AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Sier du at du har asperger eller sier du at du har autisme? Selv foretrekker jeg å si jeg har asperger siden det er autisme med normal intelligens og jeg har normal intelligens. Anonymkode: 6668e...2bf
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Jeg sier Asperger. Jeg blir sikkert hudflettet nå, men jeg vil ikke sammenlignes med de som går rundt med øreklokker uten språk som vifter med armene og skriker. Anonymkode: 636e5...62f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Er autist. Jeg kan forstå at det for noen ikke er noe «gøy» å bli sammenlignet med de med psykisk utviklingshemning, men jeg er personlig er ikke opptatt av det. Jeg har mine utfordringer, men vet det ikke er noe galt med meg på den måten, og IQen er godt over normalen. Blir mest flaut for de som har en forutsatt mening om hva en autist er, også møter de mangfoldet og ser vi har ujevn evneprofil, og jeg passer ikke inn i deres bilde. Har du møtt en autist, så har du nettopp kun møtt en autist. Jeg vil likevel ikke hudflette den over her. Vi er alle ulike, og jeg har sett argumentasjonen i ulike grupper på Facebook, og kan til dels forstå den. Anonymkode: 8047c...864 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 Jeg sier autisme, jeg har hatt det hele livet, utredning tidlig i barneskolen. Anonymkode: 0834e...a4c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg sier Asperger. Jeg blir sikkert hudflettet nå, men jeg vil ikke sammenlignes med de som går rundt med øreklokker uten språk som vifter med armene og skriker. Anonymkode: 636e5...62f Relativt vanlig å gjøre med Aspergers også. Anonymkode: c8bb6...856
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil likevel ikke hudflette den over her. Vi er alle ulike, og jeg har sett argumentasjonen i ulike grupper på Facebook, og kan til dels forstå den. Anonymkode: 8047c...864 Enig med deg. Lagde denne tråden fordi jeg så at folk har ulike preferanser. Jeg er ikke en som misjonerer eller hevder at alle skal bruke samme begrep som meg. TS Anonymkode: 6668e...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 Er autist, eller på spekteret. Anonymkode: dcce8...082 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Jeg sier at jeg har Asperger, fordi jeg er redd for å bli assosiert med den nye bevegelsen av TikTok-autister. Sier ikke at de ikke er autister. Det vet jeg ikke noe om. Men jeg er redd folk tror jeg har funnet på det selv. Så jeg vet det er korrekt å si at man er autist. Men jeg sier at jeg har Asperger 🙊 Anonymkode: 58c18...404
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 Sier jeg har autisme. Anonymkode: b7130...c84
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #12 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg sier at jeg har Asperger, fordi jeg er redd for å bli assosiert med den nye bevegelsen av TikTok-autister. Sier ikke at de ikke er autister. Det vet jeg ikke noe om. Men jeg er redd folk tror jeg har funnet på det selv. Så jeg vet det er korrekt å si at man er autist. Men jeg sier at jeg har Asperger 🙊 Anonymkode: 58c18...404 Digresjon, men hva er dette? Høres ut som en slags sekt😅 (Jeg har ikke TikTok, så aner ikke hva som foregår der, men vet jo hva konseptet er sånn i utgangspunktet) Anonymkode: 1f0b6...d0f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #13 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Digresjon, men hva er dette? Høres ut som en slags sekt😅 (Jeg har ikke TikTok, så aner ikke hva som foregår der, men vet jo hva konseptet er sånn i utgangspunktet) Anonymkode: 1f0b6...d0f Det er mennesker som mener de er autister. De deler symptomer og fakta om autisme i korte filmsnutter. Og de deler fra utfordringer fra hverdagen sin. Problemet er at enkelte ting er gjenkjennbart for alle mennesker. Så det kan få folk til å tro de er autister uten at de er det. Men, for all del.. Mange av de har det sikkert. Er nok flere autister enn man har trodd i samfunnet. Anonymkode: 58c18...404
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 Ikke meg, men datteren min. Hun fikk diagnosen Asperger, leste seg opp om hvem Asperger var og hva han gjorde og etter det har hun plent nektet å assosieres med barnemorderen, så hun er veldig nøye på å si at hun er på spekteret. Hun er ikke så veldig glad i autisme heller, men bedre det enn Asperger i hvert fall. Anonymkode: b8c43...e43 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke meg, men datteren min. Hun fikk diagnosen Asperger, leste seg opp om hvem Asperger var og hva han gjorde og etter det har hun plent nektet å assosieres med barnemorderen, så hun er veldig nøye på å si at hun er på spekteret. Hun er ikke så veldig glad i autisme heller, men bedre det enn Asperger i hvert fall. Anonymkode: b8c43...e43 Ja, enig i at det er svært uheldig å navngi diagnosen etter han Hans Asperger. Så skjønner de som ikke ønsker asperger-begrepet av den grunn. TS Anonymkode: 6668e...2bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå