Gå til innhold

Syk etter ulønnet permisjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har hatt ulønnet permisjon, og skumme begynne på jobb denne uken. Har hatt en veldig sterk forkjølelse, og har mistet stemmen (sånn helt!). Er lærer, så det er utrolig vanskelig. Skal spørre om å få tilpasset oppgavene, men om dette varer en uke til, så blir det jo et behov for vikar fremfor meg. Har jeg noen rettigheter i det hele tatt? Kan jeg få andre oppgaver i kommunen i mellomtiden? 

Anonymkode: 063c5...935

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger vel av hvor lenge du har hatt ulønnet permisjon.
Det er vel slik at man først får reduserte rettigheter, usikker på om rettighetene faller helt bort, avhengig av tider på fraværet. Kommunen kan kanskje også ha egne regler på det? 
Da jeg gikk ut i permisjon ble jeg anbefalt å aldri ha mer enn 2 uker ulønnet permisjon sammenhengende, nettop pga reduksjon/tap av rettigheter. Jeg ville snakket med HR hvis jeh var deg. 

Anonymkode: 3d0dd...90a

AnonymBruker
Skrevet

En forkjølelse går fort over. Du mister et par dagers inntekt. 

men dere, aldri ta ulønnet permisjon!!!!!

Anonymkode: adcff...7aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du ve ha tenkt gjennom at kan skje og at du mister rettigheter? Har du hatt ulønnet kan vel neppe en uke til spille så mye rolle?

Anonymkode: fb5ba...d1d

Skrevet

Spørs hvor lenge du har vært ute ja. Jeg skulle ta ulønnet, men ble rådet til å heller gå ned i 10% stilling for å ikke miste noen rettigheter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En forkjølelse går fort over. Du mister et par dagers inntekt. 

men dere, aldri ta ulønnet permisjon!!!!!

Anonymkode: adcff...7aa

Hvorfor ikke? Mange steder gir jo ikke lønnet permisjon.

Anonymkode: 1b968...f16

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor ikke? Mange steder gir jo ikke lønnet permisjon.

Anonymkode: 1b968...f16

Du mister rettigheter. Bedre å jobbe 10%

Anonymkode: 7f60c...f7f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har vært i ulønnet perm mer enn fire uke mister du retten til sykepenger. Du har rett på fri ved sykdom, men ikke rett på sykepenger før du opparbeidet deg retten igjen, som tar fire uker.

Anonymkode: 7b6a3...27a

• Nyttig 1
Skrevet

Her er det mange som ikke har satt seg inn i reglene. Ulønnet ifm foreldrepermisjon har andre regler enn ved ordinær ulønnet. Her må du sjekke opp med nav hva du har av rettigheter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...