Gå til innhold

Tar mannen deres vare på dere med gaver og oppmeksomhet i hverdagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som spørsmålet lyder, og får dere bruke hans penger som dere ønsker eller hvis dere ikke har så mye, spanderer han? Jeg spør fordi jeg lurer på hva som er vanlig. 

Anonymkode: d1528...d29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye gaver i hverdagen, men får oppmerksomhet når jeg ber om det. Vi deler økonomi, så bruker begges penger

AnonymBruker
Skrevet
SneakyMinx skrev (6 minutter siden):

Ikke så mye gaver i hverdagen, men får oppmerksomhet når jeg ber om det. Vi deler økonomi, så bruker begges penger

Tjener dere likt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tjener dere likt? 

Nei, han har mer penger enn meg. Vi har fordelt det slik at vi går 50/50 på alle delte utgifter. Men hvis jeg ønsker å dra til frisøren og ikke har råd, så tilbyr han å spandere det på meg hvis han har mulighet osv

AnonymBruker
Skrevet
SneakyMinx skrev (3 minutter siden):

Nei, han har mer penger enn meg. Vi har fordelt det slik at vi går 50/50 på alle delte utgifter. Men hvis jeg ønsker å dra til frisøren og ikke har råd, så tilbyr han å spandere det på meg hvis han har mulighet osv

Ok, fin løsning 😊

• Liker 1
Skrevet

Oppmerksomhet ja - gaver nei. Vi har felles økonomi og kjøper oss det vi har lyst på begge to...

Skrevet

Gaver har jeg ikke behov for, og vi forsøker å prioritere hverandre i en hektisk hverdag.

Økonomisk deler vi alt, i forholdet vårt finnes ikke mine og dine penger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke å måtte få penger av andre, så har sørget for å ha nok penger til meg selv til det jeg har lyst på. Oppmerksomhet og omtenksomhet får jeg mye av. Og gir tilbake.

Anonymkode: c5384...b32

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han kommer ofte hjem med gaver, en genser han synes er fin, parfyme, undertøy, vesker osv. i tillegg tar han meg ofte med på middager og reiser. Vi har i utgangspunktet likt, eier hus, biler og hytter 50/50(jeg har en god del EK), men han tjener bedre enn meg. Vi har felles økonomi og jeg kjøper meg akkurat det jeg vil ha når jeg vil ha det. Ingen felles barn, men begge har barn fra før som får helt likt og ikke blir gjort forskjell på. Gift. 

Anonymkode: 7cede...9ce

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Får ikke gaver. Får noe oppmerksomhet. Barna fåe også oppmerksomhet. Har felles økonomi der han tjener mer enn meg. Begge bruker våre felles penger.

Anonymkode: b69a5...67b

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Han kommer titt og ofte hjem med blomster eller favorittsjokoladen eller noe kos vi kan dele på tur. Jeg setter veldig stor pris på det, og elsker å få sånne små gaver i hverdagen. 

Anonymkode: 9fb0e...6ca

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: d6729...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Vi har felles økonomi, han tjente endel mer enn meg før, jeg tjener mye mer enn han nå. Og nei, aldri noe gavemas. Han gjør sin del av husarbeidet, sin del av barna. Og elsker meg og viser at han liker å bruke tid med meg. Vi trenger heldigvis ikke fysiske gaver for å legitimere forholdet.

Anonymkode: e3bd2...7d4

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ganske flinke på det begge to, men vi tjener begge godt så jeg skjønner ikke hvorfor vi skulle bruke hverandres penger?

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Som spørsmålet lyder, og får dere bruke hans penger som dere ønsker eller hvis dere ikke har så mye, spanderer han? 

Det høres verken sundt eller normalt ut at dette bare skal gå en vei. Hvordan er det med deg da? Tar du vare på mannen din med gaver og oppmerksomhet i hverdagen? Får han bruke pengene dine som han vil? Spanderer du?

Anonymkode: 1d1e6...a23

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Som spørsmålet lyder, og får dere bruke hans penger som dere ønsker eller hvis dere ikke har så mye, spanderer han? Jeg spør fordi jeg lurer på hva som er vanlig. 

Vi har felles økonomi. Ikke så mye gaver eller blomster, men han er raus på de små tingene som å åpne garasjen når jeg kommer hjem, lage frokost, kjører de to eldste på skolen og bhg så jeg kan få sove lengre om jeg har hatt en tøff natt med baby som vært mye våken. (enda han kommer litt forseint på jobb) Raus med kyss og gode ord. Heller det en masse gaver. 

Anonymkode: 65b00...c05

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei hvorfor i all verden skulle jeg bruke en annen persons penger «som jeg ønsker»? Skal jeg da godta at en annen bruker MINE penger «som han ønsker»? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har felles økonomi.  Mine penger er hans, og omvendt.  Vi bidrar etter evne.  Alt vi eier er felles. 

Gaver i hverdagen behøver jeg absolutt ikke.  For meg er det nok å ha en mann som ser meg og viser at han  setter pris på og liker meg, er en god far og en vi kan stole på i familien.    

Anonymkode: d0c98...31c

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir mye gaver og ting til hverandre. Det er mitt kjærlighetsspråk så jeg kunne ikke vært med en mann som var gjerrig og uromantisk sånn sett. 

Vi har felles økonomi men han bruker nok mer av "mine" penger enn jeg hans. Vi tjener ganske likt. Om jeg hadde vært med en mann som tjente veldig mye mer enn meg hadde jeg forventet at han dro større del av det økonomiske lasset både til regninger og det daglige og for eksempel booke ferier og slike ting. Hadde jeg tjent mest ville det vært naturlig at jeg la i mest penger på forholdet og opplevelser. Det handler om det man skaper av minner sammen og at man syns det har emosjonell verdi og ikke hva som er "ditt og mitt" 

Anonymkode: 00f26...c7b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du spør om mannen tar vare på oss kvinner med gaver og oppmerksomhet.  Videre om vi kan bruke hans penger fritt, og eventuelt om han spanderer.  

Jeg får en mistanke om at du som spør ikke er norsk!?  Vet at det er sånn i mange land, men i Norge behøver ikke kvinner å være avhengige av menns inntekt.  Norske kvinner klarer seg selv alene.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oppmerksomhet, ja. Gaver, nei. Og det passer meg utmerket. Kunne ikke falle meg inn å bruke hans penger. Har penger nok selv til det jeg har lyst på. 

Anonymkode: a7185...261

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...