Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planlegger stand her, og lurer på et par ting! Jeg har nemlig aldri vært der selv, da jeg bor utenbys.

Jeg har veldig mye å selge, så tror jeg må prioritere litt. De standene ser jo ganske små ut. Er det vits i å selge klær fra Lindex/Hm? Eller skal jeg prioritere "merkeklær" til 150-300 kr per stykk? Er det vits i å selge vinterklær/Nøstebarnull i juni? Og er det innafor å ta 150kr for en nøstebarn-body uten anmerkninger?

Tar imot alle erfaringer :)

Anonymkode: 6e654...d82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke solgt noe der, men er ofte innom for å titte og handle.

Ikke noe problem å selge H&M og Lindex, folk selger all slags klær. Folk priser også veldig forskjellig. Noen legger seg veldig tett opp mot ny-pris, og andre selger for en veldig billig penge. Da jeg var innom på torsdag fant jeg samme genser i like god stand på to stands, og den var priset til 30 kr på den ene og 180 kr på den andre. Du må nesten bare prøve deg frem.

Anbefaler sterkt at du benytter deg av de fargede perlene for å markere størrelse på kleshengeren! Det gjør det myyye lettere å finne det man leter etter. Må ærlig innrømme at jeg ofte ikke engang gidder å titte på stands som ikke har merket med perler.

Anonymkode: 6c8e4...d67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2023 den 10.06):

Har ikke solgt noe der, men er ofte innom for å titte og handle.

Ikke noe problem å selge H&M og Lindex, folk selger all slags klær. Folk priser også veldig forskjellig. Noen legger seg veldig tett opp mot ny-pris, og andre selger for en veldig billig penge. Da jeg var innom på torsdag fant jeg samme genser i like god stand på to stands, og den var priset til 30 kr på den ene og 180 kr på den andre. Du må nesten bare prøve deg frem.

Anbefaler sterkt at du benytter deg av de fargede perlene for å markere størrelse på kleshengeren! Det gjør det myyye lettere å finne det man leter etter. Må ærlig innrømme at jeg ofte ikke engang gidder å titte på stands som ikke har merket med perler.

Takk for tips angående perler! Har funnet ut at Hm-ting må selges med 70%, kanskje jeg skal satse meg på "merke"-klær.

Har og vogn og bilstol, men Finn er kanskje greiere til det?

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for tips angående perler! Har funnet ut at Hm-ting må selges med 70%, kanskje jeg skal satse meg på "merke"-klær.

Har og vogn og bilstol, men Finn er kanskje greiere til det?

Hva med begge deler? Er plass til overraskende mye tøy på de standsene. Om du ikke får plass til å henge alt, så er det også en hylle hvor du kan kan sette kurver. Er flere som legger ulltøy i kurver og fester en lapp med "ULL størrelse X" på kurvene, f.eks.  :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva med begge deler? Er plass til overraskende mye tøy på de standsene. Om du ikke får plass til å henge alt, så er det også en hylle hvor du kan kan sette kurver. Er flere som legger ulltøy i kurver og fester en lapp med "ULL størrelse X" på kurvene, f.eks.  :) 

Bra tips! Får man kurver? Og lapper til å lage slike skilt? Har bare lest man får prislapper, men trenger jo litt mer for å lage en fin stand..

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke kurver, dette må du fikse selv. Men de fleste har en plastkurv eller to som kan brukes til slikt. 

Men personlig synes jeg det er mye hyggeligere å ikke shoppe fra en overfylt stand. Det blir litt mye for min del, og jeg finner kanskje ikke "gullet". Ha en stand som er ryddig og oversiktlig, og etterfyll heller jevnlig. 

70% av nypris er en fin regel på klær, da opplever jeg at mye blir solgt. Klær med hull og flekker hender det jeg legger i en kurv med 10 og 20 kr, selv om det er ull fra nøstebarn.

Både merkeklær og klær fra Cubus blir solgt. Opplever at folk trenger "alt". Men legg ut klær etter sesong! 

Anonymkode: b056c...7a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra tips! Får man kurver? Og lapper til å lage slike skilt? Har bare lest man får prislapper, men trenger jo litt mer for å lage en fin stand..

De som har hengt opp lapper har bare skrevet på et vanlig ark og teipet fast.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du får ikke kurver, dette må du fikse selv. Men de fleste har en plastkurv eller to som kan brukes til slikt. 

Men personlig synes jeg det er mye hyggeligere å ikke shoppe fra en overfylt stand. Det blir litt mye for min del, og jeg finner kanskje ikke "gullet". Ha en stand som er ryddig og oversiktlig, og etterfyll heller jevnlig. 

70% av nypris er en fin regel på klær, da opplever jeg at mye blir solgt. Klær med hull og flekker hender det jeg legger i en kurv med 10 og 20 kr, selv om det er ull fra nøstebarn.

Både merkeklær og klær fra Cubus blir solgt. Opplever at folk trenger "alt". Men legg ut klær etter sesong! 

Anonymkode: b056c...7a9

Jeg har dessverre ikke mulighet til å etterfylle, er kun i byen noen dager. Får noen andre til å plukke opp når leietiden er over. Jeg har veldig mye som skal selges, så vil jo da prioritere de dyrere plaggene, enn de til 30 kr 😬 Har en del fra Nøstebarn, kanskje det er bedre å selge det på Finn i sesong, da, og ikke i juni... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De som har hengt opp lapper har bare skrevet på et vanlig ark og teipet fast.

Takk, kan evt ta med et par fargede ark/tusjer, for å gjøre det litt fint :) Og kurver

AnonymBruker
Skrevet

Har noe av dere forresten hatt stand? Holder det med 21 dager? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...