AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Del Skrevet 4. mars 2023 Når på året bør man bruke solkrem i ansiktet? Har en venninne som bruker dette hver dag hele året og en annen venninne som kun bruker det på sydentur, så hva er «riktig» bruk av solkrem? Er det noe poeng å bruke det hele året i Norge? Anonymkode: 303a5...459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Del Skrevet 4. mars 2023 Hver dag hele året, borsett når det er mørketid da f.eks. Å ikke bruke solkem er som å røyke - da kan man vartfall ikke klage om man får hudkreft eller lungekreft. Men er jo et fritt valg, du bestemmer over din egen kropp. Anonymkode: 42baf...6e8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaane doe Skrevet 4. mars 2023 #3 Del Skrevet 4. mars 2023 FHI skriver : Om vinteren i Norge når sola står lavt på himmelen, er det ikke nødvendig å bruke solkrem. Utover våren når sola blir sterkere er det viktig å begynne å bruke solkrem igjen. Gjør vel ingen skade å bruke det på vinteren heller, men er nok mye viktigere resten av året. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Del Skrevet 4. mars 2023 Her personlig er det hver dag hele året. Men har veldig lys hud av typen : blir brent men aldri brun. Og blitt en vane.. Men bare i "syden" er idioti. Ja angående hudkreft. Ville tenkt at hele vår og sommerhalvåret, når en også er mer, ute vil være fornuftig. Anonymkode: ee1ae...107 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Del Skrevet 4. mars 2023 Jeg bruker det kun om jeg vet jeg skal være ute i sola om vår/sommer. Soler meg aldri direkte. Det er brent hud som er farlig med tanke på kreft (og også en del kjemikalier i solkrem). Og jeg er ikke redd for litt ekstra rynker. Anonymkode: 24575...14c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Del Skrevet 4. mars 2023 Så lenge det er lyst. Året rundt Anonymkode: 87e50...bab 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #7 Del Skrevet 4. mars 2023 Bruker dagkrem med faktor 30 mars til november. Solkrem når jeg faktisk skal oppholde meg i solen. Anonymkode: e5819...195 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #8 Del Skrevet 4. mars 2023 Jeg bruke solkrem hver dag, spf 50. Anonymkode: da9eb...f4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hver dag hele året, borsett når det er mørketid da f.eks. Å ikke bruke solkem er som å røyke - da kan man vartfall ikke klage om man får hudkreft eller lungekreft. Men er jo et fritt valg, du bestemmer over din egen kropp. Anonymkode: 42baf...6e8 Herregud, skjerp deg. Anonymkode: 6ebe1...232 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 5. mars 2023 #10 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg bruker solkrem hele året, utenom vinteren, Desember - Januar- Februar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Del Skrevet 5. mars 2023 Bruker kun når jeg skal være i solen mange timer, feks på stranden. Anonymkode: 16042...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 5. mars 2023 #12 Del Skrevet 5. mars 2023 Er det ikke normalt å ha faktor i de fleste ansiktskremer? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #13 Del Skrevet 5. mars 2023 Forundret.. skrev (5 minutter siden): Er det ikke normalt å ha faktor i de fleste ansiktskremer? Ikke i de jeg bruker daglig. Jeg unngår kjemikalier som kan påvirke negativt der jeg kan, og det er mye rart i solfaktor. Anonymkode: 24575...14c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #14 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg bruker bare solkrem når jeg skal oppholde meg i solen. Altså være på stranden, sitte på verandaen eller gå en lengre tur. Aldri ellers Anonymkode: b8851...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #15 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hver dag hele året, borsett når det er mørketid da f.eks. Anonymkode: 42baf...6e8 Hysteri. Jeg bruker solkrem med faktor 30 når jeg skal sole meg, aldri ellers. Men jeg har "god" hud, da, gyllen som aldri blir brent, bare fort brun. Satser på at jeg har arvet huden til mange i min familie. Min mormor, f eks, brukte aldri solkrem, var glad i å være ute, ble nesten 100 år, og hadde nydelig hud helt til det siste. Arv og gener betyr mye, er man arvelig belastet og/eller har hud som aldri blir brun, bare brent, må man selvsagt ta litt andre hensyn, men faktor 50 stort sett hver dag året rundt er hysteri. Disse kremene inneholder mye dritt, og huden har godt av å få "puste" litt innimellom. Anonymkode: 88038...748 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 5. mars 2023 #16 Del Skrevet 5. mars 2023 Bestandig. Svakere faktor(15)vinterstid, 13-50 sommerstid. Mamma har hudkreft/solarkreft,og jeg ser hva hun må gå igjennom. Å det vil ikke jeg få... 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #17 Del Skrevet 5. mars 2023 Hun som bruker hele året bruker muligens hudkremer som gjør huden mer sensitiv for solen? Som retinol? Anonymkode: 8ec4b...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #18 Del Skrevet 5. mars 2023 Many people only have their sunscreen handy during the summer months, but you need to wear sunscreen everyday whether it’s sunny or cloudy. It is really important to remember to wear your sunscreen every day or you may be putting your skin at risk. Ultraviolet rays are always present, and they are the cause of sun damage and skin cancer. Ultraviolet rays are not blocked by the clouds so even if the sun isn’t visible, you’re still exposed to ultraviolet rays. Sunscreen blocks these rays and reduces your chances of getting a sunburn. Look for a broad spectrum sunscreen with an SPF of 30+ for the best chance of being protected from the sun. Broad spectrum sunscreens protect you from UVB rays and UVA rays. Anonymkode: c6079...dd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 5. mars 2023 #19 Del Skrevet 5. mars 2023 Dagkrem med solfaktor + CC-krem med solfaktor hver eneste dag hele året. Jeg har ganske tørr hud, derfor begge deler. Kombinerer dette med "ekte solkrem" i mars - oktober. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #20 Del Skrevet 5. mars 2023 Hver dag, hele året. Har lys hudtype, og har hatt malignt melanom. Bruker også Retinol som gjør huden lysømfintlig. Anonymkode: a3429...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå