AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Del Skrevet 3. mars 2023 Med utgangspunkt i at man må gå med underskudd for å gå ned i vekt - er det tanken at man skal gå sulten titt og ofte, eller skal man bare småspise aktivt for å holde sulten unna? Anonymkode: 43997...e30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Del Skrevet 3. mars 2023 Hvis du klarer å småspise uten å spise for mye ila en dag så er jo det helt greit. Jeg pleier å være en del sulten mellom måltider på diett personlig. Er normalvektig. Anonymkode: 4571c...962 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Del Skrevet 3. mars 2023 For meg må det bare litt planlegging til, så trenger jeg absolutt ikke være sulten på 1300kcal. Men jeg spiser meg ikke stappmett heller da. Fokuserer på magert rent kjøtt, grønnsaker, egg, wasa husman knekkebrød og frukt. Drikker ingen kalorier. Men selv om jeg fysisk er mett, så tenker jeg mye på ting jeg har lyst på (godteri osv). Men om jeg skulle spist bare brødskiver, pasta, pølser, fiskegrateng, saus osv, måtte jeg spist så små mengder at jeg hadde gått sulten. En del jeg følger på insta som slanker seg legger daglig ut bilder av maten sin, og det er svært små mengder. Men det er fordi de feks spiser bare ett knekkebrød med smør, servelat og en stripe majones. Jeg kunne fått mye mer mat på den kalorimengden og blitt mettere. Anonymkode: 7eadf...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Del Skrevet 3. mars 2023 Det er ikke farlig å være sulten Anonymkode: dd8e3...953 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Del Skrevet 3. mars 2023 Nei. Man spiser bare kalorifattig mat i stedet for kaloririk. Anonymkode: 40567...66a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Del Skrevet 3. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke farlig å være sulten Anonymkode: dd8e3...953 Det her er det nok mange som ikke skjønner helt. Anonymkode: 4be8f...d43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Del Skrevet 3. mars 2023 Sånn sett bort fra en overgangsfase hvor jeg går far for mye til litt under hva jeg trenger, da kan jeg bli sulten, men det går over etter noen uker. Da vil jeg si jeg rekker å bli passe sulten til faste måltider. Og er jeg kjempesulten, så tar jeg heller en ekstra brødskive eller noe den dagen fremfor å sprekke. Anonymkode: 1a644...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke farlig å være sulten Anonymkode: dd8e3...953 Men det er jo ikke en følelse å trakte etter - så med mindre det er et premiss for å gå ned, så styrer jeg jo gjerne unna. Anonymkode: 43997...e30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg spiser så mye jeg vil en gang om dagen. Resten av dagen går jeg sulten. Går uansett ikke ned i vekt. Det er helt utholdbart å gå rundt å være sulten mesteparten av døgnet. Ikke klarer jeg å sove så mye heller. Anonymkode: 80e8a...e5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke farlig å være sulten Anonymkode: dd8e3...953 Det er en hårfin grense, men ja, man må tåle å være litt sulten. Jeg har en venn som skal slanke seg, men han får nesten panikk når han blir sulten og snakker om lavt blodsukker, så han kjøper alltid snacks for å dempe sultfølelsen før måltider 🤦🏼 Og så klager han på at han har lagt på seg så mye.. Anonymkode: 55d6b...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #11 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn sett bort fra en overgangsfase hvor jeg går far for mye til litt under hva jeg trenger, da kan jeg bli sulten, men det går over etter noen uker. Da vil jeg si jeg rekker å bli passe sulten til faste måltider. Og er jeg kjempesulten, så tar jeg heller en ekstra brødskive eller noe den dagen fremfor å sprekke. Anonymkode: 1a644...7cc Det er også et poeng. Kroppen må venne seg til nye måltidsrutiner og mindre kalorier. Så er ikke uvanlig å være sulten de første ukene. Anonymkode: 55d6b...ff3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #12 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men det er jo ikke en følelse å trakte etter - så med mindre det er et premiss for å gå ned, så styrer jeg jo gjerne unna. Anonymkode: 43997...e30 Noen er redd for å være sulten. Jeg syns ikke sultfølelse gjør meg noe, men så lite mat at man blir syk og har hodepine er ikke noe å trakte etter, men man må kunne tåle å være litt sulten. Anonymkode: 55d6b...ff3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #13 Del Skrevet 3. mars 2023 Er selv på diett nå, og sliter med å få i meg all maten. Spiser du ren mat, trenger du ikke gå sulten. F eks så blir jo 500 g kylling og 500 g brokkoli ikke spesielt mye kalorier. Men det er mye mat. Plusser du på ris, f eks 120 g ukokt. Ja da har du fremdeles kalorier å gå på, men du har mye mat å spise. Ikke spis fattige tulleting som knekkebrød. Anonymkode: 3d1f5...833 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #14 Del Skrevet 3. mars 2023 Men er man da sulten 20 timer i døgnet så er det helle ikke noe gøy. Når jeg kun spiser så mye til jeg blir mett en gang i døgnet. Anonymkode: 80e8a...e5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #15 Del Skrevet 3. mars 2023 Sånn generelt så vil jeg si det er vanlig ja. Er jo kroppen sin måte å si at den ønsker mer mat. Noe som er en naturlig reaksjon. Men er jo visse dietter/kosthold som funker bedre enn andre. Altså gir mindre/begrenset sult. Men hva som funker best for enkelte virker å være ganske individuelt. Tar jo ofte (mye) tid før man venner seg til noe. Anonymkode: f3811...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 3. mars 2023 #16 Del Skrevet 3. mars 2023 ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #17 Del Skrevet 4. mars 2023 Nei, prøv å få i deg mer proteiner så hjelper det. Anonymkode: 9bcf0...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #18 Del Skrevet 4. mars 2023 Ja, det er helt normalt å kjenne seg sulten flere ganger per dag noen timer før et måltid. Eller det bør være normalt. Dersom jeg går rundt og kjenner meg mett hele dagen, da vet jeg at jeg har spist for mye, og vil gå opp i vekt om det fortsetter. Anonymkode: dd07c...c2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #19 Del Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er selv på diett nå, og sliter med å få i meg all maten. Spiser du ren mat, trenger du ikke gå sulten. F eks så blir jo 500 g kylling og 500 g brokkoli ikke spesielt mye kalorier. Men det er mye mat. Plusser du på ris, f eks 120 g ukokt. Ja da har du fremdeles kalorier å gå på, men du har mye mat å spise. Ikke spis fattige tulleting som knekkebrød. Anonymkode: 3d1f5...833 Selvom det er mye mat, holder det deg ikke mett lenger nødvendigvis. Er jeg sulten hjelper det ikke å spise 10 agurk, sultfølelsen kommer fort tilbake. Spiser knekkebrød med godt pålegg (kan ikke spise middagsmat som kylling til hvert måltid heller, ikke er det bra for miljøet heller å spise kjøtt til hvert måltid) og knekkebrødet holder meg mett ihvertfall over 4 timer. Anonymkode: 55d6b...ff3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 4. mars 2023 #20 Del Skrevet 4. mars 2023 Jeg er ofte litt sulten noen ganger om dagen. Med vilje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå