Gå til innhold

Maxpris barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Maxpris i barnehage nå er jo 3000 kroner. Men er dette utenom kostpenger? Vår barnehage fakturerer oss hvert fall fremdeles for 3400 kroner per måned:

Foreldre skal ikke betale mer enn maksprisen for en barnehageplass. Maksprisen er 3 050 kroner per måned fra 1. august 2022 og 3 000 kroner per måned fra 1. januar 2023.

Anonymkode: 99166...787

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kost er i tillegg ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Er utenom kost såvidt jeg har skjønt. 

Anonymkode: 2cf61...706

AnonymBruker
Skrevet

Ja kost er utenom. Men mange kommuner har egen maxpris på kost også. 

Anonymkode: 797df...db4

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kost kommer utenom.

Anonymkode: f9cac...fa5

AnonymBruker
Skrevet

Ser noen barnehager tar mer enn max pris, er det lov?

Mat i tillegg. 

Anonymkode: c954e...b99

AnonymBruker
Skrevet

Ja, huff det er dyrt med en pedagogisk barnehagetjeneste du bruker 7-10 timer om dagen, 5 dager i uka, opptil 5 fulle uker i måneden for hele 150kr dagen. La oss betale mindre! 🙄 

Anonymkode: ac808...3c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, huff det er dyrt med en pedagogisk barnehagetjeneste du bruker 7-10 timer om dagen, 5 dager i uka, opptil 5 fulle uker i måneden for hele 150kr dagen. La oss betale mindre! 🙄 

Anonymkode: ac808...3c4

Nei da, jeg mente ikke at det var dyrt, for det syns jeg virkelig ikke. Jeg bare lurte på om vi ble fakturert for mye i fht de nye reglene fra regjeringen. Barnehagen er fantastisk og jeg blir stadig fascinert over flotte, pedagogiske opplegg. SFO derimot, som koster like mye som full barnehageplass.... Herregud for en planløs oppbevaringspøl 🙈

TS

Anonymkode: 99166...787

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Makspris er det barnehagen koster i seg selv. Kostpenger tar de utenom. Så 400 kr for det høres ikke unaturlig ut. En del private barnehager tar også ekstra for at de står for bleier/kluter osv. Men de kan ikke ta mer enn 3000 kr for selve barnehageplassen, men som sagt kan de ta mer for å tilby mer enn det forventes av barnehagen. Dette er ofte typisk for private barnehager. Men har hatt unge i barnehage hvor foreldre må ta med både bleier og stellekluter til barnet. Men mange barnehager står for kluter uten at det koster noe ekstra.

Anonymkode: 9c693...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...