Gå til innhold

Bærbar PC til maks 7000 kroner. Hvilket merke bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så stor kompetanse hva gjelder teknologi.

Pr. dags dato har jeg en Asus som er 5,5 år gammel. Den begynner å synge på siste verset. Stort sett bruker jeg pc til surfing på nett, se filmer/serier. Ikke så mye gaming.

Føler at en pc til 7000 er maks hva jeg gidder å bruke. Men hvilke merker er egentlig å foretrekke? Spiller det noen rolle om jeg kjøper en til 3000 kontra en på 6000? Når jeg først og fremst bruker pc til surfing på nett?

Anonymkode: b28f8...bbb

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du den mest hjemme eller på reise/studering? Til hjemmebruk vil jeg anbefale å gå for den som har den beste skjermen, på reise er det vekt som avgjør. Merke har ikke så mye å si siden du ikke trenger ekstra skjermkort til spilling. 
Minimum 8gb minne (ram, helst 16). 4k eller 2560x1440 hdr skjerm om den er over 16" og ssd. 

https://prisguiden.no/kategorier/baerbar-pc?f[561][]=6&f[561][]=10&f[2448][]=8&f[2448][]=32&f[p][]=4000&f[p][]=8000

Anonymkode: 2c7a1...b13

• Nyttig 1
Skrevet

Spørs jo helt hva du skal bruke den til. Du får jo ikke en brukbar gaming laptop til 7000kr. Men til studiebruk/hjemmebruk får du en ganske grei laptop til den prisen. 

Støtter AB'en over her når han sier at du helst burde ha 16GB ram. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...