generelt? Anonymkode: 39811...2d3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Ja da er vel alt bedre da? Anonymkode: 8ceaa...d5d
Andro Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Det er ikke en konkurranse. Hva vi spiser, har eller kler oss med her er bare vår sak. De større tingene kjøper vi sammen, og er enige om å spleise på - f.eks. sykkel. Det går fint! Trenger ikke å uniformere. Barn som påstår at ditt og datt er bedre andre steder er ute etter å manipulere deg, men du er voksen eller? Endret 4. mars 2023 av Andro 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 At de er smarte, og håper det hjelper å sammenligne for å få noe de har lyst på? Og at barn som har foreldre som ikke er skilt gjør det samme, den bare føles ikke så kjipt.. Anonymkode: da870...bcc 3
AnonymBruker 42 Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 Jeg tenker at barn kan "kunsten" å manipulere de også... Og strengt tatt så kan vel "bedre mat, og ALT" oversettes til "godteri og TV-spill" i de fleste tilfeller, tror jeg 😅 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Skrevet 4. mars 2023 Jeg er skilsmissebarn og jeg lærte tidlig kunsten av å manipulere. Voksne er egentlig utrolig dumme 😛 Mamma prøvde å motiverer meg til å gjøre det bra på skolen, så hun sa jeg skulle få 100 kr for en 3, 200 for 4 osv. Jeg sa det til pappa, han doblet beløpet. - resultat. Jeg tjente en "formue" på karakterene mine, uten å løfte en finger. Mamma sa at jeg måtte legge meg kl 21, hos pappa fikk jeg være oppe til kl 22. Syns jeg egentlig at pappa var kulere, enn mamma? Nope! Som tenåring syns jeg han var utrolig teit som ikke skjønte hva jeg drev med. Det du lister opp er materielle ting. Vær til stede for ditt barn. Gi barnet ditt trygghet, lytt og vær til stede. Det er det som betyr noe i det lange løp. Anonymkode: a465e...7a3 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): at de har mer og bedre leker hos den andre? Bedre mat og bedre alt generelt? Anonymkode: 39811...2d3 Jeg lærte etter en stund at barnet sa dette begge veier for å få mer ut av oss begge. Anonymkode: 23c1f...189 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #8 Skrevet 4. mars 2023 Jeg pleier å svare barnet med at det er fint å ha forskjellige ting hos mamma og hos pappa. Det hadde vært kjedelig å ha det samme på begge steder for da blir man fort lei av lekene sine. Nå har det endret seg endel her siden far fikk flere barn. Jeg har hørt barnet vårt si ved levering at det fikk den og den tingen av meg nå så da ønsket det mer hos pappa. Jeg sa til pappaen at vi holder av penger som var til jul og bursdag utover året og kjøper det vi trenger. Evt om en leke er ødelagt, en bok er tegnet ut eller vi trenger noe nytt til bedre lek ute. Anonymkode: 23c1f...189 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 I vårt tilfelle er det ene foreldrene som skryter av at alt er bedre der. Dyrere klær, dyre ting, MASSE av alt, og mye høyere inntekt. Jeg gir blanke og kjøper ikke mer av den grunn. Og hvor trives barna best? Hos den som har minst, altså meg. Anonymkode: aedd2...c74 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #10 Skrevet 4. mars 2023 Mor:Så hyggelig å høre at du har det så fint hos pappa, det blir jeg glad for☺️ Hva tenker du vi kan gjøre for at du skal ha det like fint her? Barn: kjøpe iPad, annet urealistisk svar… Mor: Det kan du ønske til bursdag. Hva med at vi lager taco sammen og så kan jeg lære deg et kortspill jeg spilte mye med min mamma? Kom igjen det blir gøy, jeg har mange morsomme historier om mormor☺️ Anonymkode: ed326...164
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå