Anonym-bruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Jobber som nattevakt på sykehjem. av og til føler jeg meg litt ør på nattevakt. Ikke svimmel akkurat, men nesten. Litt vanskelig å forklare. Føler jeg sjangler når jeg går bortover gulvet. Andre som har det sånn på nattevakt? Eller bare meg? Har dere andre plager pga nattjobb?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Gå til legen. Man blir ikke syk av å være nattevakt, så lenge man får sovet timene man trenger på andre tider av døgnet. Anonymkode: 368f3...c57
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Ja føles som jeg svever bortover korridorene her. Er alene på 24 pasienter, sykehjem...... Har 6 uker igjen av oppsigelse tiden, aldri mer sykehjem igjen Anonymkode: fb4c7...d62 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 Anonym-bruker skrev (1 time siden): Jobber som nattevakt på sykehjem. av og til føler jeg meg litt ør på nattevakt. Ikke svimmel akkurat, men nesten. Litt vanskelig å forklare. Føler jeg sjangler når jeg går bortover gulvet. Andre som har det sånn på nattevakt? Eller bare meg? Har dere andre plager pga nattjobb? Sove på dagen hjelper.... Herregud. Anonymkode: 88894...019
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 Jeg er ikke nattevakt, men reiser innimellom mellom tidssoner. Og, ja, en slik følelse du beskriver er ikke uvanlig. Kroppen er vant til at den skal sove. Man blir litt ør, får frysninger, og et generelt ubehag. Anonymkode: d29b1...1f0 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja føles som jeg svever bortover korridorene her. Er alene på 24 pasienter, sykehjem...... Har 6 uker igjen av oppsigelse tiden, aldri mer sykehjem igjen Anonymkode: fb4c7...d62 Du må selvsagt sørge for at du får nok søvn. I tillegg synes jeg du kan ta deg en sjekk hos legen, med blodprøver osv., i tilfelle du trenger tilskudd av noe. Vinteren kan tære på i tillegg til alt annet. I stedet for å telle dager til du skal slutte, tenk på at du gjør en viktig jobb. Om noen år er det kanskje du som ligger i en av sengene der, tenk på tryggheten det er å ha noen som kan hjelpe deg. Anonymkode: b73d9...ed4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 Jeg er nattevakt, og nei, jeg føler meg ikke slik. Er det hektisk på jobb? Vi tåler ikke like mye stress som vi gjør på dagen. Får du nok søvn før nattevakten? Anonymkode: 428b1...2b8
Anonym-bruker Skrevet 4. mars 2023 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er nattevakt, og nei, jeg føler meg ikke slik. Er det hektisk på jobb? Vi tåler ikke like mye stress som vi gjør på dagen. Får du nok søvn før nattevakten? Anonymkode: 428b1...2b8 Føler det ikke sånn hver natt. Heldigvis. Jeg fikk ikke sove før jeg skulle på jobb, det har nok en sammenheng. Ikke så hektisk, stort sett ganske rolig.
Heisann12345 Skrevet 16. mars 2023 #9 Skrevet 16. mars 2023 Nei, kjenner ikke igjen det. Men nå har ikke jeg mulighet til å bevege meg så mye heller, sitter å ser tv hele natta.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Skrevet 16. mars 2023 Ja, jeg var slik! Å jobbe som nattevakt er veldig stor påkjenning for kroppen. Og man har mye høyere risiko for å utvikle flere typer kreft. Det er fordi kroppen er "skapt" for å sove på natten. Dette kan man finne masse teori om. Og noen tåler å være våkne på nettene bedre enn andre. Jeg tålte det ikke, og ble slik du beskriver. Etter hvert så fikk jeg også psykiske symptomer og ble skikkelig dårlig. Klarte ikke sove lengre heller på dagen, og sluttet tvert. Det er jeg veldig glad for! Det kan jo hende det er andre ting som gjør at du er svimmel, men bare vær obs på det med helsen som nattevakt 🙂 En annen ting er at jeg tror at blodtrykket kan gå opp også, som kan gjøre en svimmel. Får dere gratis helsesjekk hos lege? Det fikk vi en gang i året som nv. Da sjekket vi vitaminer, blodtrykk, vekt, samtale osv for å holde orden på kroppens tilstand da vi jobbet natt. Anonymkode: c2660...0ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå