Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #1 Del Skrevet 27. desember 2005 Skal snart være lønnsforhandlinger på min arbeidsplass og jeg lurer på hva man bør nevne i en slik forhandling? Er det noen som har noen punkter man bør nevne for sjefen? Ønsker selvfølgelig å gå opp i lønn da. Per i dag yter jeg mitt aller beste hver dag, så mer enn det kan jeg jo ikke. Hva nevner man da? Noen ideer? Jobber i hotell/restaurantbransjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belit Skrevet 27. desember 2005 #2 Del Skrevet 27. desember 2005 Skal du kreve mer lønn bør du har noen saklige, målbare kriterier å vise til. Hva står i stillingsbeskrivelsen din, og hvilke oppgaver er det du faktisk gjør? Hvis du tar mer ansvar, løser flere og/eller andre oppgaver kan du bruke det som utgangspunkt for lønnsforhandlinger. Krev mer lønn og ny stillingsbeskrivelse som reflekterer det arbeidet du faktisk gjør. Har du fått mål for din stilling som du kan vise at du har oppnådd? Det må opp på bordet! Hvis ikke, be om å få slike målbare målsetninger slik at du kan vise til håndfaste resultater ved neste korsvei. Kan du vise til gode resultater for virksomheten som kan knyttes til din innsats (aktivt salg, flere faste kunder, flere positive kundetilbakemeldinger, sørre omsetning på ditt personalnummer...)? Det må isåfall opp og fram! Når fikk du sist en individuell lønnsøkning? Hvis det er lenge siden og det ikke er noen særlig grunn kan du nevne det. Hvis arbeidsplassen er mye plaget av sykefravær og du ikke har noe, så kan du kanskje nevne det, men ikke legge stor vekt på det (selv om det er litt sleipt overfor de som er syke, og sikkert ikke faker). Jeg vet om folk som har fått spesifisert i attester at de aldri har levert egenmelding. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå