AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Hvis man er på jobbintervju og har all grunn til å tro at det har gått bra (pga positive tilbakemeldinger), og man er eneste søker på jobben...så får man ikke jobben og stillingen lyses ut på nytt. Har man da krav på å vite hvorfor? Dette gjelder en privat bedrift. Anonymkode: e1d58...743
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Nei, man har ikke krav på noe som helst før man er ansatt. Etter ansettelsen gjelder avtalen mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Anonymkode: 73d2a...7cd 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Nei, en har ikke krav på det. Lyses stillingen ut på nytt så betyr det nok at de ikke har fått de kvalifiserte søkerne de ønsker Anonymkode: 6799a...e51 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 Nei, det har man null krav eller rett til å få vite. Anonymkode: a145b...a8e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Skrevet 4. mars 2023 Jeg har 15 års arbeidserfaring i min bransje, fagbrev og annen bachelor og jobber innleid, var på jobbintervju og de satte store spørsmål vedr at jeg ikke har sertfikatet for bil. Jeg har topp karakterer og og stillingen krever ikke bilsertfikat... de likte heller ikke at jeg hadde med meg oppskrevet referanser på eget ark... .. så vanskelig, så enkelt- kanskje det handler om DEM? .. 🔺 Anonymkode: 11b3a...be5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, en har ikke krav på det. Lyses stillingen ut på nytt så betyr det nok at de ikke har fått de kvalifiserte søkerne de ønsker Anonymkode: 6799a...e51 Ergo: "De likte deg ikke" Anonymkode: 11b3a...be5 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #8 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har 15 års arbeidserfaring i min bransje, fagbrev og annen bachelor og jobber innleid, var på jobbintervju og de satte store spørsmål vedr at jeg ikke har sertfikatet for bil. Jeg har topp karakterer og og stillingen krever ikke bilsertfikat... de likte heller ikke at jeg hadde med meg oppskrevet referanser på eget ark... .. så vanskelig, så enkelt- kanskje det handler om DEM? .. 🔺 Anonymkode: 11b3a...be5 Kan legge til at et familiemedlem døde i en bilulykke i 2004, som formet valget mitt. Skulle jeg sagt det på intervjuet? Er mye empatiløse folk der ute. Anonymkode: 11b3a...be5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har 15 års arbeidserfaring i min bransje, fagbrev og annen bachelor og jobber innleid, var på jobbintervju og de satte store spørsmål vedr at jeg ikke har sertfikatet for bil. Jeg har topp karakterer og og stillingen krever ikke bilsertfikat... de likte heller ikke at jeg hadde med meg oppskrevet referanser på eget ark... .. så vanskelig, så enkelt- kanskje det handler om DEM? .. 🔺 Anonymkode: 11b3a...be5 Karakterene har sjeldent noe å si. Man kan også være overkvalifisert med lang utdanning, fagbrev og bachelor. En stilling trenger ikke nødvendigvis kreve sertifikat, men det kan ofte være er sterk fordel. Vi har slike stillinger, hvor bil er en fordel, men ikke nødvendig. Angående referanser så har jeg aldri vært borti at noen reagerer på at man har referanser på eget ark. Jeg har hatt referansene for seg selv de siste ti årene. Men har bare listen med til andregangsintervju da. Vi velger også kandidater vi tror vil passe inn i miljøet. Anonymkode: c16ca...05e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #10 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Karakterene har sjeldent noe å si. Man kan også være overkvalifisert med lang utdanning, fagbrev og bachelor. En stilling trenger ikke nødvendigvis kreve sertifikat, men det kan ofte være er sterk fordel. Vi har slike stillinger, hvor bil er en fordel, men ikke nødvendig. Angående referanser så har jeg aldri vært borti at noen reagerer på at man har referanser på eget ark. Jeg har hatt referansene for seg selv de siste ti årene. Men har bare listen med til andregangsintervju da. Vi velger også kandidater vi tror vil passe inn i miljøet. Anonymkode: c16ca...05e Jeg er innleid fra et byrå, på arbeidstedet ser sjefen på meg som en ressurs i stedet for overkvalifisert. Det er for en barnehage der bil i tjeneste med barn er forbudt, reisevei til jobb er kort så ser ikke helt den vinklingen. Anonymkode: 11b3a...be5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #11 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er innleid fra et byrå, på arbeidstedet ser sjefen på meg som en ressurs i stedet for overkvalifisert. Det er for en barnehage der bil i tjeneste med barn er forbudt, reisevei til jobb er kort så ser ikke helt den vinklingen. Anonymkode: 11b3a...be5 Så du har jobbet der som innleid en stund, og vet at sjefen ser på deg som er ressurs, samtidig som de ikke vil ansette deg fast? Anonymkode: c16ca...05e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #12 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så du har jobbet der som innleid en stund, og vet at sjefen ser på deg som er ressurs, samtidig som de ikke vil ansette deg fast? Anonymkode: c16ca...05e Ja, sagt i plenum. Ingen fast ledig stilling å søke. Anonymkode: 11b3a...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå