AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #81 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nå ble jeg litt nysgjerrig……har alle som svarer her inne tatt IQ-testen til mensa? Anonymkode: a9015...41c Jeg tok den på nettet for en del år siden, iallefall. Mest for å få et svar på hvorfor jeg er sånn som jeg er. Har ikke behov for å ta den ekte testen, ser ikke poenget. Anonymkode: 97280...f70
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #82 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 4.3.2023 den 9.02): 91 i iq var da fryktelig lite... 75 så er man vel utviklingshemmet. Jeg har har alltid vært skoleflink og sitter på mye kompetanse som jeg får mye skryt for, men min iq ble ikke så høy. Jeg fikk 118. Ble overrasket. Anonymkode: 5d3d1...96a 91 i iq er bare litt under gjennomsnittet. De fleste har altså en iq på 100. Anonymkode: 5cb39...daf
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #83 Skrevet 7. mars 2023 Får hele tiden 91 og 95 på alle sammen, mens hun hele tiden får fra 127 til 143 i går kranglet vi igjen fordi hun hele tiden retter meg når hun mener jeg tar feil i diskusjonene. skal slutte å ta disse online testene for det er bare tull.. hvis du er flink til en oppgave type så scorer du høyt.. er ingen oppgaver der du feks skal sette sammen en stol eller lignende. Anonymkode: 7ecce...8be
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #84 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Får hele tiden 91 og 95 på alle sammen, mens hun hele tiden får fra 127 til 143 i går kranglet vi igjen fordi hun hele tiden retter meg når hun mener jeg tar feil i diskusjonene. skal slutte å ta disse online testene for det er bare tull.. hvis du er flink til en oppgave type så scorer du høyt.. er ingen oppgaver der du feks skal sette sammen en stol eller lignende. Anonymkode: 7ecce...8be Men tar du feil, da? Testen på mensa.no er ganske god, og det er nå en gang slik IQ måles. At du ikke scorer så bra på disse testene betyr ikke at testen er tull. Anonymkode: a36ef...9fc 2
knooters Skrevet 8. mars 2023 #85 Skrevet 8. mars 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Men tar du feil, da? Testen på mensa.no er ganske god, og det er nå en gang slik IQ måles. At du ikke scorer så bra på disse testene betyr ikke at testen er tull. Anonymkode: a36ef...9fc Det finnes andre måter å måle IQ på også, men figurtestene har vist seg å korrelere veldig bra med det meste annet - derfor brukes det i Mensa Norge. Man kan jo selvsagt betale mer og ta en WAIS/WISC-test om man vil det (og et resultat på 130+ vil kvalifisere til medlemskap i Mensa, uavhengig av hva man får på Mensas egne tester).
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #86 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 23.23): Holder litt på med en kvinne nå.. MEN det plager meg at hun fikk bedre testresultat enn meg. Jeg veddet litt på gøy med henne om at jeg kom til å slå henne.. men nei.Vi begynner ofte å "småkrangle " litt hvis vi diskuterer, hun har alltid litt belærende når vi er uenige. Jeg mener det blir litt rart hvis en kvinne skal være smartere enn en mann i et forhold (hvis vi kommer så langt). Er ikke iq tester egentlig bare scam? Var denne mensa online testen, men gratis og ikke sånn du møter opp på. Anonymkode: 7ecce...8be 91 er utrolig dårlig for en som mener at mannen skal være smartere enn kvinnen i et forhold. Du ligger 9% under gjennomsnittet og burde legge av deg den idiotiske forestillingen din om å være smartest i forhold. Men du virker ekstremt enkel ut i fra det du skriver her, så tenker at scoren din stemmer. Skal du være så mye smartere at det merkes i et forhold burde vel kvinnen ha 80 i IQ. Og da håper jeg virkelig ikke dere får barn! Anonymkode: a036f...529 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #87 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Får hele tiden 91 og 95 på alle sammen, mens hun hele tiden får fra 127 til 143 i går kranglet vi igjen fordi hun hele tiden retter meg når hun mener jeg tar feil i diskusjonene. skal slutte å ta disse online testene for det er bare tull.. hvis du er flink til en oppgave type så scorer du høyt.. er ingen oppgaver der du feks skal sette sammen en stol eller lignende. Anonymkode: 7ecce...8be Du mener altså at mennesker med over 140 i IQ ikke klarer å lage en IQ-test? Og at du som scorer dårlig kan stemple testene som tull? 🤣 Du har den enkle manns selvtillit på plass hvertfall. Å sette sammen en stol måler ikke IQ så samme måte som en IQ-test. Hvis du tenker deg om forstår også du det, selv om det å tenke (logisk) er vanskelig for deg. Anonymkode: a036f...529
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #88 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 23.23): Holder litt på med en kvinne nå.. MEN det plager meg at hun fikk bedre testresultat enn meg. Jeg veddet litt på gøy med henne om at jeg kom til å slå henne.. men nei.Vi begynner ofte å "småkrangle " litt hvis vi diskuterer, hun har alltid litt belærende når vi er uenige. Jeg mener det blir litt rart hvis en kvinne skal være smartere enn en mann i et forhold (hvis vi kommer så langt). Er ikke iq tester egentlig bare scam? Var denne mensa online testen, men gratis og ikke sånn du møter opp på. Anonymkode: 7ecce...8be Med så lav iq dømmes du til et singlet liv om du vil ha en kvinne dummere enn deg Anonymkode: a89df...f66 2
Trish Skrevet 8. mars 2023 #89 Skrevet 8. mars 2023 Det er da helt logisk at en kvinne er smartere enn en mann
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #90 Skrevet 8. mars 2023 knooters skrev (På 5.3.2023 den 17.02): Jeg er medlem i foreningen. Disclaimer: Det er en saksopplysning, og ikke skryt, siden det er relevant for tråden hvem som har belegg for det de sier. (jeg kan poste bilde av både nytt og gammelt medlemskort hvis noen insisterer) Jeg er også medlem. Ses i Drammen da? AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 19.47): Gjennomsnittet er vel 98? Tok selv Mensa-testen fordi jeg visste jeg var godt over. Ser ikke helt hvordan denne kvinnen orker være med TS, som er godt under snittet. Virker som det skorter på EQ i tillegg. Anonymkode: ce5d5...b51 Snittet er 100. Det er hele konseptet her. Men det er normert flere steder, så 100 her er ikke nødvendigvis det samme som 100 andre steder. Hvis du for eksempel scorer 100 her, vil du ligge under 100 u for eksempel Japan. Og EQ er ikke annet enn en ullen følelse. Ikke noe konkret eller som kan måles og rangeres. Det sagt er det forsket på at sosiale ferdigheter korrelerer med høy IQ. Anonymkode: cf084...538
Glenda27 Skrevet 8. mars 2023 #91 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 23.23): Holder litt på med en kvinne nå.. MEN det plager meg at hun fikk bedre testresultat enn meg. Jeg veddet litt på gøy med henne om at jeg kom til å slå henne.. men nei.Vi begynner ofte å "småkrangle " litt hvis vi diskuterer, hun har alltid litt belærende når vi er uenige. Jeg mener det blir litt rart hvis en kvinne skal være smartere enn en mann i et forhold (hvis vi kommer så langt). Er ikke iq tester egentlig bare scam? Var denne mensa online testen, men gratis og ikke sånn du møter opp på. Anonymkode: 7ecce...8be Iq-tester er ikke en nøyaktig måte å måle kunnskap på. Iq er jo ikke det samme som kunnskap i utgangspunktet. Iq-tester forteller derimot oss mer om vår evne til problemløsning/kjenne igjen mønstre, så du har ingen grunn til å være skuffet sånn sett. Nå ønsker jeg likevel å påpeke dette du sier med at det er rart om en kvinne er smartere enn mannen i et forhold. Det, for min del, lukter litt sånn 1900-talls holdning på lang vei. Hvis du har et problem med at en kvinne er mer intelligent enn deg, må du kanskje bearbeide dine holdninger, eller eventuelt finne deg en kvinne som er mer på ditt nivå. Men igjen, iq sier ikke noe om kunnskap, så på den måten kan det godt være dere stiller likt. 1
Snok1 Skrevet 8. mars 2023 #92 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 23.23): Holder litt på med en kvinne nå.. MEN det plager meg at hun fikk bedre testresultat enn meg. Jeg veddet litt på gøy med henne om at jeg kom til å slå henne.. men nei.Vi begynner ofte å "småkrangle " litt hvis vi diskuterer, hun har alltid litt belærende når vi er uenige. Jeg mener det blir litt rart hvis en kvinne skal være smartere enn en mann i et forhold (hvis vi kommer så langt). Er ikke iq tester egentlig bare scam? Var denne mensa online testen, men gratis og ikke sånn du møter opp på. Anonymkode: 7ecce...8be Dette er det morsomste hovedinnlegget jeg noen gang har lest på KG! Jeg har lest det mer enn 20 ganger og ler mer og mer hver gang jeg leser.
knooters Skrevet 9. mars 2023 #93 Skrevet 9. mars 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er også medlem. Ses i Drammen da? Snittet er 100. Det er hele konseptet her. Men det er normert flere steder, så 100 her er ikke nødvendigvis det samme som 100 andre steder. Hvis du for eksempel scorer 100 her, vil du ligge under 100 u for eksempel Japan. Og EQ er ikke annet enn en ullen følelse. Ikke noe konkret eller som kan måles og rangeres. Det sagt er det forsket på at sosiale ferdigheter korrelerer med høy IQ. Anonymkode: cf084...538 Det er en stund til, men ja - jeg skal definitivt dit (hvis det er "det" arrangementet du mener).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå