Gå til innhold

Hva tenker du når ei dame sier "Jeg er ikke som andre jenter"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du når ei dame sier "Jeg er ikke som andre jenter"?

Vær ærlig nå.

Anonymkode: 80aea...01b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eg må innrømme at eg med ein gong tenker at dei ser på seg sjølv som spesielle. Vil vere "ein av gutta", tøffar seg og er veldig "anti feministiske". Tenker også at dei tek avstand frå jenter/jentevener. Og at dei trur dei ikkje lagar drama, men står bak mykje drama likevel. Det er dei første tankane eg får når nokon seier det. 

Anonymkode: 98322...885

• Liker 46
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

At de ønsker å være «spesielle», men egentlig bare er litt kjipe og uinteresserte i å bli kjent med andre kvinner. Og at de ikke har mange venninner. De satser trolig på å bli en del av kompisgjengen din.

Anonymkode: 0bc78...dcd

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske teit å si. Selv om det kan være sant. 

Anonymkode: b19fa...228

• Liker 11
Skrevet

Er alltid skeptisk til påstander, liker heller og observere selv.

Men høres ut som alle 'hippe' som forteller hvor crazy de er og som definitivt er ikke noe jeg karakteriserer som crazy mer ett litt sterkt ønske om og være det for og fremstå kul og mystisk osv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

pick me-girl

Anonymkode: 53a12...ab1

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg at hun (og menn som sier det samme om jenter "vil ha en som ikke er som andre jenter) har internaliserte misogynistiske holdninger fordi ved å si noe sånt så betyr det at man ser ned på andre jenter som kjønn. At jenter generelt er dummere, mindre dype, mindre personlighet osv enn deg. At  jenter generelt egentlig bare er teite. 

Alle jenter er flotte og unike, ikke bare deg. 

Anonymkode: c7de4...3f5

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Jeg tenker at de er ganske usikre og har behov for å bli sett, ikke at de nødvendigvis er oppmerksomhetssøkende men ihvertfall at de er i en prosess der de tar avstand til de jentene og kanskje rollene de opplever at er forventa at man skal passe inn i.

Jeg kjenner meg igjen i hva jeg tenker om «slike» og hadde selv utfordringer med å helt finne utav hvem jeg var fordi jeg ikke passa inn og var slik de andre jentene var. Jeg forsto ikke helt prioriteringene til andre jenter og passa ikke inn i noen av grupperingene som var rundt meg i oppveksten. Siden det var vanskelig for meg å finne likhetstrekk ble det viktig å definere meg selv etter hva jeg opplevde som ulikt.

Endret av Nevrosererroser
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

pick me-girl

Attehvaforno?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tenkt dette i mitt stille sinn, men ikke på den måten folk oppfatter utsagnet i denne tråden, noe jeg også forstår. Jeg er ikke som andre jenter, men dessverre ikke på en positiv måte. Ville aldri sagt det høyt og ut av det blå.

Anonymkode: 84102...d37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20230304_002435.jpg

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på sammenhengen. Jeg har sagt det til en jeg datet en gang, vi dro på ikea, og det tok 5 min for meg å finne det jeg skulle ha, betale og komme meg ut. Han ble mektig imponert, og sa at alle damene han hadde vært med, brukte evigheter på ikea. Da sa jeg at jeg ikke er som alle andre damer. Men da tenker jeg mer på da det kommer til shopping. 

Anonymkode: ad2da...446

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det kan ligge noe sannnhet i det. 

Anonymkode: 12e94...fb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

pick me-girl

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Attehvaforno?

"pick-me-girl" er et begrep som brukes om jenter og kvinner som rakker ned på andre kvinner eller tilpasser seg til å ha holdninger som skader kvinner som kjønn for å bli valgt av menn og tilpasse seg menns misogynistiske holdninger til kvinner for å bli mer akseptert av menn. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en sånn henish da.

Anonymkode: 15575...434

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Screenshot_20230304_002435.jpg

Jeg skjønner ikke sånne memes. Halve planeten er da ikke fantastisk?

Anonymkode: b19fa...228

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del bryr meg aldri om å si det, men selv om jeg har rukket å bli over 50 år og har så langt ikke funnet en eneste jente/kvinne som liker de samme tingene som meg og jeg har derfor ingen venner. Jeg kommer veldig godt overens med menn, men blir automatisk utelukket fra nære vennskap der fordi det fort kan bli mistanker om andre agendaer fra den andre parten eller folk rundt.

Jeg liker ikke sminke, hudpleie, hårpleie, klær annet enn i forhold til praktisk funksjon, interiør, pynt og dilldall. 

Jeg elsker teknikk, og alt av praktiske ting jeg fikser selv, IT (ikke spill og gaming, men it-teknikk og å fikse og å ting til å funke), økonomi og å få pengene til å vokse, osv.

Anonymkode: 0b999...760

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg for min del bryr meg aldri om å si det, men selv om jeg har rukket å bli over 50 år og har så langt ikke funnet en eneste jente/kvinne som liker de samme tingene som meg og jeg har derfor ingen venner. Jeg kommer veldig godt overens med menn, men blir automatisk utelukket fra nære vennskap der fordi det fort kan bli mistanker om andre agendaer fra den andre parten eller folk rundt.

Jeg liker ikke sminke, hudpleie, hårpleie, klær annet enn i forhold til praktisk funksjon, interiør, pynt og dilldall. 

Jeg elsker teknikk, og alt av praktiske ting jeg fikser selv, IT (ikke spill og gaming, men it-teknikk og å fikse og å ting til å funke), økonomi og å få pengene til å vokse, osv.

Anonymkode: 0b999...760

Dette er nettopp det "jeg er ikke som andre jenter" er. Du tror at en av kravene til å være en normal kvinne er å like sminke, klær, interiør etc. Det er det ikke. Jeg kan aldri, i hele mitt liv, huske å ha hatt samtaler med andre kvinner om sminke eller mote. Men om en av mine venner ønsket å snakke om det, så hadde jeg blabbet med fordi det er ikke noe galt i å like sminke, mote eller andre typiske "jenteting".

Da jeg var tenåring mente jeg at jeg ikke var som andre jenter. Jeg kunne si ting som "det er så mye drama med jenter" og "gutter er mer chill å henge med". Så ble jeg voksen og fant ut at det var ikke tilfellet i det hele tatt. Nå som voksen har jeg kun venner som er kvinner. Noen deler jeg mer interesser med enn andre. Noen er mer typisk "jentete" mens jeg selv er mer nerd, men vi finner ALLTID noe å prate om som alle synes er interessant, spennende eller gøy. 

Anonymkode: 5cf1e...9e0

• Liker 15
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...