AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Jo jeg vet at de aller fleste får dette en gang i livet men jeg ville unngå dette. Hun ble sluppet inn av mannen min/far til barna å gikk rett bort å kysset de i hele ansiktet (tror ikke munn, hun nektet for det når jeg konfronterte når jeg oppdaget såret). Hører om barn som har dødd av viruset som har vært veldig små, yngste er jo 1 år! Hvor for kommer symptomene?? Prøver å Google men finner ikke informasjon på dette. Noen som vet? Og får man utbrudd ofte ved herpes? Anonymkode: c30a2...7bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 https://www.google.com/search?q=herpessår&client=ms-android-huawei&prmd=imvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjNvdmG5sD9AhVF6CoKHaWZBrMQ_AUoAXoECAIQAQ#imgrc=s1AwXbIC1RDlHM Sånn ser såret til min mor ut. Ca like "tørket"? Anonymkode: c30a2...7bb
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Dette kommer til å gå veldig fint. det står nett at hos nyfødte kan viruset i svært sjeldne tilfeller angripe organene, gi hjernebetennelse, og føre til død. Ekstremt sjeldent og nyfødte babyer altså. Ikke stress Anonymkode: 5823a...d2e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 Det er unødvendig av henne da, hun får jo tåle å høre at neste gang lar hun være. Synes uansett det er unødvendig å kysse folk i ansikt. Anonymkode: 6165c...969 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 Er vi ikke så og si født med det? Forkjølelsessår som barn og mange voksne har er jo herpes og de fleste har det i kroppen Anonymkode: 245ff...23c 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): 🤣👏🏻 Anonymkode: 9e02d...7e1 Hva ler du av? Syntes du det er greit å påføre andre smittsomme sår som er svært smertefulle? Anonymkode: c30a2...7bb
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Er vi ikke så og si født med det? Forkjølelsessår som barn og mange voksne har er jo herpes og de fleste har det i kroppen Anonymkode: 245ff...23c Det er farlig for de minste Anonymkode: daadc...f8a
Maestro Skrevet 4. mars 2023 #10 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er unødvendig av henne da, hun får jo tåle å høre at neste gang lar hun være. Synes uansett det er unødvendig å kysse folk i ansikt. Anonymkode: 6165c...969 Du har aldri smaska barna dine i fjeset, når dem var baby og småbarn? Er mer "merkelig" og ikke gjøre sånt, enn å gjøre sånt, spesielt egen familie. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #11 Skrevet 4. mars 2023 Ta det opp med henne. Spør hva hun vet om smitte. Hva man må passe på. Forklar om hun ikke vet/later som hun ikke vet. Si at hun kysset på barna dine med munnsår. Hvis noen blir smittet så pass på å dele det med henne. Ble utrolig sint og redd på dine vegne. Ønsker heller ikke at mine barn skal få herpes. Mannen og meg har aldri hatt sår. Tenker at vi ikke har det. Selv om er klar over at det kan ligge latent. Anonymkode: f4b87...bca
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #12 Skrevet 4. mars 2023 Dårlig stil av moren din, men det vil nok gå helt fint de fleste får herpesvirus en gang i løpet av livet og så lenge du ikke er helt nyfødt er det liten risiko for alvorlig sykdom. Anonymkode: f4a28...336 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 4.3.2023 den 8.39): Dårlig stil av moren din, men det vil nok gå helt fint de fleste får herpesvirus en gang i løpet av livet og så lenge du ikke er helt nyfødt er det liten risiko for alvorlig sykdom. Anonymkode: f4a28...336 De har ingen utbrudd enda, men moren min hadde væskete sår når hun kysset på barna mine. Minste er 2 mnd, ikke helt nyfødt men er livredd for det. Anonymkode: c30a2...7bb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 23.53): Det er unødvendig av henne da, hun får jo tåle å høre at neste gang lar hun være. Synes uansett det er unødvendig å kysse folk i ansikt. Anonymkode: 6165c...969 Hvor pleier du å kysse, da? Føttene, eller kanskje hånden? Anonymkode: 2ee77...423 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De har ingen utbrudd enda, men moren min hadde væskete sår når hun kysset på barna mine. Minste er 2 mnd, ikke helt nyfødt men er livredd for det. Anonymkode: c30a2...7bb Da gir du moren din klar beskjed om at hun ikke er velkommen rundt barna din når hun har væskende sår eller utbrudd hvis hun ikke greier å la være å kysse barna. Forklar henne at du er bekymret for at babyen skal bli smittet nå når den er så liten. Anonymkode: 9fa1a...93a 1 1
Andro Skrevet 9. mars 2023 #16 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 23.56): Er vi ikke så og si født med det? Forkjølelsessår som barn og mange voksne har er jo herpes og de fleste har det i kroppen Har aldri hatt det. Ikke familien min heller
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #17 Skrevet 9. mars 2023 Andro skrev (2 minutter siden): Har aldri hatt det. Ikke familien min heller Det vet du ikke, med mindre dere alle av en eller annen grunn har testet dere. Sitat Man regner med at 50-80% av befolkningen gjennomgår primærinfeksjon med HSV-1 som barn, mange uten symptomer. Kilde Anonymkode: 2ee77...423 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #18 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De har ingen utbrudd enda, men moren min hadde væskete sår når hun kysset på barna mine. Minste er 2 mnd, ikke helt nyfødt men er livredd for det. Anonymkode: c30a2...7bb 2 mnd eller 1 år som du skriver i HI? Anonymkode: 504e4...c55 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #19 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): De har ingen utbrudd enda, men moren min hadde væskete sår når hun kysset på barna mine. Minste er 2 mnd, ikke helt nyfødt men er livredd for det. Anonymkode: c30a2...7bb Du viser eksempelbilde av et herpessår i ferd med å tørke ut, men nå snakker du om væskende sår? Hvilken av dem er det? Anonymkode: 2ee77...423
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #20 Skrevet 9. mars 2023 Maestro skrev (På 4.3.2023 den 3.36): Du har aldri smaska barna dine i fjeset, når dem var baby og småbarn? Er mer "merkelig" og ikke gjøre sånt, enn å gjøre sånt, spesielt egen familie. Har alle barn i din verden? Har ikke egne barn, så unaturlig å gå å kysse andres i ansikter. Aldri tenkt at jeg må gå å kysse nisser, nevøer, foreldre i ansiktet. Aldri blity kysset av mine besteforeldre i trynet heldigvis. Vi gir klem i så fall. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor pleier du å kysse, da? Føttene, eller kanskje hånden? Anonymkode: 2ee77...423 Kjæreste ja, men andre folk? Går folk rundt å kysser folk i trynet da? Gjør du det? Anonymkode: 6165c...969
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå