Gå til innhold

Liker dere kvinner at menn kikker på dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker dere at menn kikker på dere? Avhenger det av hvem som kikker?

Kan det gjøre deg usikker?

Hva om en fremmed mann smiler til deg? Er det hyggelig?

Tipper dette varierer veldig blant kvinner. Noen liker sikkert absolutt all oppmerksomhet de får, mens andre kanskje opplever det som slitsomt og ukomfortabelt - utenom når det er en de virkelig liker.

Postet denne i seksualitet, men mulig det kunne vært i et annet forum. Tenker mest på hverdagslige situasjoner eller på byen hvor det typisk er noen dere ikke kjenner som ser på dere. 

Jeg er en erfaren mann som liker å tro at jeg vet forskjellen på å glo/stirre og å se på kvinner, men selv så mange kvinner jeg har hatt er dette noe jeg faktisk ikke vet hvordan kvinner opplever, så kunne vært morsomt å høre. Får ellers litt inntrykk av at mange norske menn har bare blitt mer og mer pysete ettersom mye av flørting og dating har forflyttet seg fra det daglige liv til internett. 

PS: Som mann kan jeg jo legge til at jeg selvsagt synes det er utrolig hyggelig om jeg opplever at en kvinne kikker på meg og kanskje til og med liker meg. Uavhengig av hvem det er og når det er. Men som mann føler jeg meg jo aldri utrygg eller truet av en kvinne, så det er jo selvsagt en faktor som kan være utslagsgivende. 

Anonymkode: 4dbbe...3ac

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei… Har jeg en flekk på genseren? Har jeg tannkrem i munnviken? Hvorfor glaner du?

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det om du er i min aldergruppe. 

Anonymkode: 5ef3d...59c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at kikking er lovbrudd.

Anonymkode: 008bf...25c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs helt hvordan han kikker og hvilken setting. 

En mann som glor på meg på bussholdeplassen på nattbussen = ekkelt og ubehagelig 

En mann som stirrer på meg på cafe = ubehagelig 

En forbipasserende mann som gir meg et ekstra blikk = helt greit 

En mann på utested som ser på meg i noen sekunder og smiler = helt greit 

Fremtoningen har alt å si egentlig. Om han signaliserer vennlighet og harmløshet, eller om han signaliserer noe truende og grenseoverskridende. Det er viktig å "kjenne sin besøkstid" og ikke stirre for lenge og ikke i situasjoner hvor kvinnen er utsatt for potensiell fare som f eks når man venter på nattbussen og vet at fulle menn kan være utilregnelige og kåte og er de som begår flest voldtekter, eller f eks inne på toget hvor jeg ikke kan komme meg vekk eller unngå deg om jeg ikke vil bli stirret på eller ha kontakt. Et fort blikk helt innafor men å se, glo, stirre mener jeg da 

Anonymkode: ffdcc...f5e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det spørs helt hvordan han kikker og hvilken setting. 

En mann som glor på meg på bussholdeplassen på nattbussen = ekkelt og ubehagelig 

En mann som stirrer på meg på cafe = ubehagelig 

En forbipasserende mann som gir meg et ekstra blikk = helt greit 

En mann på utested som ser på meg i noen sekunder og smiler = helt greit 

Fremtoningen har alt å si egentlig. Om han signaliserer vennlighet og harmløshet, eller om han signaliserer noe truende og grenseoverskridende. Det er viktig å "kjenne sin besøkstid" og ikke stirre for lenge og ikke i situasjoner hvor kvinnen er utsatt for potensiell fare som f eks når man venter på nattbussen og vet at fulle menn kan være utilregnelige og kåte og er de som begår flest voldtekter, eller f eks inne på toget hvor jeg ikke kan komme meg vekk eller unngå deg om jeg ikke vil bli stirret på eller ha kontakt. Et fort blikk helt innafor men å se, glo, stirre mener jeg da 

Anonymkode: ffdcc...f5e

Bra du skriver dette. Kanskje noen kan lære noe. For meg er selvsagt dette helt åpenbart. Ingen setter pris på at noen glor eller stirrer. Det blir for intenst.

Det jeg mener når jeg spør i tråden er blikk hvor det er åpenbart at det kan være en interesse eller at han sjekker deg ut, men gjort på en måte hvor det ikke oppleves som creepy. 

Nå vet jo ikke jeg sikkert hvordan kvinner oppfatter meg, så kanskje noen opplever meg som mer ubehagelig enn jeg tror, men jeg har generelt en vennlig energi og supplerer det gjerne med et forsiktig (eller sterkere) smil :) 

Å glo uten et smil i en situasjon hvor en jente kan føle seg truet hadde jeg ALDRI gjort. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er en grunn til at kikking er lovbrudd.

Anonymkode: 008bf...25c

Kikking i form av å stalke folk, se inn i vinduer og smugfilme i dametoalett er lovbrudd.

Det er ikke det denne tråden handler om.

Anonymkode: fcd76...511

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Liker dere at menn kikker på dere? Avhenger det av hvem som kikker?

Kan det gjøre deg usikker?

Hva om en fremmed mann smiler til deg? Er det hyggelig?

Tipper dette varierer veldig blant kvinner. Noen liker sikkert absolutt all oppmerksomhet de får, mens andre kanskje opplever det som slitsomt og ukomfortabelt - utenom når det er en de virkelig liker.

Postet denne i seksualitet, men mulig det kunne vært i et annet forum. Tenker mest på hverdagslige situasjoner eller på byen hvor det typisk er noen dere ikke kjenner som ser på dere. 

Jeg er en erfaren mann som liker å tro at jeg vet forskjellen på å glo/stirre og å se på kvinner, men selv så mange kvinner jeg har hatt er dette noe jeg faktisk ikke vet hvordan kvinner opplever, så kunne vært morsomt å høre. Får ellers litt inntrykk av at mange norske menn har bare blitt mer og mer pysete ettersom mye av flørting og dating har forflyttet seg fra det daglige liv til internett. 

PS: Som mann kan jeg jo legge til at jeg selvsagt synes det er utrolig hyggelig om jeg opplever at en kvinne kikker på meg og kanskje til og med liker meg. Uavhengig av hvem det er og når det er. Men som mann føler jeg meg jo aldri utrygg eller truet av en kvinne, så det er jo selvsagt en faktor som kan være utslagsgivende. 

Kommer Ann på settingen tror jeg. 
jeg blir veldig blyg og syns det er rart at en mann skal se på meg. 
men det har noe med min selvtillit å gjøre. 
Syns ikke jeg er attraktiv. 
og syns det er snodig at en mann vil se i min retning. 

Anonymkode: 93043...2b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ei kvinne på 35 som liker å bli sett på. Ikke gloing, men et smil og det å bli sett er viktig. Så forsett du som mann å smil, ikke vær redd for øyekontakt. Det er forskjell på det og sjekking som opp og ned. 

Anonymkode: 93486...cdd

Herlig. Jeg har ingen intensjoner om å slutte med det, nei. Egentlig er jo dette noe jeg gjør til kvinner jeg ikke er tiltrukket av også. Yngre og eldre. Menn også :) 

Et smil og et blikk i hverdagen kan "make my day", så tror og håper det kan være en gjensidig opplevelse for de som krysser min vei også.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det avhenger så klart av hvem som kikker, åsted for kikkingen og hvordan kikkingen blir utført

Å at kontakten avbrytes, om man non verbalt avslår den. Nå har jeg ikke opplevd problemer med at folk kommer bort til meg, men det er nok mange andre som har opplevd det en del, selv om de sender ut "nei" signaler 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig gjør jeg det. Går ikke med utringing og cameltoe for morro skyld. 

Anonymkode: 41c87...5c2

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Har dårlig selvtillit selv om jeg vet mange syns jeg er pen. På en god dag tar jeg det som et kompliment. Kjekt at noen ser på meg. På en dårlig dag tenker jrg at han ser på meg fordi jeg ser rar ut.

På byen når jeg har sminket meg opp og kledd meg pent, er det kjekt å bli lagt merke til🙂 Bare det ikke blir for mye og innpåslitent.

Anonymkode: f372b...b4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer Ann på settingen tror jeg. 
jeg blir veldig blyg og syns det er rart at en mann skal se på meg. 
men det har noe med min selvtillit å gjøre. 
Syns ikke jeg er attraktiv. 
og syns det er snodig at en mann vil se i min retning. 

Anonymkode: 93043...2b2

Synd å høre at du har dårlig selvtillit. Håper den kan bli bedre for din egen del.

Har hørt flere vakre kvinner (som jeg har gått hele veien med) fortelle meg etterpå at de lurte på hva det var jeg glodde på og om det var noe galt med de. Og der satt jeg bare og tenkte på hvor pene de var. 

AnonymBruker
Skrevet

Legger ikke merke til det. Har gått i følge med folk som har kommentert "så du hvordan h*n stirra?" Næh...

Anonymkode: 87858...4a1

Skrevet

Nei jeg liker ikke å bli objektivisert.

kvinner som mangler selvverd/ selvfølelse, dem er det dessverre mange av, de føler det nok som annerkjennelse, og at de er verdt noe når de er «attraktive»

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: c577a...f3d

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 47ca3...e2c

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk føler jeg på stor lettelse over å ha nådd en alder hvor kikking fra menn ikke lenger forekommer.

Jeg følte det ubehagelig og litt skummelt da jeg var ung. Følte meg objektivisert og utsatt, rett og slett.

Anonymkode: 294dc...b24

Skrevet

Problemet er nok hvordan det gjøres. Opplever ofte at man blir litt tatt med guarden nede, f.eks at man står på Rema og tenker over hvor tampongene er, og plutselig ser en mye eldre mann nærmest måle kroppen ens opp og ned. Forferdelig ubehagelig! Stor forskjell på dette framfor en som står sammen med en i kassa og ser på ansiktet ens og smiler hyggelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...