Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid i 3 trimester. 100% i svangerskapspenger pga ikke trygt å jobbe pga fare for barnet. Har bekkenløsning deluxe. Sliter med mye nedstemthet på kveldene. Dette kommer selv etter å ha vært sosial på dagtid både med venner og familie. Tenker selv det kommer av at jeg vanligvis har en veldig sosial og aktiv jobb som sykepleier, mens nå greier jeg knapt å storhandel på butikken uten at bekkenet er ødelagt resten av dagen. Får derfor liksom ikke ut noe steam. 

Noen som kan kjenne seg igjen? 

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det beste rådet jeg fikk av andre gravide og mødre var «alt som er skikkelig ille går faktisk over».

Sender deg styrke!

Anonymkode: 7d8a1...f57

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sengeliggende pga komplikasjoner (klarte knapt karre meg til kjøkkenet for et glass vann noen dager). Men jeg prøvde finne noe jeg likte å gjøre; som gjorde meg blid før. Og holdt på det selv om det føles «til ingen nytte». Fx. Om man liker lakke negler. Ta et bad osv. 

Anonymkode: 346c4...af0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei du:) Jeg kjenner meg igjen i å bli nedstemt på kveldene. Sånn har jeg hatt det lenge, spesielt i forrige svangerskap også. Er i uke 11 og synes dagene går fort, men at kveldene på sofaen blir uendelig lange. Også sover jeg dårlig på natten. Det jeg har prøvd, er å ikke ligge på sofaen hver eneste kveld, selvom det er lettere sagt en gjort. Har prøvd å lage noen avtaler, eller sette meg ned for å tegne, strikke, drikke en kopp te, høre på musikk, alt annet enn å glo på tv hele kvelden. Synes det hjelper. Husk at hvis det blir for tungt, bør du oppsøke hjelp. Håper du får det bedre snart ❤️

Anonymkode: 24eec...476

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg er bare i første trimester, men jeg kjenner allerede på at det er overraskende tøft å være gravid. Jeg har vært i såpass dårlig form at jeg såvidt har vært utenfor huset nå de siste ukene. Orker minimalt. Føler på mye ensomhet og at jeg savner å være sosial, trene og gjøre ting jeg pleier å gjøre.

Tror det kan være lurt å ha små prosjekter å pusle med hjemme. Selv jobber jeg litt med fotoalbum fra bryllupet mitt. Jeg er også glad i å pusle. Det å høre på podcast synes jeg ofte er et fint alternativ til å bare se på tv. Variasjon er viktig selv om man bare sitter hjemme. Og så er det selvfølgelig viktig å bruke nettverket sitt. Om man ikke orker å møtes så går det an å ta en telefon eller prate på skype. 

Håper du får det bedre snart! 💜 Det kommer bedre tider 🙌

Anonymkode: b0061...a5a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...