Gå til innhold

Fikk 91 på iq test, hun fikk 128 :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Holder litt på med en kvinne nå.. MEN det plager meg at hun fikk bedre testresultat enn meg. Jeg veddet litt på gøy med henne om at jeg kom til å slå henne.. men nei.Vi begynner ofte å "småkrangle " litt hvis vi diskuterer, hun har alltid litt belærende når vi er uenige. Jeg mener det blir litt rart hvis en kvinne skal være smartere enn en mann i et forhold (hvis vi kommer så langt). Er ikke iq tester egentlig bare scam? Var denne mensa online testen, men gratis og ikke sånn du møter opp på.

Anonymkode: 7ecce...8be

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1661183-fikk-91-p%C3%A5-iq-test-hun-fikk-128/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man blir bedre på IQ tester jo flere tester man tar. Hvis dette var din første test så er det ikke rart at du fikk et "lavt" resultat. Hvis det var hennes første test så er hun sikkert litt smartere enn deg på visse ting.

Hvis det nå viser seg at du faktisk har litt lavere IQ enn gjennomsnittet så må det da bare være positivt for deg hvis en smart dame vil være sammen med deg? Hun hjelpe deg og gi deg råd angående ting du kanskje ikke forstår. Hvis du skal ha barn blir det jo helt krise om du skal få dem med en dame med lavere IQ enn deg selv. Hvilken IQ vil barna dine få da? Antagelig lavere enn deg... Ikke ideelt.

Anonymkode: 0e624...007

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker

Hvis det hjelper så arver barn IQ fra mor, så hvis du vil ha smarte unger så burde du i det minste ikke dumpe henne fordi hun er smartere enn deg. Then again; hvis hun er smart og du ikke er det, så dumper du henne sikkert likevel.. eller hun deg altså:)

Anonymkode: 2c43b...462

• Liker 10
  • Nyttig 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Holder litt på med en kvinne nå.. MEN det plager meg at hun fikk bedre testresultat enn meg. Jeg veddet litt på gøy med henne om at jeg kom til å slå henne.. men nei.Vi begynner ofte å "småkrangle " litt hvis vi diskuterer, hun har alltid litt belærende når vi er uenige. Jeg mener det blir litt rart hvis en kvinne skal være smartere enn en mann i et forhold (hvis vi kommer så langt). Er ikke iq tester egentlig bare scam? Var denne mensa online testen, men gratis og ikke sånn du møter opp på.

Skjønner godt at hun hoverer over en som nesten ikke har nok intelligens til å åpen en dør.

Anonymkode: 31c41...288

• Liker 18
AnonymBruker

Det er en enkel løsning på dette, og det er at du finner deg en dame med like lav IQ som deg i stedet :)

Skal sies at jeg faktisk tror dette ikke er troll slik som andre mener, nettopp fordi da jeg var tenåring hadde jeg en kjæreste som ble sykt fornærmet fordi jeg fikk 135 i resultat på IQ-testen og mye høyere enn han. Han var ikke helt frisk psykisk ellers heller skal sies. 

Anonymkode: 5e03b...6a6

• Liker 5
  • Nyttig 3

Online-testen til Mensa er ikke offisiell, men den er ikke laget for å gi kunstig høy score, heller. For å si det slik: foreningen tjener ikke noe på sikt på at folk tror de har 140 i IQ, betaler prisen for den offisielle testen under en testdag hos et lokallag og ender opp med "bare" 110 i score. Hvis hjemmetesten ikke hadde vært noen lunde pålitelig (dog uoffisielt), hadde det satt foreningen i et dårlig lys.

Hadde jeg vært denne damen, ville jeg tatt den offisielle testen og skaffet meg et diplom. Om hun kommer over grensen for medlemskap eller ikke, er vanskelig å si - men 128 er absolutt respektabelt på online-testen, og skulle hun nå få 125 eller noe sånt på den offisielle har hun i alle fall et dokument som sier at hun har litt fres i de små grå. Det kan være nyttig å ha.

Forøvrig er det (dessverre) ganske vanlig at folk har den holdningen at det er mannen som skal være 'smartingen'. Det er jo bare rester av tidligere tiders kjønnsroller, og kunne med fordel vært ignorert. Jeg vil tro det ofte lønner seg om folk er omtrent på samme nivå, men ingen regel uten unntak.

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner godt at hun hoverer over en som nesten ikke har nok intelligens til å åpen en dør.

Anonymkode: 31c41...288

Herregud.. gidd å overdrive da.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud.. gidd å overdrive da.

Hvorfor føler du deg så plaget over at hun er smartere enn deg? Hvis du ikke tåler at kvinner er bedre enn deg til noe: hvem skal du bli sammen med da? En helt hjelpeløs dame du må hjelpe med alt og passe på? Er det noe morsomt da?

Anonymkode: ca965...b9d

• Liker 5
AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Beklager å måtte si det, men om du har en IQ på 91 vil de fleste kvinner har høyere IQ enn deg. Så du får bli vant til det. 😅 

Anonymkode: b98e7...4d2

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis det hjelper så arver barn IQ fra mor, så hvis du vil ha smarte unger så burde du i det minste ikke dumpe henne fordi hun er smartere enn deg. Then again; hvis hun er smart og du ikke er det, så dumper du henne sikkert likevel.. eller hun deg altså:)

Anonymkode: 2c43b...462

Hvor har du det fra? Sitter iq genet i x kromosomet? I såfall vil vel menn arve fra mor og kvinner få en kombinasjon?

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Buhu. 

Hun er ikke belærende, hun er smartere enn deg. Hvis du ikke takler det, så se deg etter en dame som er like dum eller dummere enn deg. 

IQ-test er ikke scam. 

Anonymkode: ae878...d05

• Liker 10

Det kan være fint med en intelligent partner, la henne opplyse deg, men ikke gjøre deg mindreverdig. 

Annonse
knooters skrev (8 timer siden):

Online-testen til Mensa er ikke offisiell, men den er ikke laget for å gi kunstig høy score, heller. For å si det slik: foreningen tjener ikke noe på sikt på at folk tror de har 140 i IQ, betaler prisen for den offisielle testen under en testdag hos et lokallag og ender opp med "bare" 110 i score. Hvis hjemmetesten ikke hadde vært noen lunde pålitelig (dog uoffisielt), hadde det satt foreningen i et dårlig lys.

Hadde jeg vært denne damen, ville jeg tatt den offisielle testen og skaffet meg et diplom. Om hun kommer over grensen for medlemskap eller ikke, er vanskelig å si - men 128 er absolutt respektabelt på online-testen, og skulle hun nå få 125 eller noe sånt på den offisielle har hun i alle fall et dokument som sier at hun har litt fres i de små grå. Det kan være nyttig å ha.

Forøvrig er det (dessverre) ganske vanlig at folk har den holdningen at det er mannen som skal være 'smartingen'. Det er jo bare rester av tidligere tiders kjønnsroller, og kunne med fordel vært ignorert. Jeg vil tro det ofte lønner seg om folk er omtrent på samme nivå, men ingen regel uten unntak.

Hva bruker en et sånt dokument til?

AnonymBruker

Kanskje hun synes det er vanskelig å forklare innlysende sammenhenger uten at det skinner igjennom at hun synes det er noe du burde visst/forstått selv? Det skulle ikke forundre meg. 

Ellers kan det virke som både du og hun ville tjene på at du fant deg noen litt nærmere ditt eget nivå, siden du tydeligvis har et problem med intelligente kvinner. 

Anonymkode: 7bcbf...414

• Liker 13
AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

91 i iq var da fryktelig lite... 75 så er man vel utviklingshemmet. Jeg har har alltid vært skoleflink og sitter på mye kompetanse som jeg får mye skryt for, men min iq ble ikke så høy. Jeg fikk 118. Ble overrasket. 

Anonymkode: 5d3d1...96a

• Liker 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje hun synes det er vanskelig å forklare innlysende sammenhenger uten at det skinner igjennom at hun synes det er noe du burde visst/forstått selv? Det skulle ikke forundre meg. 

Ellers kan det virke som både du og hun ville tjene på at du fant deg noen litt nærmere ditt eget nivå, siden du tydeligvis har et problem med intelligente kvinner. 

Anonymkode: 7bcbf...414

Skulle til å skrive det. Ingen orker det med en partner i lengden. Man skal tross alt være på samme nivå for at det skal funke.

Anonymkode: ae878...d05

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...