Gå til innhold

Nå skjønner jeg hva min svigermor mente når hun sa "hvis jeg lever så lenge"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir snart 56. Og jeg er frisk så langt.

Men jeg har opplevd at en del venner og bekjente har dødd i min alder, eller bare litt eldre. Og yngre. Av enten kreft, slag, hjerteinfarkt eller andre skumle sykdommer. Jeg var nettopp en de kalte for "ungdommen". Nå er jeg plutselig blitt en av de som er (snart) eldre, om ikke gammel ennå.

Jeg har barnebarn, to døtre som jeg elsker (30 og 34 år), men det er de som er i støtet nå, med karriere, barn og mann, og jeg er plutselig på sidelinjen. Det er litt rart.

Jeg husker at min svigermor sa da hun var på min alder, at hvis hun lever så lenge, så skal hun gjøre ditt og datt. Hun lever faktisk ennå, heldigvis, og nå er hun 88 år. Og hun har vært sprek til nå, men hun sa det når hun var 50 år. Hun hadde også opplevd at jevnaldrende dør, mistet venner og bekjente. 

Og jeg kjenner litt på samme tanker som hun må ha hatt, når hun sa det.

Hun har overlevd kreft, hun har overlevd mannen sin også. Og er fortsatt i god form, selv hun har røykt gjennom hele voksenlivet. Hun har vært veldig heldig, og det er fint!

Hva kjenner dere andre i samme alder på?

Anonymkode: 689ad...b9c

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50 og har barn i tenårene. Jeg kjenner at kroppen ikke er den samme som før, og håper jeg får leve og følge opp ungene i mange år til. Det er ingen selvfølge...

Anonymkode: bed45...dd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er yngre enn deg og alvorlig syk. Har sterkt ønske om å leve så lenge som mulig for barnas skyld. Tok helsa som en selvfølge før jeg ble syk.

Anonymkode: 5377c...466

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...