Gå til innhold

Er det noe advokater her? Spørsmål om utdanning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg kommer ikke inn på juss studiet men ønsker å jobbe som advokat sekretær og kan vise til arbeid i frivillige organisasjoner. 

Det fins en privat nettutdanning på Christiania Høyskole som heter Advokatsekretær. Spørsmålet mitt er om å ta denne nettbaserte utdanningen vil hjelpe meg å få jobb hos en advokat, eller om det nettstudiet bare er "tull"? Det er dyrt så hvis jeg ikke trenger det, hvis det ikke øker sjansene mine så vil jeg ikke bruke to år og flere hundretusen på det.. Er drømmen min oppnåelig eller vil de med juristutdannelse uansett velges foran meg? Tenker på oppgaver som sekretær/assistent. Vil personlige egenskaper telle mer enn utdanning her? 

Anonymkode: 34903...674

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Advokatsekretær... Altså en person som ikke kan juss og som skal korrekturlese og gjøre de oppgavene advokaten ikke gidder selv?

Jeg har ikke så my peiling her, men jeg vil tro du må ta den utdanningen som gir deg juss-erfaring, ellers er den helt verdiløs. Advokatassistent DNA fra Advokatforeningen høres ut som en tittel som vil ha verdi i bransjen, men den er lagt ned https://www.jus.no/fagomraader/advokatassistent-dna/ kanskje det sier noe om markedet for advokatasssitenter? Jobben er kanskje overtatt av programvare?

Anonymkode: c6494...a4c

AnonymBruker
Skrevet

Mange advokatfirma ansetter studenter som sekretærer 

Anonymkode: faf63...17e

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg heller tatt annen utdanning la oss si bachelorgrad i økonomi for så og ta mer jusrelaterte emner. 

Anonymkode: f94aa...01d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei jeg kommer ikke inn på juss studiet men ønsker å jobbe som advokat sekretær og kan vise til arbeid i frivillige organisasjoner. 

Det fins en privat nettutdanning på Christiania Høyskole som heter Advokatsekretær. Spørsmålet mitt er om å ta denne nettbaserte utdanningen vil hjelpe meg å få jobb hos en advokat, eller om det nettstudiet bare er "tull"? Det er dyrt så hvis jeg ikke trenger det, hvis det ikke øker sjansene mine så vil jeg ikke bruke to år og flere hundretusen på det.. Er drømmen min oppnåelig eller vil de med juristutdannelse uansett velges foran meg? Tenker på oppgaver som sekretær/assistent. Vil personlige egenskaper telle mer enn utdanning her? 

Anonymkode: 34903...674

Mange som har tatt denne utdanningen som ikke får jobb.Tenk deg nøye igjennom 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok advokatsekretær før jeg ble jurist, og synes det var veldig relevant. Det var Utdanningshuset, usikker på om det er det samme? De privatskolene skifter navn hele tida 😅 

Vi hadde regnskapsføring, enkel innføring i privarett og offentlig rett, og IT/kontorarbeid. Fryktelig enkle greier, men jeg vet at et par av de jeg gikk der med jobber som advokatsekretær i dag. 

Anonymkode: 5097b...a06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært mange tråder om dette tidligere og svært mange skriver at de tok advokatsekretærutdanningen og endte med å ikke få jobb.  

Anonymkode: e2270...07e

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...