Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro det er sjeldent at to mennesker har nøyaktig samme behov og er helt synkronisert.

Jeg er mann og har mer behov enn henne. Hun har ikke null behov, og setter pris på sex når vi har det.

Fordelen for meg er at det alltid er litt spenning. Jeg er alltid litt sulten. Må alltid jakte og forføre litt.

Fordelen for henne (håper jeg) er at hun kan føle seg attraktiv og være litt dronning. Når hun har lyst så blir det kanskje mer på hennes premisser enn hvis hun alltid var på tilbudssiden.

Eller lurer jeg meg selv når jeg tror alt er bra?

Anonymkode: d3dd7...826

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har kanskje litt rett. Så lenge du kan leve med det så er det jo positivt for deg. Du lurer jo ikke deg selv da vil jeg tro. Du har tatt ditt valg 😀

AnonymBruker
Skrevet

Samliv er jo en øvelse i å jenke seg og tilpasse seg hverandre, så ja - tenker det kan være mye positivt i det. Så lenge det ikke blir altfor dramatiske forskjeller.

Anonymkode: f0057...416

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil tro det er sjeldent at to mennesker har nøyaktig samme behov og er helt synkronisert.

Jeg er mann og har mer behov enn henne. Hun har ikke null behov, og setter pris på sex når vi har det.

Fordelen for meg er at det alltid er litt spenning. Jeg er alltid litt sulten. Må alltid jakte og forføre litt.

Fordelen for henne (håper jeg) er at hun kan føle seg attraktiv og være litt dronning. Når hun har lyst så blir det kanskje mer på hennes premisser enn hvis hun alltid var på tilbudssiden.

Eller lurer jeg meg selv når jeg tror alt er bra?

Jeg tenker litt som deg. For meg er det ikke et problem at mannen har større sexlyst enn meg. Er kvinnen i et lignende forhold som du beskriver. Jeg føler meg veldig attraktiv for mannen vil alltid ha meg, og han må jakte litt ja. 😉 Og så blir han i perlehumør etterpå og dagen etterpå ☀️

Anonymkode: a55d3...330

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns det høres ut som du har en sunn tilnærming til det å erkjenne at vi mennesker er ulike.
I mine forhold har jeg syntes at det er vanskelig å være den som oftest har lyst. Jeg vet at mas kan redusere lyst.
Det handler om balanse mellom det å være lokkende og det å havne der at den andre syns det blir et press eller litt masete. Kvinner får gjerne mer lyst med årene, så kanskje det snur hos dere?

Det er mange forhold som påvirker grad av lyst. Både hva som skjer når man forfører eller når man har sex, men også hvordan man oppfører seg mot hverandre i hverdagen. Jeg blir i alle fall ikke kåt av å ha noen rundt meg som er lat mens jeg må stå på for begge f.eks. Jo mer man legger opp til lagspill på alle arenaer jo bedre vil man klare seg.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg som kvinne jakter vel egentlig ikke. Jeg synes heller ikke at det er "spennende" at han ikke vil oftere. Jeg vil heller si det sånn at jeg tilrettelegger mer for sex enn det han gjør - siden jeg ca alltid er tent. Det er bare sånn det er. 

Fordelen for meg er at jeg har mye seksuell energi å brenne ut på helt andre ting. Jeg har blitt god i ikke-seksuelle hobbier som krever pasjon. Videreutdanning har jeg også tatt. 

Ja, han flørter heldigvis med meg innimellom sexen. Men det viktigste 

Fordelen for ham er vel at sexen blir helt som han vil, fordi jeg vil ha ham så kåt som mulig så ofte og lenge som mulig. 

Det gøye for meg er vel når HAN er desperat etter sex (fordi jeg har sittet på gjerdet, men ikke sittet hjemme og ventet på ham). Da koser jeg meg skikkelig, og vet at nå blir det sex med haug på, hehe. 

Anonymkode: 47282...026

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Jeg syns det høres ut som du har en sunn tilnærming til det å erkjenne at vi mennesker er ulike.
I mine forhold har jeg syntes at det er vanskelig å være den som oftest har lyst. Jeg vet at mas kan redusere lyst.
Det handler om balanse mellom det å være lokkende og det å havne der at den andre syns det blir et press eller litt masete. Kvinner får gjerne mer lyst med årene, så kanskje det snur hos dere?

Det er mange forhold som påvirker grad av lyst. Både hva som skjer når man forfører eller når man har sex, men også hvordan man oppfører seg mot hverandre i hverdagen. Jeg blir i alle fall ikke kåt av å ha noen rundt meg som er lat mens jeg må stå på for begge f.eks. Jo mer man legger opp til lagspill på alle arenaer jo bedre vil man klare seg.

Jeg synes også det er litt vanskelig.

Jeg tenker bare at hvis jeg hadde fått det "gratis" hver dag så ville jeg kanskje ikke satt pris på det på samme måten.

Det smaker veldig søtt når det skjer, typ et par ganger i måneden. Det blir kanskje mer verdifullt for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker bare at hvis jeg hadde fått det "gratis" hver dag så ville jeg kanskje ikke satt pris på det på samme måten.

Det smaker veldig søtt når det skjer, typ et par ganger i måneden. Det blir kanskje mer verdifullt for meg.

Jeg satte veldig pris på det da jeg fikk oppleve god sex minst daglig. Visste godt at ikke alle damer får så mye og god sex. 

Et par ganger i mnd ville vært uakseptabelt for meg. Vi har sex 1 gang i uka, iblant 2. Jeg synes det er veldig lite. Men mannen min er grusedeilig og selvstendig, og han protesterer ikke på at jeg bruker sykt mye tid på hobby, mens mr Loverboy eksen min alltid ville ha meg hjemme. Som sagt mye sex, men iblant også smått klaustrofobisk. 

Anonymkode: 47282...026

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du høres veldig fornuftig ut, skulle ønske min mann var fornøyd med ett par ganger i måneden. Han blir fort i dårlig humør bare det går 2-3 dager mellom hver gang, og jeg føler på ett slags press fordi jeg vet han blir gretten. Så da har vi sex flere ganger i uken så han skal være fornøyd. Ikke helt optimalt for meg må jeg si.. Han tar sin del av lasset hjemme og alt det der, han er kjærlig og leken, men jeg er bare ikke kåt på han før det har gått 4-5 dager og skulle ønske han kunne ta seg litt sammen og la meg får skikkelig lyst, føler jeg må forklare dette for han alt for ofte.

Han mener jo ikke å bli gretten, men det bare skjer. Han er også mindre kjærlig jo lenger det er siden vi har hatt sex (med mindre det er en «gyldig» grunn til at vi ikke har sex), og det tenner ikke akkurat meg, føler meg så lite verdt når han blir sånn bare fordi jeg har vært for sliten til å ønske å ha sex. Vi er i småbarnsfasen, og jeg må ha energi for å få lyst, han får energi av å ha sex og har alltid lyst.. vanskelig😕

Anonymkode: f3515...b10

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I vårt forhold har det over 20 år vært ulikt hvem av oss som har mest lyst. Det som er mest positivt med det er at det tvinger oss til å kommunisere godt og ærlig. Det er vi gode på. Nå er det kona som har større behov enn meg. Og det er greit..

Anonymkode: c680e...b84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...