AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Lurer spesielt på om du som har hund alene er fornøyd med valget. Jeg er klar over hvor mye ansvar, tid og kostnader en hund krever - og vurderer å skaffe meg hund. Er nysgjerrig på om du som har hund syns det er en berikelse eller om du syns det er utfordrende å ha hund og få tid til alt annet du vil gjøre utenom jobb. Anonymkode: fa9ec...9d3
Mardina Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Ja, ville ikke vært han foruten ❤️ Han er heller i "dyr i drift", begrenser meg ikke på hva jeg kan gjøre i hverdagen og er verdens beste turvenn. Som gjør at jeg kommer meg ut på tur hver dag Eneste som er dumt er at han nå er inne i sitt 13 år og at jeg vet at jeg ikke kommer til å ha han i livet mitt i mange år til 😢Derfor nyter jeg hver eneste dag jeg har med han ❤️ Måtte bare legge inn et bilde av han ❤️ 😊 2 11
Myrmica Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Absolutt, har ikke angret en dag på at jeg skaffet hund! Det har gitt meg MANGE begrensninger i hverdagen, jeg har helt sluttet å reise på utenlandsferier (og jeg reiste masse før), jeg er sjelden spontan etter jobb (med mindre det er noe hundene kan være med på), helger og ferier planlegges med hundene i bakhodet, jeg har måttet stå over eller korte ned på mange besøk, familiesammenkomster og hendelser om det ikke passer at hundene er med, og jeg ikke får skaffet pass. Men alt har vært verdt det, for å ha dem i livet mitt. 1 3
Hmmmmmm Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 Jeg har en hund fra før, men skaffet meg en ny valp🫣 Valpetiden er litt utfordrende, men syns det går litt lettere nå. Eneste som er litt styrete er at valpen må være med meg på jobb minst en mnd til. Skulle ønske at folk utenfor Oslo ble like tolerante for hunder i offentlig rom. Det er så fint at valper kan sosialiseres overalt slik som i de kan i Oslo. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lurer spesielt på om du som har hund alene er fornøyd med valget. Jeg er klar over hvor mye ansvar, tid og kostnader en hund krever - og vurderer å skaffe meg hund. Er nysgjerrig på om du som har hund syns det er en berikelse eller om du syns det er utfordrende å ha hund og få tid til alt annet du vil gjøre utenom jobb. Anonymkode: fa9ec...9d3 Er det mye annet du vil gjøre etter jobb? For meg er hund hovedinteressen. Jeg vil ikke gå fra hunden som allerede har ligget en arbeidsdag. Anonymkode: bae26...f1a 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Skrevet 4. mars 2023 Jeg angrer ikke, men jeg er oppvokst med hund og har alltid hatt det ansvaret. Venter på ny valp nå, liker egentlig ikke valpetiden men ser frem til å begynne å trene hund igjen🤩 Anonymkode: 537e9...1c5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 Jeg er veldig fornøyd med at jeg skaffet meg hund, og har nå nr.3 i rekken. Elsker den uendelig høyt. Jeg går 100% inn for hunden, og å sette den på kennel er helt uaktuelt. Så på ferier og fritidsaktiviteter, er hunden alltid med, siden jeg ikke har noen som kan passe den for meg. Av og til kan jeg jo tenke at jeg går glipp av flere ting, men jeg ville allikevel aldri vært foruten min pelskledde venn. Den gir meg så mye glede i hverdagen. Men det er mye arbeid. Man blir bundet, og det koster en del penger. Så det å skaffe seg hund, skal være meget veloverveid før man gjør det. Det er alt for mange som skaffer seg hund, som finner ut etterpå at dette ble for mye for dem. Anonymkode: 32930...518 1
Julie Skrevet 4. mars 2023 #8 Skrevet 4. mars 2023 Å ha hund er en livsstil,kanskje spesielt om en er alene om ansvaret. Jeg hadde et lengre opphold uten hund før jeg tok det jeg vil kategorisere som et slags «verdivalg» og valgte å nedprioritere jobb/andre aktiviteter til fordel for hund og friluftsliv igjen. Aldri angret 😊La det være sagt at jeg har tilgang på kompetente hundepassere i familien dersom det formodning skulle være behov for hundepass. 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 Jeg skaffet meg hund mens jeg var alene med tre barn. Jeg så at barna begynte å bli store og snart kom til å være mere opptatt med sitt enn med mor samt at jeg kjente på ett behov for å være i ro. Angret kun de siste ukene hunden levde. Å vite at man må bestille den siste timen hos veterinær var som å avlive den gang på gang. Savner hunden hver eneste dag selv om jeg har en nydelig valp hos meg nå. Valpen er samme rase som den forrige men i stikk motsatt ende av skalaen for personlighet. Anonymkode: 050d3...e47 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 Etter 22 år, og 8 hunder (flere samtidig), så ja, kan si jeg er fornøyd 😄 Det påvirker hele livet mitt da. Savner iblant å kunne dra bort hele dagen, men sånn er det. Hver eneste dag må tilrettelegges. Anonymkode: 5a9c4...099 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Skrevet 8. mars 2023 Har en valp nå og noen minutter om dagen så angrer jeg. Det er så mye jobb med valp. Men jeg har hatt hund før og når de blir mer voksne og roer seg så er det en drøm. Mye jobb ja og det koster, men det er virkelig en venn/familiemedlem for livet. Men jeg er glad jeg ikke er alene om ansvaret, er veldig glad for at vi er to voksne. Anonymkode: 9b1bb...430 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 Jeg er fornøyd md valget, og jeg har hatt hunder før så jeg vet hva jeg går til. Men akkurat nå i valpefasen hender det at jeg noen dager synes det er for krevende. Er alene med valpen og sliter med hjemme alene treningen. Har jobbet jevnt og trutt i flere måneder men hun føler seg ikke trygg nok til at jeg kan forlate huset. Blir derfor veldig bundet. Har tidligere hatt hunder som kan være alene overalt uten å ødelegge eller bråke så dette synes jeg er veldig anstrengende. Anonymkode: bae26...f1a
LadyGrey Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 Hund er min livsstil og kunne nok aldri klart meg uten. MEN, hadde jeg bodd alene ville jeg ikke hatt hund, fordi det er tidskrevende. Vil ikke at hunden skal være mye alene. Passiv om natta 7-9 timer + 8-9 timer på jobb, 5 ganger i uka er alt for mange timer passivitet/ro for en hund mener jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 Jeg er veldig glad i hunden, men hadde tenkt meg om både to og tre ganger hvis jeg skulle gått tilbake i tid. Overtok en omplasseringshund. Bøe mer krøll enn ventet. Trening, trening, trening. Det er fælt å si det, men nå har jeg gitt opp. Mye dragning, bjeffing på hunder, vil sloss med enkelte hunder. Vi har trent masse, instruktør også. Men jeg merker det godt på meg og hunden. Det blir mye stress og styr. Så nå prøver jeg å ha det harmonisk for meg og hunden. Vi møter og går tur/leker med noen hunder i familien og blant venner. De går fint sammen. Ellers går jeg mye turer i skog og mark hvor vi svært sjeldent møter andre. Hunden får snuse, trent i ulent terreng, enkle søksøvelser, langline. Slipper hunden på et inngjerdet område ikke så langt unna. Hjemme er han rolig. Trener litt øvelser og ro. Men, siden hunden min er utfordrende, så har det også vært utfordrende å få pass. Det er noe å ha i bakhodet. Og ellers er jo enormt mye tid brukt på trening. Det er viktig å tenke om man har tid til det. Og noen hunder klarer ikke å være alene. Anonymkode: 0a893...6bd 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #16 Skrevet 9. mars 2023 Nå kommer jeg som en motpart her, men ja, jeg angrer...Jeg er oppvokst med hund og ønsket meg min egen hele barndommen. Skaffet meg en hund når jeg var 20år og har hatt han noen år nå. Angrer hver dag... er sliten etter jobb og har ikke lyst å gå på tur med han. Føler at jeg ikke får tid til hobbyer. Må alltid dra hjem tidlig fra ting (noe jeg ikke trodde skulle bli et problem da jeg ikke er en sosial fugl og liker meg hjemme. Likevel føles det veldig kjipt ut de gangene jeg faktisk har lyst å være ute med venner lenger.) Hater at hele gulvet og møblene blir dekt i hår hver dag. Hater å bruke flere tusen på veterinær. Hater å måtte planlegge sommeren min rundt han. Hater å måtte aktivisere han selv når jeg er syk og jeg knapt klarer å komme meg ut av sengen. Så ja.. jeg angrer og skal aldri ha hund igjen når han er død...😅 Anonymkode: f115d...e81 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 Fikk meg valp for rundt et år siden, og må si jeg tidvis har angret. Har hovedsakelig med gemyttet på hunden å gjøre, har hatt samme rase som valp (og i 15 år etter det) før, og der var personligheten helt annerledes. Nye valpen har uttømmelig energi, jeg får aldri fred, og det tar på i lengden. Men jeg håper det går seg til. Anonymkode: ff565...8a6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 Jeg tenker reise og hobby har mye og si på om det passer. Selvfølgelig på om du har hundepassere. Behov for sosialitet. For min del nyter jeg livet med hund godt. Vokst opp med familie hund fikk min egen da jeg var 20 og senere kullbroren som bonus 2år senere. Fikk ny hund i 2022 etter mine 2 andre gikk vekk av alderdom. Var alene med hundene frem til de ble 8å også fikk jeg samboer. det er selvfølgelig lettere og ha hund da enn er 2 i huset. Men føler jeg har en livsstill som passer veldig bra med å ha hund, da mye av mine interesser er og være ute og hjemme. Jeg har også veldig mange som kan passe hunden min. Om jeg ikke hadde hatt mange jeg kan spørre om hundepass så hadde jeg nok angret på å gå glipp av reise av og til. Så er det også viktig og finne den hunden som passer deg. Dere skal ha et likt behov for aktivitet og energi. Anonymkode: bfa21...954
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 Ja, jeg er glad jeg skaffet meg hund. Jeg har aldri angret på rasevalget heller, det er en fantastisk rase. Trofast, lydig, lærevillig og intelligent, alltid klar for å lære noe nytt, og veldig, veldig glad i menneskene sine. Men reservert og ikke så glad i fremmede. Shetland sheepdog. Anonymkode: c2f16...fda
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 Nå skaffet jeg ikke hund alene, men endte opp alene med hunden etter et brudd. Angrer absolutt ikke, hun er verdens beste selskap og får meg opp og ut av huset hver dag når jeg egentlig bare vil ligge i senga. Men er glad jeg slapp å være helt alene i valpetiden, selv om eksen ikke hjalp noe særlig til, så var det noe. Jeg jobber hjemmefra, så hunden er bare alene når jeg er ute og gjør andre ting. Hadde nok ikke hatt hund om jeg hadde vanlig jobb og måtte være borte fra hunden såpass lenge hver dag. Jeg vil jo ha mulighet til å være med venner, dra på trening, teater, frisør, sånne ting. Da er det fint å vite at hunden ikke må være alene mens jeg jobber i tillegg. Jeg jobber heller ikke på langt nær åtte timer hver dag, så kan bruke mesteparten av dagen på hunden. Jeg har heller ingen som kan passe, men hun er vant til å være på en fin kennel like ved her jeg bor om jeg må reise vekk. Anonymkode: f2116...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå