Gå til innhold

Tror jeg chatter med en scammer men han vil møtes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ganske sikker på jeg chatter med en scammer fra tinder. Han hadde bilder som så ut som var henta fra en proff blogg og ingen av bildene er tatt i Norge det er helt åpenbart. Han spurte om snap i andre meldingen og viste tendenser til lovebombing "cause I dont wanna lose you". På snap så spurte jeg han hva han drev med og han sa han var på jobb i 7 timer til, kl var halv elleve på kvelden og jeg spurte "oh working nightshift?" da svarte han at han jobbet med investment from home. Vi har alle hørt om disse cryptoinvesteringsscammene ikke sant? Jeg fikk hvertfall inntrykk av at han ikke engang visste at det var natta når han skrev han var på jobb. Han mener han bor i min by, jeg kjenner den det området han sier veldig godt og når jeg ba han sende bilde av området han oppgir så sender han noe som ser ut som er funnet på google men jeg kan ikke finne de samme bildene selv. Jeg sa jeg kjente igjen området og da sa han "omg are you google earth know every place?". Rart han tror at man ikke kjenner sin egen by. For å teste denne scammeren så sa jeg at vi kunne møtes og at jeg bor rett ved og han sier ja til å møtes og vil plutselig møtes i kveld. Han har kun sendt bilder av seg fra kamerarull og ingen live snaps som også er tegn på at han ikke er den han sier han er.

Hadde dere tatt sjansen å møtes eller kommer jeg bare til å stå der å vente på en som ikke kommer fordi han egentlig sitter å skriver fra scam sentralen i India?

Anonymkode: 187b7...217

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ha møtt ham uten følge.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke ha møtt ham uten følge.

Er på offentlig plass og hvis han er ekte så tror jeg ikke han er farlig men jeg er usikker på om det er en ekte person engang og gidder ikke dra dit for å møte noen som ikke dukker opp.

AnonymBruker
Skrevet
Cisco skrev (Akkurat nå):

Kutt kontakten. 

Kan han svindle eller hacke meg så lenge jeg ikke trykker på linker eller faller for fristelsen hvis han sier han kan gjøre meg rik på crypto? 😅

AnonymBruker
Skrevet

Møt han og se da om han dukker opp på offentlig sted. Se om han er den han utgir seg for. Er jo ikke farlig det. Da finner du fort ut om det stemmer.

Er det ikke han fra tinder så si:

-at du løy jeg gidder ikke bli kjent med løgnere. Hej då. 

Jeg hadde blitt nyskjerrig så lenge d ikke er spurt om penger eller sendt linker. 

Anonymkode: 19a6d...c1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør ham om dere kan face-time?

Anonymkode: bb718...55c

Skrevet

Face time kan hackes så han kan bruke filter og lure hvem som helst. Så det beviser ingenting.

men ja avtal møte, og se om noe plutselig skjer han på vei dit, typisk er bilulykke e.l

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Misanthropis skrev (12 minutter siden):

Face time kan hackes så han kan bruke filter og lure hvem som helst. Så det beviser ingenting.

Mener du det fins filter som kan få scammeren til å se ut som personen på de stjålne bildene nå de snakker live? Man vil jo også høre aksent. Indisk aksent er kjempelett å høre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mener du det fins filter som kan få scammeren til å se ut som personen på de stjålne bildene nå de snakker live? Man vil jo også høre aksent. Indisk aksent er kjempelett å høre. 

Å fordreie stemmen har lenge vært mulig.

Anonymkode: b0564...823

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å fordreie stemmen har lenge vært mulig.

Anonymkode: b0564...823

Vil det fjerne det som særpreger indisk aksent - altså uttalen av bokstaven r? Ortografiske feil vil man ihvertfall ikke kunne fjerne. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil det fjerne det som særpreger indisk aksent - altså uttalen av bokstaven r? Ortografiske feil vil man ihvertfall ikke kunne fjerne. 

Helt klart møtes er sikrest hvis han ønsker det

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er dum nok til å gå på den, kommer du ikke til å få fred. «Dumme, lettlurte brukere» blir solgt mellom ulike scammere, så du er nok allerede på det markedet

Anonymkode: 3c5b9...bc8

Skrevet

Vil du treffes allerede bare for avsløre han? 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Passe desperat handling.

Anonymkode: 7136a...333

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan han svindle eller hacke meg så lenge jeg ikke trykker på linker eller faller for fristelsen hvis han sier han kan gjøre meg rik på crypto? 😅

Hvis han sender deg linker og vil at du skal investere i crypto kan du være trygg på at han er svindler .

Skrevet

Hvorfor vil du møte han? 

Du kan jo ikke mene dere "har så god kjemi" når du mistenker han for å være en svindler? Spør om du kan ringe han på telefon, ikke så lett å ha stemmemodulering og filter der... 

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt bildesøk? På bildet av "han"

Syns han virker ustabil og farlig. 

Anonymkode: cdfdb...452

Skrevet

Hvorfor gidder du egentlig?

Er dette virkelig eneste mulighet til en date?

AnonymBruker
Skrevet

Blokk, ikke treff!

Anonymkode: 2f467...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...