Gå til innhold

Trenger hjelp til å slutte med snus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har dårlig råd for tiden og har lenge hatt lyst å slutte med snus, men jeg får det rett og slett ikke til. Har gitt det flere forsøk. Tannkjøttet begynner også å ta en del skade av det, da jeg har snust i 10-år. Noen tips for å få en lettere overgang til en hverdag uten snus? Abstinensene jeg får er ganske harde.. og evt. noen tips for å ikke gå opp i vekt etter en snusslutt? 

Anonymkode: 277f2...2be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1661137-trenger-hjelp-til-%C3%A5-slutte-med-snus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har dårlig råd for tiden og har lenge hatt lyst å slutte med snus, men jeg får det rett og slett ikke til. Har gitt det flere forsøk. Tannkjøttet begynner også å ta en del skade av det, da jeg har snust i 10-år. Noen tips for å få en lettere overgang til en hverdag uten snus? Abstinensene jeg får er ganske harde.. og evt. noen tips for å ikke gå opp i vekt etter en snusslutt? 

Slutt å kjøp. Enkelt. Du har foresten ikke dårlig råd om du har råd til å snuse. 

Anonymkode: 2290a...5b0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for gode svar! Noen tips til god nikotinfri snus som har mest mulig mint, og mest mulig futt i? Snuser sterk snus nå 😅

ts

Liker kickup best av nikotinfri snus, den svir litt ☺️ er mest glad i den varianten uten smak, men de har en hvit variant med mentol også. 

Anonymkode: af69d...e88

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Slutt å kjøp. Enkelt. Du har foresten ikke dårlig råd om du har råd til å snuse. 

Anonymkode: 2290a...5b0

Nei har kanskje ikke det men har behov for å bruke de pengene på andre ting nå😊 takk for ingenting, hvorfor kommentere bare for å komme med spydigheter? 

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for gode svar! Noen tips til god nikotinfri snus som har mest mulig mint, og mest mulig futt i? Snuser sterk snus nå 😅

ts

For meg hjalp det å snuse to bokser på en dag, altså så hardt at jeg ble lei. Da fristet det bare ikke mer, så var ønsket om snus borte etter to dager.

Anonymkode: 32a42...50d

AnonymBruker

Jeg spiste alle slags sterke pastiller når jeg sluttet å snuse. Det hjalp å ha noe i munnen.

Abstinensene kom i bølger og på bølgetoppene måtte jeg bare holde ut. Det varer ikke evig. Stå i det, vent, så vil du merke at det avtar. Det er ubehagelig, men vi tåler det. Jeg tok det som en utfordring og synes på mange måter det var fascinerende alt det jeg kjente i kroppen. De første to dagene var verst og i løpet av to uker var det mye, mye bedre.

Det er vanskelig å slutte, men du kan klare noe vanskelig!

Anonymkode: 45ac6...05d

AnonymBruker

For meg har det aldri fungert å slutte grunnet penger.. du må ville det sterkt nok av andre grunner. Tips er at kroppen bruker ca 1 uke på å bli av med nikotinet i kroppen. Res bort til et sted hvor du ikke får kjøpt snus, eller hold deg inne. Ikke gå på butikken og ikke møt mennesker som snuser. Når første uka er over så er det "bare" psykisk. Når jeg føler jeg trenger en snus så tar jeg og tygger raskt litt papir og legger under leppa. Nikotinfritt snus har bare fått meg å ville kjøpe vanlig snus igjen. Jeg har snust i 20 år og har "sluttet" mange ganger. Nå ser jeg på det heller som en ubestemt lang pause. Og jeg tenker at en måned uten snus er bedre enn å ha snust. Nå er jeg på 4 måneden i min siste snuspause og lysten etter snus blir mindre og mindre. Vil ikke ødelegge det jeg har klart så langt. 

Lykke til!

Anonymkode: ede1d...8db

AnonymBruker

Legg til side de pengene du bruker på snus for å se hvor mye du sparer. Aktiver deg. Prøv å bekjemp abstinensene med noe aktivt som å gå deg en tur. De verste abstinensene forsvinner ganske raskt, 2-3 uker. Deretter er det suget og vanen som henger i, så det er lurt å forsøke å få noen nye vaner/mål eller aktiviteter i den perioden slik at det blir et prosjekt i selvutvikling. Hold det gjerne for deg selv, slik at andre ikke minner deg på snusslutt, Det er det oftest ikke noe hjelp i.

Anonymkode: 66340...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...