Gå til innhold

En mann jeg aldri har møtt, men som jeg har mange felles venner med, er singel...Kan jeg kontakte ham?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, saken er den at han kom opp som venneforslag på FB. Sikkert fordi jeg ser vi har 25 felles venner. Jeg har aldri sett han før og heller ikke hørt venner snakke om han (han bor et par timer unna meg), men når jeg gikk inn på FB siden hans (fordi jeg ble nysgjerrig på han) så ser jeg jo at han er enkemann. Om han har en ny kjæreste vet jeg jo ikke.

Veldig flott kar, derfor jeg ble nysgjerrig på han. Og jeg har spurt noen av våre felles venner om han, men ingen vet om han har ny dame, så antakelig er de litt mer som bekjente da. 

Men en av vennene mine sa "du kan jo bare sende han en melding på messenger, eller sende en venneforespørsel på FB?". Men....kan jeg det? Er ikke det creepy? Å sende venneforespørsel uten noen forklaring er vel en smule merkelig....og å sende melding på messenger, hva skriver man? "Du kom opp som venneforslag, ser du muligens er singel, så jeg bare kaster ut et snøre" liksom? (overdriver selvsagt altså). Noen forslag til hvordan komme i kontakt uten at det blir kleint? 

Anonymkode: 4342e...920

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til flere kvinner som tar initiativ. Bare positivt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns egentlig ikke det er greit å bare kontakte noen fordi man liker åssen de ser ut på bilder. Du vet jo ingenting om han. Hvis du absolutt må kontakte han så send en melding, ikke venneforespørsel det blir altfor påtrengende inn i noens privatsfære, og skriv noe mer ydmykt som "Hei, sorry hvis dette er upassende men du dukket opp som venneforslag og jeg syns du ser utrolig bra ut så jeg lurte på om du var singel og kanskje ville bli kjent? Ser vi har mange felles venner så kanskje vi har noen felles interesser også? :)"

Og hvis han ikke svarer så respekterer du det såklart.

Anonymkode: 34a9f...678

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Ja til flere kvinner som tar initiativ. Bare positivt.

Syns du det ? Så bra! Men har du forslag til hvordan gå frem så det ikke blir kleint? venneforespørsel? Messenger? Tenk om han er i et nytt forhold, det kan fort bli flaut.....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte "Hei der, kjekken! Hva skjer? " og vi er i dag gift med barn ❤

Anonymkode: 4a9a8...071

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns egentlig ikke det er greit å bare kontakte noen fordi man liker åssen de ser ut på bilder. Du vet jo ingenting om han. Hvis du absolutt må kontakte han så send en melding, ikke venneforespørsel det blir altfor påtrengende inn i noens privatsfære, og skriv noe mer ydmykt som "Hei, sorry hvis dette er upassende men du dukket opp som venneforslag og jeg syns du ser utrolig bra ut så jeg lurte på om du var singel og kanskje ville bli kjent? Ser vi har mange felles venner så kanskje vi har noen felles interesser også? :)"

Jeg vet ganske mye om han faktisk ;) men ikke nok til å vite om han er singel.....Men jeg vet hvor han bor, hva han jobber med, hvor mange barn, hvordan han ble enkemann, han har skrevet bok om livet sitt og den leste jeg en gang for mange år siden, osv....så litt vet jeg, men jeg skjønner hva du sier. Kan fort bli litt merkelig å sende venneforespørsel ja.....men hadde ikke bare vært på bakgrunn av utseendet hans da, men også hans verdier, for de er svært tydelige....Takk for innspill :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns du det ? Så bra! Men har du forslag til hvordan gå frem så det ikke blir kleint? venneforespørsel? Messenger? Tenk om han er i et nytt forhold, det kan fort bli flaut.....

Akkurat der er jeg ikke kapabel til å gi råd. Hadde nok ikke turt det selv hvis jeg var interessert i en jente jeg ikke kjente.

Hadde jeg fått en slik forespørsel hadde jeg bare syns det var fint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten å kjenne han fra før? Oi.....det var spenstig! Kult gjort av deg, da.....:) Og dette var altså ikke via en datingside men messenger eller noe slikt?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ble litt nysgjerrig, hva gjør du til daglig? 

Anonymkode: 94e06...50a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uten å kjenne han fra før? Oi.....det var spenstig! Kult gjort av deg, da.....:) Og dette var altså ikke via en datingside men messenger eller noe slikt?

Kjente han ikke, men han var servitør i et bryllup jeg var gjest i og jeg klarte ikke ta bort øynene fra han 😅 jepp sendte melding i messenger på face

• Hjerte 2
Skrevet

Kan du ikke sende ham en litt mer uskyldig melding i første omgang for å sjekke ståa? Det ville jeg gjort (det vil si, hadde aldri bygget opp slikt mot, men HVIS så ville det foregått på den måten). 

AnonymBruker
Skrevet

Hva om du sender venneforespørsel "ved et uhell", og så unnskylder deg litt senere. Si han kom opp som venneforslag og si du må ha kommet borti. Det har jeg gjort, utspekulert som jeg er, med stor suksess! For å holde samtalen i gang kan du si du ser dere har mange felles venner. 

Kanskje ikke nevne boka han har skrevet så tidlig. Står sikkert mye sårt der. 

Heier på å prøve! I verste fall blir du avvist, men da har du uansett ikke gjort noe ille. 

Anonymkode: 9e1fb...5da

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Send nå bare melding og vær ærlig. Hva er det verste som kan skje liksom...,

Anonymkode: 070e3...eb2

AnonymBruker
Skrevet

Send han forespørsel, du!:) Når/hvis han godtar, skriver du; «Oj, dette var flaut!!! Var inne og sneik på profilen din siden du dukket opp på verneforslag, må ha kommet borti forespørsel-knappen!🙈 Hvem er du, forresten?😅 Så at vi hadde så mange felles kjente, men jeg klarer ikke helt å plassere deg!:)»

Anonymkode: 8bb6b...43d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg vet ganske mye om han faktisk ;) men ikke nok til å vite om han er singel.....Men jeg vet hvor han bor, hva han jobber med, hvor mange barn, hvordan han ble enkemann, han har skrevet bok om livet sitt og den leste jeg en gang for mange år siden, osv....så litt vet jeg, men jeg skjønner hva du sier. Kan fort bli litt merkelig å sende venneforespørsel ja.....men hadde ikke bare vært på bakgrunn av utseendet hans da, men også hans verdier, for de er svært tydelige....Takk for innspill :) 

Jeg hadde syns det hadde vært ekstremt ubehagelig og upassende om en "fan" som visste så mye om meg plutselig prøvde å sjekke meg opp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ta og send dette til han and do tell!!:popcorn:

Anonymkode: ebda9...abf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde syns det hadde vært ekstremt ubehagelig og upassende om en "fan" som visste så mye om meg plutselig prøvde å sjekke meg opp. 

Du, jeg er da verken fan eller en stalker bare så det er sagt. Det er noen få dager siden jeg la merke til han på FB, og har aldri sett han før. Naturlig nok har jeg spurt noen "felles venner" om han og alt jeg vet, vet jeg jo fra dem, da....Var det så merkelig? Ville da uansett ikke lagt ut om "alt jeg vet" dersom jeg kontakter han, så det får han selvsagt aldri vite - og dermed er det vel verken upassende eller ekstremt ubehagelig for han...iallefall ikke ekstremt ubehagelig. Upassende, ja kanskje....? ;) 🤣

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville i hvert fall aldri ha sendt noe "Hei kjekken" eller lignende. Ufattelig kleint!

Tror jeg ville ha skrevet at han kom opp som venneforslag, og at du har lest boken hans og synes han virker som en veldig interessant fyr. Ikke vært sånn påtrengende interessert, om du skjønner. Hvis han er kjekk, og en oppegående fyr ellers, er det stor sannsynlighet for at det er noen i livet hans. Så jeg ville tatt en forsiktig tilnærming, og spilt på at han virker interessant, at dere har felles bekjente, og at det hadde vært fint om dere kunne bli bedre kjent.

Anonymkode: 51816...f8b

AnonymBruker
Skrevet

Siden du snakker FB, så regner jeg med at du er en godt voksen kvinne? Du overtenker i hvertfall dette så til de grader.  Send fyren en melding på messenger, og si du synes han virker interessant, og at du har lyst til å bli kjent.  

Du får enten et positivt svar, eller en kort og grei avvisning. Ingen kommer til å henge deg ut, anmelde deg for trakassering, eller lage andre ubehageligheter for deg.  Hva tror du er det verste mulige utfallet?  M53

Anonymkode: 9dcc1...add

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort dette noen ganger og alle de jeg kontaktet ble smigret og glade. De som synes dette er så påtrengende skjønner jeg ikke. Noen sjanser må man ta i livet. Bare kontakt han du :) 

Anonymkode: 59adb...622

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...