Gå til innhold

Innbydelse konfirmasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal ordne innbydelse til konfirmasjonen. Kanskje seint ute siden konfirmasjonen er om 2 måneder 🙈

Men ser at flere skriver tid og sted for seremonien og for selskapet. Men vi inviterer over 50 stk og det er kanskje plass til 10-15 stk i kirken. Hvordan få dette frem på innbydelse?  Må ha 2 forskjellige?

Min mann kommer fra ett annet land og der ringer de rundt å å gir innbydelse muntlig. Mener at vi kan gjøre det også. Men det er ikke vanlig her, så blir så usikker 

Anonymkode: 57396...062

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ofte opplevd å bli invitert over melding med info om oppmøte tid og sted. Har aldri fått skriftlig innbydelse, har kun fått takkekort i etterkant. Tenker det går an å by de man ønsker å ha med i kirken med en innbydelse hvor det er oversikt over oppmøte tid og sted i kirken og hvor man møter opp etterpå. Og en annen innbydelse til de man bare byr på kaffe og kaker etterpå.

Anonymkode: dbb0a...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sjelden hele gjengen går i kirken. Kan ikke huske at vi har fått noe beskjed om å ikke gå der heller. Det er vel bare foreldre og søsken som blir med der? Kanskje besteforeldre? Bare invitasjon til selskapet, de nærmere får trolig melding eller muntlig beskjed om kirketid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriftlig innbydelse har jeg ikke fått på årevis.

Man får en melding/messenger om datoen så snart den er kjent for "vertskapet". 

Så sender man detaljene senere, via melding/messenger. Og tar gjerne en telefon til de nærmeste som også skal være med i kirken. Og inkluderer "dessverre er det begrenset plass i kirken, så denne er forbeholdt besteforeldre, søsken og faddere. 

Anonymkode: a4a4e...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde faktisk at det var vanlig å sende innbydelser? Men i disse stramme økonomisk tider er det greit hvis man slipper det 

Anonymkode: 57396...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreldre, søsken og besteforeldre i kirken. Eventuelt faddere om det er plass. Skriv innbydelsen til festen. Gi mutlig invasjon til de som er invitert i kirken.

Anonymkode: f55b8...795

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har ofte opplevd å bli invitert over melding med info om oppmøte tid og sted. Har aldri fått skriftlig innbydelse, har kun fått takkekort i etterkant. Tenker det går an å by de man ønsker å ha med i kirken med en innbydelse hvor det er oversikt over oppmøte tid og sted i kirken og hvor man møter opp etterpå. Og en annen innbydelse til de man bare byr på kaffe og kaker etterpå.

Kaffe og kaker?

Om man har familien i samme by så er jo det innafor.

Men disse reiser fra et annet land. Da må man nesten stille med mat i tillegg 😅🤷‍♀️

Men: nærmeste familie i kirken (foreldre, søsken, evt besteforeldre) - resten er i selskapet.

Man kan også dele det opp - konfirmasjon med kun nærmeste familie dato X og selskap dato Y så man kan ha litt mer opplegg for de som tross alt kommer utenlands fra. 

Anonymkode: 3c10a...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kaffe og kaker?

Men disse reiser fra et annet land. Da må man nesten stille med mat i tillegg 😅🤷‍♀️

Men: nærmeste familie i kirken (foreldre, søsken, evt besteforeldre) - resten er i selskapet.

Man kan også dele det opp - konfirmasjon med kun nærmeste familie dato X og selskap dato Y så man kan ha litt mer opplegg for de som tross alt kommer utenlands fra. 

Ja, jeg skjønner man stiller med mat når de kommer så langt. Hos meg gjorde vi ikke det, der ordnet vi et lite koldtbord for de som ville ha noe lite å spise på, men det var mest kaffe og kaker fordi alle som komme reiste ikke så veldig langt for å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har gått over til SMS- innbydelser. Da inviterer man de som skal i seremonien på den og de andre blir invitert til selskapet.

Anonymkode: 42b99...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav beskjed til alle straks vi fikk vite datoen, men sender ut invitasjon i tillegg (synes det hører med til slike viktige dager). Vi kommer til å sende ut invitasjon neste uke, da er det to måneder igjen til dagen, og de får 5 uker til å svare på. Med så mange inviterte som dere har ville jeg laget to ulike invitasjoner, en til seremoni + fest og en til bare festen. Vi skal sende til såpass få at vi bare inviterer til festen og så får de som skal være med på seremonien beskjed om det utenom. Alle vet at det er begrenset med plasser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan skrive at pga plassmangel i kirka er det kun satt av plass til nermeste familie dvs søsken, foreldre og besteforeldre. 

Anonymkode: 83f9f...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kaffe og kaker?

Oi, den så jeg ikke før nå.

Man inviterer da til mat når det er snakk om konfirmasjon. Uavhengig av om man bor i samme by, eller ikke. 

Anonymkode: a4a4e...ad2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte sms til dem som kom til å bli invitert med en gang vi visste datoen for seremoni. Så fikk de mer "offisiell" innbydele senere.

Og ja, vi lagde to ulike. En til dem som skulle være med på seremonien, og en til dem som skulle i selskap etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi sendte ut invitasjon på papir i fjor til humanistisk seremoni, da skrev vi at det var begrenset med billetter til seremonien så de ble fordelt, resten møtte opp til lokalet kl 14. 

Anonymkode: 6866e...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...