AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Kan man velge å få utredet barnet sitt privat ved mistanke om Asperger? Eller må man gå via fastlege og BUP? Anonymkode: 54a1e...e1b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Jeg hadde villet gått via fastlege og BUP. Hvordan er samarbeid lærer og skolen forøvrig ? Ppt kan hjelpe med råd siden dere/du trenger tilbakemeldinger fra hvordan h*n fungerer på skolen Anonymkode: 04b4d...c8a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Samarbeid med skolen osv er superfint, men det er så utrolig lang ventetid, og med pubertet rett rundt hjørnet så føler jeg time is of the essence litegrann..🤔 Anonymkode: 54a1e...e1b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 Fastlege kan henvise privat. Gratis for barn. Anonymkode: 61b18...05c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 Haha høres ut som en dårlig vits, men fastlegen vår er nettopp pensjonert, og vi har mangel på fastleger, og står uten 😳, derfor jeg også litt tenkte Volvat e.a..0 Anonymkode: 54a1e...e1b
Andro Skrevet 4. mars 2023 #6 Skrevet 4. mars 2023 Hør med ditt lokale legekontor, og forklar hvorfor barnet trenger time og henvisning. Det må da ungen kunne få uansett. Å bestille og betale sjøl er dyrt. Det har jeg gjort, og det er ikke for alle dessverre. Det er veldig bra at dere ønsker utredning. Det er alt for mange som lever unødig tungvint fordi de ikke har fått disse klargjøringene. Flott at du skynder på!
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Samarbeid med skolen osv er superfint, men det er så utrolig lang ventetid, og med pubertet rett rundt hjørnet så føler jeg time is of the essence litegrann..🤔 Anonymkode: 54a1e...e1b Ok, men ikke kast bort tiden med å gjennomføre et hastverksoppdrag med dårleg resultatet Anonymkode: 04b4d...c8a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #8 Skrevet 4. mars 2023 Vårt barn på 12 har nylig blitt utredet for Aspergers. Vi gikk gjennom fastlege/BUP. Men BUP er overarbeidet og har kapasitetsproblemer. Sjansen er stor for at dere ikke får time før tre mnd etter henvisningsdato, og da får dere tilbud om privat utreder dekket av det offentlige. Det skjedde i alle fall med oss. Vi valgte å stole på det offentlige og ventet på BUP, så diagnosen ble satt av dem et par år etter henvisningsdato. Mye sykemeldinger og utskifting av saksbehandlere, psykologer som plutselig sluttet osv, som forsinket prosessen. Anonymkode: 5f72c...237
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 Vår ble nettopp utredet, mistanke om asberger og adhd. Hadde første time i september, diagnose nå i februar, så tok snaue 6 mnd. Så trenger ikke ta eviglang tid hod Bup, men kommer nok litt an på hvordan ressursene er akkurat når dere kommer inn. Anonymkode: b8b5e...247
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 Mitt barn ble utredet i fjor. Utredningen startet fem uker etter søknaden ble sendt inn. Selve utredningen tok fire uker. Anonymkode: 2f42b...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå