AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Jeg har prøvd å google denne kombinasjonen, uten å bli så mye klokere. Dere som går på biologiske legemidler for revmatiske sykdommer, kan dere drikke alkohol? Jeg skal begynne på imraldi snart, og lurer på mye, bl.a dette. Skal selvsagt snakke med revmatologen, men vil gjerne høre deres erfaringer😊 Anonymkode: b5f99...49c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Anonymkode: ab76b...4c3 Tusen takk! Det virker som pasienter som går på biologiske medisiner går ulike beskjeder, noen sier de kan ta en fest akkurat som før, og andre sier de får beskjed om å holde seg unna alkohol. Vil gjerne høre hva dere gjør, dere som går på biologiske medisiner😊 Anonymkode: b5f99...49c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Gått på ulik biologisk i over 10 år. Drakk hver helg fra 25-30 år, så ble det naturlig mindre fra 30-35 år. Kroppen tåler ikke like mye og må prioritere helsa nå over 35 år😜 Anonymkode: b3e1c...1eb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Gått på ulik biologisk i over 10 år. Drakk hver helg fra 25-30 år, så ble det naturlig mindre fra 30-35 år. Kroppen tåler ikke like mye og må prioritere helsa nå over 35 år😜 Anonymkode: b3e1c...1eb Takk for svar😊 Så bra! Jeg er over 40 år nå, så det er ikke lenger snakk om festing hver helg lenger på meg heller, men jeg har veldig lite lyst til å gi opp vinkvelder med venninner helt. Det blir vinkvelder maks 10 ganger pr år, men håpte da at det kunne vært ok å drikke en flaske vin utover en lang kveld😄 Kan det være lurt å vente med å drikke alkohol en stund etter oppstart på medisin, for å se at alle organ takler medisinen fint først? Kan jeg spørre om du har hatt/ har noen bivirkninger? ❤️ Anonymkode: b5f99...49c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk for svar😊 Så bra! Jeg er over 40 år nå, så det er ikke lenger snakk om festing hver helg lenger på meg heller, men jeg har veldig lite lyst til å gi opp vinkvelder med venninner helt. Det blir vinkvelder maks 10 ganger pr år, men håpte da at det kunne vært ok å drikke en flaske vin utover en lang kveld😄 Kan det være lurt å vente med å drikke alkohol en stund etter oppstart på medisin, for å se at alle organ takler medisinen fint først? Kan jeg spørre om du har hatt/ har noen bivirkninger? ❤️ Anonymkode: b5f99...49c Ikke hatt noen bivirkninger som jeg kjenner til eller slår ut på prøver. Kun at de har sluttet å virke dessverre(men det var pga stopp i graviditet og antistoffer ble laget). På min 3 biologisk medisin nå. Det er jo veldig nøye oppfølging, ekstra i starten. Jeg har ikke bevist ventet på blodprøve resultat men er ikke noe i veien for å gjøre det for sikkerhetsskyld. Det eneste jeg har merket er at jeg føler meg frist når jeg går på medisiner og veldig syk om jeg ikke går på medisiner eller at de mistet effekt. Jeg har fremdeles vinkvelder med jentene og kan drikke en flaske over en hel kveld. Ca 10 ganger i året her også😜 Men forsikre deg med legen at det er ok med alkohol og medisin☺️ det er jo hele bilde som må tas med i betraktning. Anonymkode: b3e1c...1eb
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke hatt noen bivirkninger som jeg kjenner til eller slår ut på prøver. Kun at de har sluttet å virke dessverre(men det var pga stopp i graviditet og antistoffer ble laget). På min 3 biologisk medisin nå. Det er jo veldig nøye oppfølging, ekstra i starten. Jeg har ikke bevist ventet på blodprøve resultat men er ikke noe i veien for å gjøre det for sikkerhetsskyld. Det eneste jeg har merket er at jeg føler meg frist når jeg går på medisiner og veldig syk om jeg ikke går på medisiner eller at de mistet effekt. Jeg har fremdeles vinkvelder med jentene og kan drikke en flaske over en hel kveld. Ca 10 ganger i året her også😜 Men forsikre deg med legen at det er ok med alkohol og medisin☺️ det er jo hele bilde som må tas med i betraktning. Anonymkode: b3e1c...1eb Men jeg går ikke på methotrexate. Da skal man jo være veldig forsiktig har jeg forstått det som. Anonymkode: b3e1c...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå