Gå til innhold

17 mai komite. Jeg kan ikke stille opp...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Da har vi kommet dit hvor jeg har fått liste og en "post" jeg er skrevet opp på hvorpå det står "oppmøte obligatorisk" ifb med min sønn på skolen og 17 mai. Jeg har ME og kronisk fatigue. Jeg klarer ikke stille opp i kiosk eller andre poster. Den lille energien jeg har, bruker jeg på å delta på 17 mai dagen. Være tilstede for min sønn. 

Hvordan si fra om dette? Står at man må ha stedfortreder. Det har ikke vi. Alenemamma

Anonymkode: cf00f...75f

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start med å ta kontakt og si fra om hvordan ting her - kanskje skal det ikke mer til for at det ordner seg. Ikke lag problemer og bekymringer før du må.

• Liker 19
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Skriv sannheten: "Hei, skulle veldig gjerne bidratt, men jeg er syk og kan ikke delta. Jeg har heller ingen som kunne fungert som stedfortreder." 

Finnes det noe du KAN bidra med? Så ville jeg nevnt det. 

Drit i om de dømmer. Kan du ikke så kan du ikke. Og all styrke til deg! ❤️

Anonymkode: e3c2d...724

• Liker 26
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt. Men altså... hva skal de gjøre om du ikke møter opp og ikke har stedsfortreder, da? Hadde sagt at jeg ikke hadde anledning til å stille pga. helsemessige årsaker, og ikke tenkt mer på det.

Anonymkode: 8290c...c1f

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det ihvertfall viktig å si fra med en gang. Har opplevd i diverse komitéer at enkelte bare dropper å møte opp,og det er mye verre. Snakk med noen i komitéen, gjerne lederen. Er det noe som helst du kan bidra med,så tilby det. 

Anonymkode: 00350...934

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan du se om det er noen du kan bytte med å gjøre noe som du klarer å gjøre? Som alenemor til tre, blir jeg mektig provosert av dette innlegget. Det er ALLTID noe som alle kan bidra med, men det er alltid de samme som ikke kan bidra. Jo, du kan faktisk bidra. Hør om du kan dra dagen før å for eksempel stelle i stand eller bake en kake eller bistå med innkjøp. Jeg er alenemor, men heldigvis frisk. Jeg er trener, styreleder, sekretær, klassekontakt og har 100% jobb. Uansett hva det er, er det alltid de samme som ikke kan, men jo, alle kan et eller annet!

Anonymkode: f2084...c47

• Liker 22
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sikkert noe du kan bidra med som ikke krever å stå i en kiosk eller lignende. Ta kontakt med de og hør, forklar at du sliter med helsa men gjerne vil bidra med noe som du kan få til. Min post i fjor var en 25 minutters "vakt" ved en av lekene, krevde ingenting av meg egentlig uten å gi ungene stempel på hånda. Kunne sikkert satt meg på en stol til og med. Kanskje du kan bidra med en kake feks, som du kan lage dagen i forveien? 

Anonymkode: 85b00...f9f

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tilby deg å gjøre en annen aktivitet som ikke krever like mye energi. Bak en kake f.eks eller eventuelt send søsken, besteforeldre, tante eller likende for å pynte dagen før. 

Anonymkode: 0ed5f...d90

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan du se om det er noen du kan bytte med å gjøre noe som du klarer å gjøre? Som alenemor til tre, blir jeg mektig provosert av dette innlegget. Det er ALLTID noe som alle kan bidra med, men det er alltid de samme som ikke kan bidra. Jo, du kan faktisk bidra. Hør om du kan dra dagen før å for eksempel stelle i stand eller bake en kake eller bistå med innkjøp. Jeg er alenemor, men heldigvis frisk. Jeg er trener, styreleder, sekretær, klassekontakt og har 100% jobb. Uansett hva det er, er det alltid de samme som ikke kan, men jo, alle kan et eller annet!

🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: c7c0a...1c4

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Har sittet i 17. mai komite og vi tok hensyn til veldig mange når vi fikk inn forespørsler om det tidlig, men sa folk ingenting og nektet på oppgaven de fikk, ja da forsvant forståelsen.  Hadde 140 foreldre som skulle fordeles på oppgaver og i 8 grupper. Maaange oppgaver kunne gjøres hjemmefra i forkant. 17. msi er mer enn salg og servering, men de som ikke kom med ønsker eller ikke sa fra om tilpasning havnet på salg og servering for der var behovet størst.

Anonymkode: 032a4...825

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Du skriver det jo selv. Du er frisk. Noe ts ikke er. 

Likevel, man kan bidra med noe, selv om helsa ikke tillater f.eks å stå lenge i en kiosk. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du helt blåst i topplokket? 

Anonymkode: 010d2...b9b

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet

Bare si det som det er. Jeg lagde 10 liter vaffelrøre som jeg leverte kvelden før. Andre bakte skuffelse, muffens etc. Slike ting er litt enklere for oss som er kronisk syke.

Anonymkode: 7a5ff...678

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ser det ikke helt slikt. Som TS sier er det hun kan bidra med å gå på 17.mai-tilstelning med barnet. Da tenker jeg det er bedre å gjøre det enn å gjøre andre foreldre fornøyd. 

Min erfaring er og at noen faktisk ikke makter mer enn det TS beskriver. Hva er din erfaring siden du mener at alle kan mer enn det TS beskriver? Og hvis de ikke kan makte mer enn å stille opp for barnet 17.mai hvordan tenker du de skal løse det? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da må du kontakte den ansvarlige for arrangementet asap og fortelle at du ikke kan ha den oppgaven. Men at du f eks kan lage og levere to kaker på forhånd. 

Anonymkode: f03d4...cbb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser det ikke helt slikt. Som TS sier er det hun kan bidra med å gå på 17.mai-tilstelning med barnet. Da tenker jeg det er bedre å gjøre det enn å gjøre andre foreldre fornøyd. 

Min erfaring er og at noen faktisk ikke makter mer enn det TS beskriver. Hva er din erfaring siden du mener at alle kan mer enn det TS beskriver? Og hvis de ikke kan makte mer enn å stille opp for barnet 17.mai hvordan tenker du de skal løse det? 

Men har hun undersøkt om det er noe hun kan klare å bidra med da? Jeg ville nå tilbudt meg det først fremfor å bare si man ikke kan stille med noe som helst. Alle klarer feks bidra med en en enkel langpannekake og levere den. 

• Liker 15
Skrevet

Gi beskjed med en gang at du ikke kan. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men har hun undersøkt om det er noe hun kan klare å bidra med da? Jeg ville nå tilbudt meg det først fremfor å bare si man ikke kan stille med noe som helst. Alle klarer feks bidra med en en enkel langpannekake og levere den. 

Der er vi enige. Og det var mitt og de fleste andre sitt forslag også, se om det et andre ting å bidra med. 

Samtidig tenker jeg at det er nok ikke alltid sånn at alle greier å bidra med en langpannekake og levere den. Om man bestiller varer på nett og får hjemmehjelp til vasking og lignende så er ikke restenergien man skal bruke på en langpannekake. Hva tenker du? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må det alltid være så mye styr på 17.mai?🙈

Hater den dagen!!!!!!!!

Anonymkode: 3e050...fb6

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...