Gå til innhold

Krakow eller Budapest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenkte å ta med mannen på en liten overraskelsestur i noen dager i april. Har nesten bestemt meg for enten Krakow eller Budapest. Vi har ikke besøkt noen av stedene av enda, flyturen er kort og de ser greie ut begge to.

Vi liker å rusle rundt og se på alt mulig - bare oppleve byene/atmosfæren, spise på restauranter og shoppe litt. Kan få inn litt kultur/historie, men vi pleier ikke løpe ned museer osv. 

Noen som har noen tanker? 

Anonymkode: 26ea5...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Budapest! Men det spørs hva slags ferie dere ønsker, da. Krakow er ganske liten. Budapest er en storby. 

Anonymkode: c5a00...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begge byer er verdt et besøk i løpet av livet.

For en kjærestetur hadde jeg nok valgt Budapest. Byen er større, og dere kan besøke det termiske badet som jo er ganske romantisk. I motsetning til Krakow der en dagstur til Auschwitz er en naturlig del av besøket. Det sagt er torget og sentrum i Krakow veldig koselig, med mye god mat og hyggelige steder. 

Anonymkode: 3b0f6...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest! Fantastisk by i et flott land! 
Perfekt for kjærestetur mtp spa/bad 🤩

Krakow er og en fin by, helt klart verdt et besøk, men ikke like kjæresteturete 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slår et slag for Krakow, jeg. Billig å bo og spise (det gjelder sikkert også Budapest). Noe av det kuleste utelivet med veldig billig øl i Kazimierz (den jødiske bydelen) utpå kvelden. Helt fantastisk å sitte på et bord ved torget der og se på folk når det er mildt/varmt i lufta.

Jeg skal dit igjen med en venninne om et par mnd. Denne gangen har vi bestilt oss en dagstur til Zakopane, oppe i fjellene, med noen timer på et av de mange badestedene med varme kilder.

Anonymkode: 4cc1b...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker

Har vært i Budapest, og anbefaler sterkt den byen. Var der med folkehøgskolen. 

Anonymkode: 801be...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Krakow er mindre, grønnere og roligere. Budapest er mer storby, endel trafikk og med «mektigere» arkitektur. Velg det som passer dere. 

Anonymkode: b55ef...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker Krakow best. Fin gamleby med mye å se, stor markedshall på torget. Og fine utflukter som Auschwitz eller Zakopane. 

Anonymkode: 0f5ad...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Auschwitz er heavy kost. Så tenk nøye igjennom hvis dere skal på kose reise, er ikke noe koselig å besøke Auschwitz

Anonymkode: 22bda...d5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...