AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Dere som har barn og/eller stebarn som er over 20 år, som ikke bor hjemme: Pleier dere å dra på ferieturer sammen i f.eks. jul, påske eller om sommeren? Turer til utlandet, fjellturer etc.? Eller er det ikke så vanlig at voksne barn ferier slik med foreldre? Anonymkode: fe2a8...313
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Det er jo opp til hver enkelt person og familie, men det er mye vanligere nå at ungdom og unge voksne drar på ferie med foreldrene enn det var i forrige generasjon. Anonymkode: 547f2...531 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Vi har prøvd å dra uten de eldste de siste årene, en er min og en tilhører mannen😊. De er over 21 år. Heldigvis må de jobbe, studere og det løste seg, men det var reaksjoner. Det virket som de trodde at vi skal tilpasses ferie til dem, betale osv..til de er 30. Men nei...Heldigvis har vi en hver, slik at det fremstod som rettferdig. I år drar alle da, og det blir kjekt. Men det har vært planlagt en stund, og det er faktisk opp til oss å invitere. Anonymkode: 2b15b...d64 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 Nei, vi gjør ikke det. Vi reiste sammen i fjor. Da ble det voksne barnet invitert med. Men det er ingen selvfølge. Når de er voksne og har flyttet ut, har de sitt eget liv og når de har egen inntekt, får de bære sine egne utgifter. Min sønn har litt vanskelig for å forstå det. Men det er veldig dyrt å spandere på en voksen ekstra, i tillegg orker han ikke å dele rom med søsken, så han må ha eget rom. Vi løste det i fjor med å leie leilighet, men vi kommer ikke til å fortsette med det. Neste år fyller mitt andre barn 18 år, det blir siste sommeren han er med oss på ferie. Vi planlegger en langtur. Etter det forventer jeg at han bruker sommerferiene på å jobbe og være med venner. Anonymkode: 74c7b...3ad
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 Ikke reise til utlandet eller reiser generelt nei. Men vi har hytte, og de er hjertelig velkomne til oss på hytta i påskens om de har lyst. Men vi pleier å legge oss på kun påskedagene/den ene helga. Stort sett ordner det seg naturlig med at de jobber i stille uke. Samme med sommeren. De må gjerne komme på hytta ei ukes tid sammen med oss om de vil. Men det er lenge siden det var naturlig at de ble med oss på utenlandsreiser. De reiser jo med egne venner og kjærester. Anonymkode: 03f96...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Skrevet 4. mars 2023 Mine bor i utlandet, så vi pleier å legge ferier dit eller rundt der og møtes "på midten". Passer det, så er bonusbarna med. Og noen ganger drar vi uten "mine". Og vi drar like gjerne alene, uten barn i det hele tatt. Kommer helt an på. Skole, jobb og andre interesser dukker jo opp når man har passert 18. Vi spør i godt tid og de som vil, henger seg på. Vi betaler hele gildet uansett hvem sine barn som blir med. Anonymkode: a6cfa...b16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå