AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Har et utrolig flaut problem, eller egentlig flere problemer. jeg har født to barn, og før dette var jeg helt normal nedentil. Men etter nr 2, har jeg begynt å lekke tror jeg. Etter bare en time så lukter det veldig surt og stramt av trusa, og den lukta går også gjennom buksa 😭 jeg kan ikke lenger ha sex, uten å være nydusja, for da lukter det av meg. Har også merket meg det at når jeg har tisset, så må jeg først tørke meg mens jeg sitter også tørke meg da jeg reiser meg opp. For da jeg reiser meg opp, renner det alltid ut mer… jeg bruker truseinnlegg hver Dah. Og i dette er det mye ekle farger.. iblandt er det brunt, noen ganger veldig gult, nesten på grensa til grønt.. har vært hos gynekolog, og hun fant ingenting feil og ingenting feil med prøver. Nevnte aldri dette problemer da jeg syntes det er ekstremt flaut… 😭 i tillegg til dette sliter jeg ekstremt med lukt bakfra også… og det er der selvom jeg nettopp har dusja. Har blitt helt manisk på dette, så jeg tørker meg i rumpa med håndkle og lukter, og da lukter det VELDIG. selvom jeg har skrubbet med klut, såpe, babyolje og alt jeg kan tenke meg, det lukter… Er det noen som har noen tips eller råd til dette? Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, og tør ikke å ta det opp med legen.. Anonymkode: 226ce...a98
Jaane doe Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Jeg vet jo ikke akkurat hvorfor det lukter surt eller stramt, men tenkte å nevne til deg at om du er dehydrert eller ikke drikker nok og får litt urin på trusen etter du har vært på toalettet så kan det gi en ganske sterk lukt - nesten som en amoniakk lignende lukt. I tillegg så kan soppinfeksjon og bakteriell vaginose gi en sterk lukt, og i tillegg gi misfarging på utfloden. Det finnes også noe som heter trikomonas som kan gi gulgrønn misfarging på utfloden. Men jeg vet jo ikke akkurat hva som er årsaken til at du opplever dette. Brunlig utflod kan være helt normalt fordi det kan komme fra en småblødning i slimhinner, det kan rett og slett skje naturlig i løpet av syklusen din eller skje pga. hormonell prevansjon. Det er ikke bra å bruke truseinnlegg hver dag. Det gjør faktisk vondt verre, fordi det blir ikke like "luftig" der nede da. Truseinnlegget gjør at det blir fuktig og varmt, noe som bakterier ofte liker. Det kan derfor forstyrre normalfloraen din der nede (altså de bakteriene og andre mikroorganismene som normalt skal være der) . Jeg skjønner at dette oppleves pinlig, men jeg tror du bør kontakte noe helsepersonell for å få hjelp og råd med dette, fordi ut ifra det jeg leser kan det godt hende at du faktisk trenger en antibiotika kur for dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå