Gå til innhold

Ytringsfrihet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_MD_*
Skrevet

Regner vel med at den gjør det... Det finnes jo et sett regler for forumet som man skal sette seg inn i, men jeg tror ikke de bryter med ytringsfriheten...?

Regner med at du har et konkret eksempel på at du har opplevd at ytringsfriheten din er blitt krenket? Enkelte debattanter her inne kan jo også virke som motstandere av ytringsfrihet... ;)

Skrevet

det var en gang jeg skrev noe negativt om Bush som ble slettet.

Dette var et klart tegn på at det ikke er ytringsfrihet her inne.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jev il tro det hadde med måten du skrev noe negativt på å gjøre.

Skrevet

vel det var en ytring. Og vist en ytring sensurers. Da brytes ytringsfriheten og da mister man det viktigste man her i et såkalt frittsamfunn

Gjest Gjest_MD_*
Skrevet

Njaaa, det kommer vel litt an på hva man ytrer, og måten det ytres på...

Selv om vi har ytringsfrihet i Norge, så finnes det jo også lover som sier noe om bl.a. injurier, rasisme osv.

Skrevet

det var på ingen måte rasisme det jeg skrev. Siden jeg er hvit og han er hvit så kan jeg ikke være rasist mot hvite. Jeg nevner at jeg ikke er rasist mot noen farger.

Men deg jeg skrev var en politisk mening om Bush og det ble slettet. Og da er det brudd på ytringsfriheten. Og en politisk ytring kan ytres på vilken som helst måte. F.eks ingen ville brydd seg om jeg kalte stalen en heste kuk....men kaller jeg Bush for en mann som lever i en ilusjon

så blir det tatt vekk.

Jeg synnes det er tydelig at og slette det er brydd på ytringsfriheten.

Gjest Gjest_MD_*
Skrevet
Men deg jeg skrev var en politisk mening om Bush og det ble slettet. Og da er det brudd på ytringsfriheten. Og en politisk ytring kan ytres på vilken som helst måte. F.eks ingen ville brydd seg om jeg kalte stalen en heste kuk....men kaller jeg Bush for en mann som lever i en ilusjon

så blir det tatt vekk.

Jeg synnes det er tydelig at og slette det er brydd på ytringsfriheten.

Hvis det var sånn du fremstiller det her, så er jeg enig med deg. Kanskje på sin plass med en begrunnelse for at innlegget ble slettet?

Skrevet
vel det var en ytring. Og vist en ytring sensurers. Da brytes ytringsfriheten og da mister man det viktigste man her i et såkalt frittsamfunn

Ja, ytringsfriheten eksisterer på dette forumet, og den går begge veier. Det at din ytring blir slettet er og en ytring. Det er mange måter å ytre seg på, og når moderatorer sletter en ytring er det symbolsk ytring fra dem.

Det viktigste man har i et fritt samfunn er friheten. Det er "friheten" i begrepet "ytringsfrihet" som er relevant, ikke ytringen. Du har frihet til ytre deg, du poster et innlegg, moderatorer har frihet til å ytre seg, de sletter det innlegget. Og det er verd å merke seg at moderatorer forholder seg til et sett med spilleregler, regler for skikk og bruk på dette forumet, det er klokt om du gjør det samme, ja, om du ikke ønsker at de skal overkjøre dine ytringer med sine.

-Babyboy

Skrevet

Man har frihet til å skrive om ting man liker her inne. Man kan forsåvidt også skrive om ting man ikke liker, men sjelden hvorfor man ikke liker det.

Skrevet

og slette eller sensuerer en aens ytring er brudd på ytringsfriheten

Skrevet
Ja, ytringsfriheten eksisterer på dette forumet, og den går begge veier. Det at din ytring blir slettet er og en ytring. Det er mange måter å ytre seg på, og når moderatorer sletter en ytring er det symbolsk ytring fra dem.

Det viktigste man har i et fritt samfunn er friheten. Det er "friheten" i begrepet "ytringsfrihet" som er relevant, ikke ytringen. Du har frihet til ytre deg, du poster et innlegg, moderatorer har frihet til å ytre seg, de sletter det innlegget. Og det er verd å merke seg at moderatorer forholder seg til et sett med spilleregler, regler for skikk og bruk på dette forumet, det er klokt om du gjør det samme, ja, om du ikke ønsker at de skal overkjøre dine ytringer med sine.

-Babyboy

Med den kreative tolkningen av hva ytringsfrihet er kunne du jo være ansatt i propagandaapparatet i det tidligere øst-tyskland eller dagnes kina. :overrasket:

Men tipper dette innlegget mitt blir slettet også :roll:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)
og slette eller sensuerer en aens ytring er brudd på ytringsfriheten

Nei. Dette er et privat forum og de gjør som de vil med innleggene her.

Ytringsfrihet er at du kan lage ditt eget forum og skrive det du vil der.

Endret av Devil's Spawn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...