AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Hei, Jeg føler på en utbrytertrang, i form av å være mer alene, gå ut på byen med venninner og danse, melde meg på dansetimer eller kor eller noe lignende som pumper blodet og gir god-følelsen innvendig. Slenge litt med håret liksom. Trenger ikke drikke, trenger ikke snakke med menn, jeg bare savner den versjonen av meg selv. Føler ikke mannen min forstår, virker som han utålmodig venter på at jeg skal bli 40 og sliten. (Han er 8 år eldre enn meg) Når vi har vært på fester sammen har han som regel blitt sjalu av en eller annen grunn, jeg må jobbe utrolig mye med egoet hans og fortelle han at jeg elsker han og at han er fantstisk etc. etc. for å unngå sjalusi. Vi danser sammen hvis det er ett dansegulv, men jeg må ha fullt fokus på han hvis ikke forsvinner han for meg og jeg må betrygge han. Det er så slitsom, og jeg vil bare ha det litt gøy. Han liker ikke at jeg er attraktiv for andre og han stoler ikke på meg selvom jeg nå i 10 år har trygget han og vært veldig tilstedeværende. Han mener en kvinne i min alder, 33, som mor til 2, ett hus å holde styr på, ikke skal være ute seint og danse. Jeg har tenkt at det nok også kan løses med å bare gjøre litt mer gøyale ting, jeg har sagt det til han og han sier han skal bli bedre på å «ta meg med på ting» men foreløbig ikke skjedd noe. Jeg vil stå på snowboard, dra på kokkekurs, kjøre i flysimulator, altså, bare utforske og oppleve liksom. Han hadde bare vært hjemme hvis jeg ikke hadde dratt oss ut, og det er ofte en kamp.. jeg er så lei! Kjenner på dette savnet noen ganger ila måneden, og føler meg fanget. Jeg har endret væremåte for han, fordi jeg er nok en litt flørtete person, men mener aldri noe med det, men vet det kan bli oppfattet slik. Bare jeg ser noen i øynene og er glad oppfatter han det som flørting. Jeg ser ofte bort og ned når jeg egentlig ikke ville følt det naturlig, for å unngå spørsmål om «hva jeg ser på». Han har mange ganger kalt meg en «titter» og mener at hvis jeg ikke drar ned persienne ut i gata er det fordi jeg liker å titte på folk eller bli tittet på. Han skjønner heller ikke at andre har periennne oppe steder hvor man lett ser folk ute og inne. Jo mer jeg skriver, jo mer skjønner jeg at det er litt galskap? Jeg har skrevet her før, kommer alltid tilbake til det. Har ikke på meg det jeg egentlig vil ofte, fordi han ikke liker at jeg «viser meg frem..» Det er bare SÅ vanskelig! Jeg sier 85% av gangene hva jeg mener når kommentarene kommer, og han vet han er for sjalu, han har blitt MYE bedre, men fortsatt MYE igjen før jeg føler meg fri. Hva skal man gjøre? Jeg vil ikke gå fra han, men jeg føler mer og mer at jeg ikke kan leve med dette.. Og er det sånn at folk dømmer deg og ser ned på deg hvis du er 33 og har en lårkort kjole og har det gøy på dansegulvet..? Begynner jo å lure på om han har rett etter å ha levd med det så lenge.. Anonymkode: 7cbd0...5e0 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Kom deg laaaaangt vekk! Det blir aldri bedre. Har akkurat gått ut av et likt forhold. Å jeg ser tilbake å tenker på alt jeg har gitt slipp på i livet pga den mannen. Orket ikke være sosial fordi det alltid ble dårlig stemning… 🤦🏼♀️ Anonymkode: 4def1...8ed 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Du har gått glipp av mye av ungdomstiden din. Gått glipp av opplevelser, utforskning, prøve og feile. Dette vet han nok, for det høres ut som om han istedetfor å møte dine naturlige behov, forsøker å vingeklippe deg og sette deg i gullbur. Og det er helt vanlig å ha aktiviteter både utenfor hjemmet og utenfor parforholdet. Uansett hvilken alder en er i. De aller fleste jeg kjenner er med på ting, gjør ting som er gøy. Drar på jente/guttetur, tar jaktprøven, padler kajakk, osv. Å forvente at du ikke ser folk i øynene, og drar ned rullegardiner hjemme… Altså, det er bare sykt. Det han holder på med er slett ikke normalt. Se nå på hvordan dine jevnaldrende lever? Venninner? Klassekamerater? Folk på jobben? Anonymkode: e871a...e49 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 Du er myndig og bestemmer over deg selv. Du velger selv å gjøre det mannen din ønsker i stedet for det du selv ønsker. Hvis du synes dette blir feil, så foreslår jeg at du gjør som du vil. Hvis mannen din blir sur for at du går i kor, så har han et problem som det er HANS ansvar å løse. Om han velger å gå i terapi for sjalusien eller rett og slett finne seg en ny dame som godtar å bli kontrollert og umyndiggjort er selvsagt HANS valg. Virker ikke som dere er en god match, ihvertfall Anonymkode: 60c8c...496 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kom deg laaaaangt vekk! Det blir aldri bedre. Har akkurat gått ut av et likt forhold. Å jeg ser tilbake å tenker på alt jeg har gitt slipp på i livet pga den mannen. Orket ikke være sosial fordi det alltid ble dårlig stemning… 🤦🏼♀️ Anonymkode: 4def1...8ed Det kan godt hende det stemmer, men vi har 2 barn og jeg vet ikke om jeg kan bryte opp hjemmet dems fordi jeg ikke føler meg fri..? Og alt det økonomiske😕 Vi har det jo ellers veldig fint sammen. Han er veldig engasjert i barna og familielivet, alltid tilstede, ville aldri funnet på å være utro og tar absolutt sine 50% av arbeidsmengden i familielivet. Å bli alenemamma 50/50 blir sikkert ganske så tøft det og.. TS Anonymkode: 7cbd0...5e0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan godt hende det stemmer, men vi har 2 barn og jeg vet ikke om jeg kan bryte opp hjemmet dems fordi jeg ikke føler meg fri..? Og alt det økonomiske😕 Vi har det jo ellers veldig fint sammen. Han er veldig engasjert i barna og familielivet, alltid tilstede, ville aldri funnet på å være utro og tar absolutt sine 50% av arbeidsmengden i familielivet. Å bli alenemamma 50/50 blir sikkert ganske så tøft det og.. TS Anonymkode: 7cbd0...5e0 Men da må du forlange at han tar tak i problemene sine så dere slipper å bryte opp familien. Ungene skal vel ikke lære seg at kvinner skal undertrykkes, og at kvinner gjør noe galt om de har normale fritidsaktiviteter eller snakker med det motsatte kjønn helt normalt Anonymkode: 60c8c...496 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 Skjønner deg godt. Den type sjalu/kontrollerende folk fungerer ikke i et forhold over tid. Anonymkode: 6c178...1af 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #8 Skrevet 4. mars 2023 Hva er problemet med at du går i kor? Anonymkode: bd2ff...288
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er problemet med at du går i kor? Anonymkode: bd2ff...288 Han mener det ikke er plass til hobbyer når man har barn og ett hus å ta vare på.. det passer liksom alltid dårlig at jeg skal være borte en kveld i uka fast. vil jo innimellom også møte en venninne eller slikt, så hvis det plutselig blir 2-3 kvelder på en uke jeg er borte blir det sett på som at jeg ikke prioriterer familien.. TS Anonymkode: 7cbd0...5e0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #10 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han mener det ikke er plass til hobbyer når man har barn og ett hus å ta vare på.. det passer liksom alltid dårlig at jeg skal være borte en kveld i uka fast. vil jo innimellom også møte en venninne eller slikt, så hvis det plutselig blir 2-3 kvelder på en uke jeg er borte blir det sett på som at jeg ikke prioriterer familien.. TS Anonymkode: 7cbd0...5e0 Mine foreldre gikk i kor i hele oppveksten min. I tillegg spilte pappa på spillkveld ukentlig, og mamma møtte venninner. Det er plass til det man prioriterer. Anonymkode: bd2ff...288
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #11 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Mine foreldre gikk i kor i hele oppveksten min. I tillegg spilte pappa på spillkveld ukentlig, og mamma møtte venninner. Det er plass til det man prioriterer. Anonymkode: bd2ff...288 Ja, og hva gjør man hvis det å prioritere hobby og venner får mannen din til å si du prioriterer bort meg og barna dine..? TS Anonymkode: 7cbd0...5e0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #12 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, og hva gjør man hvis det å prioritere hobby og venner får mannen din til å si du prioriterer bort meg og barna dine..? TS Anonymkode: 7cbd0...5e0 At han SIER det, betyr ikke at det er sant. Har ikke HAN hobbyer? Eller sitter han hjemme 7 dager i uken og prioriterer hus og familie? Anonymkode: 60c8c...496 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #13 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, og hva gjør man hvis det å prioritere hobby og venner får mannen din til å si du prioriterer bort meg og barna dine..? TS Anonymkode: 7cbd0...5e0 Da spør du ham om de mange mødrene i landets kor også er dårlige mødre og koner, alle sammen, som dyrket en sunn, alkoholfri og billig hobby 2 timer ukentlig. Anonymkode: bd2ff...288 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #14 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At han SIER det, betyr ikke at det er sant. Har ikke HAN hobbyer? Eller sitter han hjemme 7 dager i uken og prioriterer hus og familie? Anonymkode: 60c8c...496 Ja, så si. Hvis han er ute er det for å handle inn noe til husholdningen eller på foreldremøte. Svært sjeldent han finner på noe utenfor huset uten oss.. kanskje 2-3 ganger per 3. mnd liksom. Jeg har sagt han må komme seg mer ut, men han orker ikke og vil heller være med barna og meg.. TS Anonymkode: 7cbd0...5e0
Helene1982 Skrevet 4. mars 2023 #15 Skrevet 4. mars 2023 Når jeg vurderer mine relasjoner enten det er forhold eller vennskap, ser jeg alltid først på om vedkommende gjør meg tryggere og sterkere, eller mindre og mer usikker. Jeg forstår at du ikke bare kan ta hatten å gå da dere har en familie sammen, men hans usikkerhet er noe han må jobbe med. Det kan ikke være sånn at du må dulle med hans usikkerhet hver gang dere er ute. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå