Gå til innhold

Peppes pizzabunn som ikke hevet seg i ovnen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Opplevde en skikkelig nedtur ved familiekosen i kveld. Hadde lagret to saftige pizzaer (trodde vi) med peppes pizzadeig fra dagligvaren som bunn. Vinhar alltid bare hatt gode erfaringer med dem kg kjøper alltod disse selv om de er 15-20 kr dyrere enn rimeligere alternativ.

I kveld hevet derimot ikke noen av pizzaene seg. Bunnen smakte som om de hadde glemt å ha hevemiddel i deigen. Vi er helt sikre på at ovnen stod på det den skulle med det samme programmet vi alltid bruker når vi steker pizza. Varmluft og ca 210 grader.

Regner med det må være en produksjonsfeil. Tørr likevel ikke gå tilbake til butikken å klage. Det handler tross alt bare om 70 kr. Er derimot litt usikker på om jeg tørr kjøpe disse pizzabunnene på ny. Hele middagen blir jo ødelagt.

Andre som har erfart dette? 

Anonymkode: 70cbe...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde sendt en mail til produsenten med produksjons-datoen, best før-datoen og hvor og når du kjøpte de!

Anonymkode: 46f9e...002

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har skjedd med oss også de få gangene vi har prøvd den bunnen!!

Anonymkode: aef62...c2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Send tilbakemelding til produsenten. Det er i deres interesse at produktene holder mål, ellers vil jo handelen gå ned.

Anonymkode: c87fd...545

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For kald når den går inni ovnen.

Anonymkode: 19e4c...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For kald når den går inni ovnen.

Anonymkode: 19e4c...8cf

Neppe det som er årsaken? Jeg tar den jo rett ut av kjøleskap, legger på varm kjøttsaus og inn i varm ovn. Har ikke hatt bunnen på kjøkkenbenken lengre de de andre gangene jeg har laget sånn pizza og det har alltid fåt greit.

Jeg tror faktisk ikke de har hatt hevemiddel i deigen. Eller ødelagt hevemiddel med for høy varme o.l underveis. Den hevet seg ikke en millimeter og smakte helt likt som rundstykkene mine da jeg glemte gjær en gang..

Anonymkode: 70cbe...307

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ingen av ferdigbunnene hever seg som jeg syns de skal, derfor har jeg helt sluttet å kaste bort penger på dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skjedde oss for en måned ca. Vi gledet oss siden vi hadde levd sunt en god stund, og kjørte på med en bedre topping. Aldri hatt trøbbel med de deigene før, den eneste forskjellen var at vi denne gangen handlet på Rema (hvor det ofte er dårligere varer/utgått). Sjekket dato og alt var ok. Sendte en klage til Remabutikken vi handlet fra og fikk bare til svar at det hadde de aldri hørt om før 😶 

Anonymkode: 0e61b...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...