AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Samboeren min og jeg slo opp i går, etter mange runder med prøving det siste året. Vi har vært sammen i fem år, det har hatt store oppturer og nedturer, men jeg angrer ingenting. Jeg er 25 år, og dette er mitt livs første brudd. Lever på stipend så det blir vanskelig å finne bolig med et rimelig depositum, men det kommer til å ordne seg. Det som dog er vanskelig er at jeg må bo med ham i noen uker/en måned til. Jeg føler meg helt tom og klarer ikke snakke uten å gråte, og ser ingen framtid lenger. Jeg står på bar bakke og føler meg ekstremt sårbar og fortapt. Har dere noen gode tips til hvordan å jobbe med brudd - hva bør man gjøre, og hva bør man unngå? Anonymkode: 068cf...96e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Du må komme deg ut med en gang eller han må sove hos en kompis så lenge. Du kan bo hos foreldrene dine eller på sofaen hos en venninne de 4 ukene istedet for å bo med eksen. Ellers blir det en million ganger mere vondt, forvirrende og fælt enn det trenger å være. Brudd gir abstinenser etter oxytocin, kjærlighetshormonet så det du må tenke på når du savner han eller gråter er at det går over og at du ikke må gi etter for abstinensene og "ruse" deg med ny dose. Dvs holde deg helt unna kontakt, sex, meldinger osv i minst 3 måneder som er tiden det tar før hjernen ikke lenger er avhengig av oxytocin og dopamin på samme måte. Er en grunn til at mange begynner å trene eller spise sjokolade for dette booster også oxytocin(sjokolade hvertfall og nærhet med dyr og mennesker) og dopamin (trening) så det kan være bra å prioritere dette fremover Anonymkode: b7eeb...f3a 1 2
Hjelpsom Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Du må komme deg ut med en gang eller han må sove hos en kompis så lenge. Du kan bo hos foreldrene dine eller på sofaen hos en venninne de 4 ukene istedet for å bo med eksen. Ellers blir det en million ganger mere vondt, forvirrende og fælt enn det trenger å være. Brudd gir abstinenser etter oxytocin, kjærlighetshormonet så det du må tenke på når du savner han eller gråter er at det går over og at du ikke må gi etter for abstinensene og "ruse" deg med ny dose. Dvs holde deg helt unna kontakt, sex, meldinger osv i minst 3 måneder som er tiden det tar før hjernen ikke lenger er avhengig av oxytocin og dopamin på samme måte. Er en grunn til at mange begynner å trene eller spise sjokolade for dette booster også oxytocin(sjokolade hvertfall og nærhet med dyr og mennesker) og dopamin (trening) så det kan være bra å prioritere dette fremover Anonymkode: b7eeb...f3a Denne støtter jeg. Jeg har vært i 2 fæle brudd. Det første var lettere å takle da vi fikk stor avstand fra hverandre og ikke måtte ha kontakt. Det jeg står i nå er virkelig vanskelig, da jeg må forholde meg til eksen pga av felles barn og da blir det mye kontakt. Siden Ts ikke har samme type tilknytning til eksen som de som har felles barn, så er det beste å bare bryte av helt og finne på noe annet å fylle tiden med. I mitt første brudd brukte jeg mesteparten av tiden til å jobbe og trene utrolig mye(ekstemt mye). Det kan også hjelpe å fornye seg selv. Klippe håret, kjøpe litt nye klær osv. Bruke litt penger på seg selv og prøve å nyte livet så godt som det lar seg gjøre. Vil anbefale å være måteholden med alkohol, for mange fører det bare til melankoli og savn etter eksen, og da er ikke veien lang til å kontakte eksen mens man er full. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 4.3.2023 den 18.02): Du må komme deg ut med en gang eller han må sove hos en kompis så lenge. Du kan bo hos foreldrene dine eller på sofaen hos en venninne de 4 ukene istedet for å bo med eksen. Ellers blir det en million ganger mere vondt, forvirrende og fælt enn det trenger å være. Brudd gir abstinenser etter oxytocin, kjærlighetshormonet så det du må tenke på når du savner han eller gråter er at det går over og at du ikke må gi etter for abstinensene og "ruse" deg med ny dose. Dvs holde deg helt unna kontakt, sex, meldinger osv i minst 3 måneder som er tiden det tar før hjernen ikke lenger er avhengig av oxytocin og dopamin på samme måte. Er en grunn til at mange begynner å trene eller spise sjokolade for dette booster også oxytocin(sjokolade hvertfall og nærhet med dyr og mennesker) og dopamin (trening) så det kan være bra å prioritere dette fremover Anonymkode: b7eeb...f3a Useless skrev (På 5.3.2023 den 8.38): Denne støtter jeg. Jeg har vært i 2 fæle brudd. Det første var lettere å takle da vi fikk stor avstand fra hverandre og ikke måtte ha kontakt. Det jeg står i nå er virkelig vanskelig, da jeg må forholde meg til eksen pga av felles barn og da blir det mye kontakt. Siden Ts ikke har samme type tilknytning til eksen som de som har felles barn, så er det beste å bare bryte av helt og finne på noe annet å fylle tiden med. I mitt første brudd brukte jeg mesteparten av tiden til å jobbe og trene utrolig mye(ekstemt mye). Det kan også hjelpe å fornye seg selv. Klippe håret, kjøpe litt nye klær osv. Bruke litt penger på seg selv og prøve å nyte livet så godt som det lar seg gjøre. Vil anbefale å være måteholden med alkohol, for mange fører det bare til melankoli og savn etter eksen, og da er ikke veien lang til å kontakte eksen mens man er full. Takk for gode tips❤️ Akkurat nå er jeg i fasen der vi er litt frem og tilbake. Han vil vi skal kjempe videre, samtidig som han sier at jeg ikke elsker ham fordi jeg ikke klarer mer. Vi har prøvd i et helt år nå uten noe framgang, og jeg er emosjonelt utslitt. Hvor mye skal man tåle? Jeg elsker ham, men kjenner det i meg at det er det rette å avslutte siden vi begge har vårt og åpenbart ikke klarer å jobbe med forholdet. Anonymkode: 068cf...96e 1
Hjelpsom Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for gode tips❤️ Akkurat nå er jeg i fasen der vi er litt frem og tilbake. Han vil vi skal kjempe videre, samtidig som han sier at jeg ikke elsker ham fordi jeg ikke klarer mer. Vi har prøvd i et helt år nå uten noe framgang, og jeg er emosjonelt utslitt. Hvor mye skal man tåle? Jeg elsker ham, men kjenner det i meg at det er det rette å avslutte siden vi begge har vårt og åpenbart ikke klarer å jobbe med forholdet. Anonymkode: 068cf...96e Hvor mye du tåler vet nok bare du🤔. Kanskje dere skal ta en liten pause fra hverandre siden du er emosjonelt utslitt og om du får igjen lyste til å prøve igjen litt senere så er jo det mulig. Er mange tilfeller der par rett og slett trenger litt avstand fra hverandre for å finne tilbake om begge er villig💓. Det er jo tydelig at han vil, men skjønner han presser deg og det viser seg jo at bare gjør det verre for dere (har vært der og det fungerer ikke, for noe av partene). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå