Gå til innhold

Grønn væske fra det ene brystet - legen sier det er harmløst..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

Jeg tror egentlig ikke jeg er så veldig helseangstete av meg, men jeg er altså ganske bekymret nå. Vil gjerne høre fra dere som har opplevd lignende hvor det var helt ufarlig.

Jeg har mørkegrønn væske fra det ene brystet, og noe som ligner morsmelk på det andre. Jeg har ikke ammet på flere år, og var helt uten noe i brystene i minst et år etter jeg sluttet å amme. Nå har jeg altså denne mørkegrønne væsken fra det ene brystet og lett brystspreng på samme siden. Jeg har tatt hormonprøver og har ikke økt hormon som forklarer væsken. Jeg har sett at man kan få "melk" i brystene av stimulering av brystvortene - det er også utelukket.

Legen min sier at det er helt normalt og er ikke bekymret. Men det er jeg. Jeg skulle aller helst hatt mammografi for å greie å legge det helt fra meg. Er det helt tullete..?

Jeg er i førtiåra og det er ingen historikk på brystkreft i familien.

Anonymkode: 6d9a7...5ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tar du noen nye medisiner som kunne ført til endringen? 

Anonymkode: d7ed8...dfb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det samme siden tidlig av tyveårene - om jeg presser på kan det komme ut en grønn Zalo-lignende væske. 

Det ble sjekket for blod, og tok en mammografi - men ingen patologi oppdaget. Siden har jeg ammet i to omganger - og da var melken fin (var litt redd den skulle være grønn!). Etter ammingen kom det grønn væske igjen. 

Synes ikke det er urimelig å ville ha en mammografi egentlig - er liksom greit å kunne legge slike ting dødt. 

Anonymkode: 5f178...d1e

AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20230304_100421_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 301fa...015

AnonymBruker
Skrevet

Min eks kjæreste hadde det, ble fortalt at det var prolactin, hun hadde også veldig lyst på barn som kanskje var grunnen

Anonymkode: 909b0...2ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tar du noen nye medisiner som kunne ført til endringen? 

Anonymkode: d7ed8...dfb

Nei, ingen nye medisiner. Har endret prevensjon noen runder etter graviditet bare, men bruker nå den mildeste hormonspiralen..

Jeg har hatt det samme siden tidlig av tyveårene - om jeg presser på kan det komme ut en grønn Zalo-lignende væske. 

Det ble sjekket for blod, og tok en mammografi - men ingen patologi oppdaget. Siden har jeg ammet i to omganger - og da var melken fin (var litt redd den skulle være grønn!). Etter ammingen kom det grønn væske igjen. 

Synes ikke det er urimelig å ville ha en mammografi egentlig - er liksom greit å kunne legge slike ting dødt. 

Anonymkode: 5f178...d1e

Takk for svar! Godt å høre at det virkelig kan være helt normalt. :) Syntes bare det var så ekkelt kroppen plutselig produserte noe med den fargen. 

Screenshot_20230304_100421_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 301fa...015

Jeg fant også dette, men ble i tvil siden jeg også har noe smerte på den siden det er grønt.

Min eks kjæreste hadde det, ble fortalt at det var prolactin, hun hadde også veldig lyst på barn som kanskje var grunnen

Anonymkode: 909b0...2ed

Hehe, det var finurlig! Jeg har ikke høy prolactin, det er sjekket. Har forsåvidt heller ikke lyst på flere barn, men føles ikke alltid som kroppen henger med på beslutningen.. :)

Anonymkode: 6d9a7...5ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...