Snok1 Skrevet 4. mars 2023 #41 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg mener det blir litt rart hvis en kvinne skal være smartere enn en mann i et forhold (hvis vi kommer så langt). Er ikke iq tester egentlig bare scam? 😁
PITTY Skrevet 4. mars 2023 #42 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skjønner godt at hun hoverer over en som nesten ikke har nok intelligens til å åpen en dør. Anonymkode: 31c41...288 Stakkars mann da. Finnes jo mange avanserte dører. Skal ikke kimse av det... 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #43 Skrevet 4. mars 2023 knooters skrev (3 timer siden): Scorer du høyt nok, kan det være hendig i f.eks. en jobbsøkersituasjon. Analytiske og logiske evner dukker opp som ønskede egenskaper hos en jobbsøker. For en selv, kan det også gi en fin selvtillitsboost. Du tør å stole mer på magefølelsen din hvis du har papirer på det, og at man er intelligent betyr ikke at man er født med selvtillit. At kvinner tror de er mindre smarte enn de faktisk er, er jo dessverre et reelt fenomen. Tilsvarende som at menn til tider kan ha i overkant høy tiltro til egne ferdigheter. (jeg får sikkert skjenn fra foreningen for dette, men anyway... andelen som klarer "kravet" blant testdeltakerne er vesentlig høyere for kvinner enn for menn, noe som kan tyde på at det finnes mange smarte kvinner der ute som ikke vet om at de har en slik egenskap) Jeg fikk 134 når jeg testet på nettsiden deres, men har sånn angst for prøver at jeg ikke tørr å ta den ordentlige, selv om jeg har lyst. Synes det er tullete å være så redd for å få ett dårlig resultat på selve testen (som om det skulle være noen krise) at jeg heller lar være😅 Tror jeg er en sånn typisk kvinne med imposter syndrom og hele pakka. Ellers ville jeg råde TS til å ikke være sammen med noen som gir han mindreverdighetskomplekser, eventuelt så får han jobbe med holdningene og selvfølelsen litt. Anonymkode: 18d30...399 3 2
Helene1982 Skrevet 4. mars 2023 #44 Skrevet 4. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Overraskende mange som bet på denne trollingen🤣 Anonymkode: faf24...23f jeg forstår ikke hvorfor folk tar seg bryet om å kommentere dette. Det blir litt som de som forklarer vitsen i kommentarfeltet da de tror at ingen andre har forstått den eller noe. Trådene her er enten en reell situasjon eller et oppdiktet tema. For meg er det ikke viktig om det sitter et ekte menneske i andre enden. Det som er viktig for meg er om jeg synes det er et interessant tema å diskutere. Endret 4. mars 2023 av Helene1982 8 1
Isambard Skrevet 5. mars 2023 #45 Skrevet 5. mars 2023 Jeg liker at noen skriver de har IQ på 91. Kudos. Gjennomsnittet er per definisjon 100. Standardavviket er per definisjon 15. Det er like vanlig å ha under 100 som over 100. 91 er altså helt normalt og like vanlig som å ha 109. Saken er at man bare hører fra de som scorer høyt. Derfor tenker enkelte at man omtrent ikke kan åpne en dør hvis man har 91. 3
Gjest Abendstern Skrevet 5. mars 2023 #46 Skrevet 5. mars 2023 Ville ikke brydd meg med det. Litt under eller litt over 100 er bra. Jeg scorer alt fra 110 til 125 på iq tester. 85 til 130 er vell innenfor normalen 🤷♂️
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #47 Skrevet 5. mars 2023 Jaane doe skrev (På 4.3.2023 den 11.49): Unnskyld men jeg måtte le litt når jeg leste dette. IQ tester er ikke så viktige, og hva har det å si hvem som hadde høyere score? Jeg hadde ikke brydd meg litt en gang om jeg hadde hatt høyere eller lavere IQ score enn samboeren min. Nå er det jo ikke snakk om liten forskjell da. Folk på så forskjellige nivåer vil ikke kommunisere godt, og misforståelse vil føre til krangler. Hvis samboeren din ikke skjønte halvparten av hva du sa grunnet lav iq, så hadde du ikke brydd deg litt ? Anonymkode: fbcf8...2dd
Kelsier Skrevet 5. mars 2023 #48 Skrevet 5. mars 2023 IQ er nå én ting, men det er uansett et problem for forholdet deres dersom du stadig føler at du blir snakket nedsettende til i diskusjoner. Hvordan det problemet skal løses er ikke gitt. Kanskje snakker dama til seg på en reelt kjip måte, og løsningen da er at hun endrer måten hun snakker på. Kanskje er hun bedre på å ordlegge seg og formidle tanker/følelser/argumenter enn deg, og du opplever dette i seg selv som nedsettende. I så fall må du jobbe med å tåle å være dårligere på dette. Kanskje er det en kombinasjon. Det er ikke et ukjent problem at mange menn i forhold kan oppleve det som vanskelig å diskutere med damer, fordi menn (generelt sett) har mindre trening i å ordlegge seg og formidle sine budskap. Men i et forhold er begges synspunkter like viktige, uansett hvem som fremlegger det best. Uansett er ikke problemet deres IQ og hvem som har den høyeste. 1
Helene1982 Skrevet 5. mars 2023 #49 Skrevet 5. mars 2023 Kelsier skrev (2 minutter siden): IQ er nå én ting, men det er uansett et problem for forholdet deres dersom du stadig føler at du blir snakket nedsettende til i diskusjoner. Hvordan det problemet skal løses er ikke gitt. Kanskje snakker dama til seg på en reelt kjip måte, og løsningen da er at hun endrer måten hun snakker på. Kanskje er hun bedre på å ordlegge seg og formidle tanker/følelser/argumenter enn deg, og du opplever dette i seg selv som nedsettende. I så fall må du jobbe med å tåle å være dårligere på dette. Kanskje er det en kombinasjon. Det er ikke et ukjent problem at mange menn i forhold kan oppleve det som vanskelig å diskutere med damer, fordi menn (generelt sett) har mindre trening i å ordlegge seg og formidle sine budskap. Men i et forhold er begges synspunkter like viktige, uansett hvem som fremlegger det best. Uansett er ikke problemet deres IQ og hvem som har den høyeste. Jeg har tatt mensatest, og da jeg tok den var det åpenbart at mange med høy iq ikke har smalltalk som sin strekeste side 😅 Som regel har vil alle omtrent like mye egenskaper, men det er fordelt ulikt mellom sosiale, intelektuelle og praktiske egenskaper. Du er sikkert bedre enn henne på andre ting. Ikke gjør dette til en greie. Bli god på tingene du har annlegg for. Øv på å formidle meningene dine på en konstruktiv måte. Opplever du henne som belærende, si det.
språkpurk Skrevet 5. mars 2023 #50 Skrevet 5. mars 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis samboeren din ikke skjønte halvparten av hva du sa grunnet lav iq, så hadde du ikke brydd deg litt ? Anonymkode: fbcf8...2dd Kanskje du bare hadde en forferdelig klønete måte å ordlegge deg på? Har du tenkt på det?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #51 Skrevet 5. mars 2023 språkpurk skrev (22 minutter siden): Kanskje du bare hadde en forferdelig klønete måte å ordlegge deg på? Har du tenkt på det? Kanskje jeg har en forferdelig klønete måte og ordlegge meg på og har lav iq ,men endrer det poenget ? La oss si jeg ordlegger med forferdelig klønete fordi jeg har lav iq, er jeg da en god match for en som ordlegger seg usedvanlig godt og har høy iq? Det blir jo det samme om du snur situasjonen. Folk vil over tid passe best med , fordi de kommuniserer best med, folk på noenlunde samme nivå. Anonymkode: fbcf8...2dd 1
Helene1982 Skrevet 5. mars 2023 #53 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje jeg har en forferdelig klønete måte og ordlegge meg på og har lav iq ,men endrer det poenget ? La oss si jeg ordlegger med forferdelig klønete fordi jeg har lav iq, er jeg da en god match for en som ordlegger seg usedvanlig godt og har høy iq? Det blir jo det samme om du snur situasjonen. Folk vil over tid passe best med , fordi de kommuniserer best med, folk på noenlunde samme nivå. Anonymkode: fbcf8...2dd Nei, dette stemmer jo ikke. IQ har ingen sammenheng med evne til å ordlegge seg. Min opplevelse er at en del med høy IQ sliter med å kommunisere da de fokusrere på å velge ord som er "riktig" og da fremmedord som de fleste ikke forstår og de ender opp med at ingen forstår hva de sier, men at de selv er storfornøyd med å bruke korrekte ord i stedet for å lese sin samtalepartner og tilpasse språket. Det er enkelte her på KG som sliter med egne ting (åpenbart) som gjør at de har glede av å rakke ned på andre, slik at andre også føler seg utilstrekkelige eller på deres nivå. Det er trist at andre ikke har det bra, og jeg er imponert over at du gidder å høre på sånt vissvass, da du åpenbart har mer tålmodighet og bedre sosiale egenskaper enn meg. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #54 Skrevet 5. mars 2023 Jaane doe skrev (På 4.3.2023 den 11.49): Unnskyld men jeg måtte le litt når jeg leste dette. IQ tester er ikke så viktige, og hva har det å si hvem som hadde høyere score? Jeg hadde ikke brydd meg litt en gang om jeg hadde hatt høyere eller lavere IQ score enn samboeren min. De er kanskje ikke viktige for deg, men for andre kan det være en vesentlig ting. Så bare fordi du ikke synes noe om dette, skal det gjelde alle? Anonymkode: f1299...d0d
knooters Skrevet 5. mars 2023 #55 Skrevet 5. mars 2023 2 hours ago, Helene1982 said: Jeg har tatt mensatest, og da jeg tok den var det åpenbart at mange med høy iq ikke har smalltalk som sin strekeste side 😅 Som regel har vil alle omtrent like mye egenskaper, men det er fordelt ulikt mellom sosiale, intelektuelle og praktiske egenskaper. Du er sikkert bedre enn henne på andre ting. Ikke gjør dette til en greie. Bli god på tingene du har annlegg for. Øv på å formidle meningene dine på en konstruktiv måte. Opplever du henne som belærende, si det. Smalltalk er ikke noe problem for folk med høy IQ hvis den oppleves meningsfull. Det gjelder vel alle. Men, har du masse spennende tanker og ideer i hodet er det gjerne noe man ønsker å prate om, heller enn "har du vært på hytten i det siste?". Det blir litt det samme som i skolen, barn med høy IQ har ikke lavere social skills - men de har andre, og ofte mer intellektuelle, interesser, og danner vennskapelige bånd når de møter andre barn med høy IQ som "snakker samme språk". Du har ikke lavere social skills om du leter etter venner i klassen som liker hoderegning eller har lest biografier om amerikanske presidenter, og ender opp som venneløs fordi det ikke var noen slike der. Så er jo også det slik at det er flest i midten, og ensomt ute på fløyene. Men ikke legg mer i dette enn som så, IQ korrelerer med sosiale og praktiske ferdigheter når det måles vitenskapelig. Det er ikke et nullsumspill hvor det å score høyt på en ting impliserer at man har økt sannsynlighet for å score lavere på noe annet. Hvis jeg hadde datet en journalist, hadde jeg hatt mye mer lyst til å høre om flere av hennes perspektiver på problemstillinger hun har skrevet artikler om enn alt mulig random unyttig som eksisterer i samtalen omtrent bare for å unngå pinlig stillhet - for eksempel. Jeg vil ha en INTERESSANT samtale hvor jeg og den andre kanskje kommer litt klokere ut av det, og kanskje forstår litt mer av hverandres tankemønstre også. 4
knooters Skrevet 5. mars 2023 #56 Skrevet 5. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: De er kanskje ikke viktige for deg, men for andre kan det være en vesentlig ting. Så bare fordi du ikke synes noe om dette, skal det gjelde alle? Anonymkode: f1299...d0d IQ i seg selv er jo bare et tall, og sannsynligvis ikke så veldig viktig. Men det IQen i noen tilfeller kan si noe om, vil kunne være mer relevant. Det handler jo om å forstå hverandre og kommunisere godt sammen, og blir det for stort sprik vil man jo ofte havne der at den ene føler seg dum og den andre føler på et behov for å bli stimulert intellektuelt som ikke dekkes. Jeg ville aldri dumpet noen om de tok en IQ-test og scoret lavt, hvis jeg følte jeg hadde intelligente samtaler med personen og vi forstår hverandres humor og kan sparre meninger mot hverandre. Men jeg vil tro at det jeg ser etter i kvinner, impliserer at det er lite sannsynlig at vi "klikker" hvis vedkommende er under snittet, i alle fall, og at sannsynligheten for en match stiger med høyere IQ. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #57 Skrevet 5. mars 2023 🤨HÆ, skjønner ingenting jeg...😬 Anonymkode: f7ed6...e2c
Helene1982 Skrevet 5. mars 2023 #58 Skrevet 5. mars 2023 knooters skrev (7 minutter siden): Smalltalk er ikke noe problem for folk med høy IQ hvis den oppleves meningsfull. Det gjelder vel alle. Men, har du masse spennende tanker og ideer i hodet er det gjerne noe man ønsker å prate om, heller enn "har du vært på hytten i det siste?". Det blir litt det samme som i skolen, barn med høy IQ har ikke lavere social skills - men de har andre, og ofte mer intellektuelle, interesser, og danner vennskapelige bånd når de møter andre barn med høy IQ som "snakker samme språk". Du har ikke lavere social skills om du leter etter venner i klassen som liker hoderegning eller har lest biografier om amerikanske presidenter, og ender opp som venneløs fordi det ikke var noen slike der. Så er jo også det slik at det er flest i midten, og ensomt ute på fløyene. Men ikke legg mer i dette enn som så, IQ korrelerer med sosiale og praktiske ferdigheter når det måles vitenskapelig. Det er ikke et nullsumspill hvor det å score høyt på en ting impliserer at man har økt sannsynlighet for å score lavere på noe annet. Hvis jeg hadde datet en journalist, hadde jeg hatt mye mer lyst til å høre om flere av hennes perspektiver på problemstillinger hun har skrevet artikler om enn alt mulig random unyttig som eksisterer i samtalen omtrent bare for å unngå pinlig stillhet - for eksempel. Jeg vil ha en INTERESSANT samtale hvor jeg og den andre kanskje kommer litt klokere ut av det, og kanskje forstår litt mer av hverandres tankemønstre også. Det er nettopp dette smalltalk skal ikke være meningsfullt. Det skal være ekstremt trygge temaer som: hva skal du i påsken, og man skal nikke engasjert når guri forteller hvordan hun pleier å smøre skiene sine. Målet er kun å inngå pinlig stillhet, ingen ubekvemme temaer og at de du står sammen med føler seg vel. Hva jeg liker å snakke om, er fullstendig uinterressant. Folk kan føle seg invadert av de rareste ting så det er viktig å trå ekstremt varsomt. Jeg sier ikke at folk med høy IQ er sosialt tilbakestående og ikke har venner, men om man er middelmådig har man mer til felles med flere. Tenker man annerledes og har en tendens til å fokusere på temar som de fleste andre ikke bryr seg om, passer man ikke inne blant alle andre nødvendigvis.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #59 Skrevet 5. mars 2023 knooters skrev (3 minutter siden): IQ i seg selv er jo bare et tall, og sannsynligvis ikke så veldig viktig. Men det IQen i noen tilfeller kan si noe om, vil kunne være mer relevant. Det handler jo om å forstå hverandre og kommunisere godt sammen, og blir det for stort sprik vil man jo ofte havne der at den ene føler seg dum og den andre føler på et behov for å bli stimulert intellektuelt som ikke dekkes. Jeg ville aldri dumpet noen om de tok en IQ-test og scoret lavt, hvis jeg følte jeg hadde intelligente samtaler med personen og vi forstår hverandres humor og kan sparre meninger mot hverandre. Men jeg vil tro at det jeg ser etter i kvinner, impliserer at det er lite sannsynlig at vi "klikker" hvis vedkommende er under snittet, i alle fall, og at sannsynligheten for en match stiger med høyere IQ. Mulig en anekdote. Men jeg kjenner et ex-par som hvor begge var svært høy-skolerte, innen samme fag. Og sikkert lyn intelligente på tester også for den del. Forholdet varte i én mnd. Dama er i dag gift med en lastebilsjåfør. Kanskje det hadde noe med seng å gjøre..🥶 Anonymkode: f7ed6...e2c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #60 Skrevet 5. mars 2023 Nå ble jeg litt nysgjerrig……har alle som svarer her inne tatt IQ-testen til mensa? Anonymkode: a9015...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå