Gå til innhold

Fortelle om tidligere utroskap til evt ny partner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort en stor tabbe en gang i mitt forrige dårlig fungerende forhold. Var utro på fylla en gang. Fortalte alt til min daværende kjæreste, vi gikk mye i parterapi osv, var sammen i mange år etter det også.

Saken er at jeg skammer meg så mye over dette, at jeg vil ikke at noen nye jeg evt treffer, skal få vite om dette. Men, jeg klarer ikke å lyve. Så hvis noen spør meg "har du vært utro noen gang" så klarer jeg ikke å bare si nei. Men jeg vet at jeg, tidligere, hadde dømt og kanskje latt være å bli kjæreste med noen om de hadde vært utro før..... 

Anonymkode: c26a8...7bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette noe man spør om? 

Anonymkode: 6918a...dbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er dette noe man spør om? 

Anonymkode: 6918a...dbc

Det er det nok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør hvertfall om daten har vært utro eller utsatt for utroskap. Ja det trekker ned at du har vært utro, men om du skjuler det og det skulle komme frem senere så hadde jeg aldri klart å stole på deg. Det hadde ødelagt forholdet. Så vær ærlig fra begynnelsen og si det som det var, du reflekterer godt rundt det og angrer og det gjør at man ikke nødvendigvis dømmer deg og tenker at det kommer til å skje igjen. Det at du er ærlig om det viser også at du virker å være en man kan stole på, en som ikke skjuler noe og det veier stort opp 

Anonymkode: 0ce9e...3d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gang utro, alltid utro. Hva er det som får deg til å tro at du kommer til å være trofast i neste forhold?

Anonymkode: c552f...91f

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok bakgrunnen for hvorfor man er utro har litt å si. Jeg har også vært utro i fylla, mot far til barnet mitt. Han gadd ikke å bidra noe hjemme og hadde null omsorg for meg, men jeg klarte liksom ikke å ta den endelige avgjørelsen om å gå. Så fikk jeg veldig god kontakt med en kollega og ble veldig forelsket i han, så etter en jobbfest endte jeg opp med å være utro. 

Long story short; jeg kunne ALDRI ha vært utro i et velfungerende forhold, og det har jeg blitt trodd på av menn jeg har datet i ettertid. Ingen har latt seg skremme.

Anonymkode: aff86...81c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har gjort en stor tabbe en gang i mitt forrige dårlig fungerende forhold. Var utro på fylla en gang. Fortalte alt til min daværende kjæreste, vi gikk mye i parterapi osv, var sammen i mange år etter det også.

Saken er at jeg skammer meg så mye over dette, at jeg vil ikke at noen nye jeg evt treffer, skal få vite om dette. Men, jeg klarer ikke å lyve. Så hvis noen spør meg "har du vært utro noen gang" så klarer jeg ikke å bare si nei. Men jeg vet at jeg, tidligere, hadde dømt og kanskje latt være å bli kjæreste med noen om de hadde vært utro før..... 

Nei. Fortid er fortid. 
skal ikke dvele med den. 

Anonymkode: b0dd6...4c9

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det er sånn at du ikke klarer å lyve så må du forelle det, det er verre at det kommer opp senere ved et tilfeldig spørsmål. Det er vel heller ikke noe som er direkte uvanlig å spørre om når man velger seg en livspartner, man vil jo gjerne finne ut hvem man skal dele livet med. Og det trenger jo ikke bety at han velger deg bort, men faktisk føre til at han får større tillit til deg når du er ærlig og åpen. Ærlighet og åpenhet er en svært viktig del av å ha et forhold. 

Historie er historie, og hvis det hente som du sa, så kan dere da velge å unngå at slike situasjoner kan oppstå for deg og være forberedet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...