AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Jeg begynte å få vondt inni venstre skulder før jul, holdt på å strikke ferdig noen sokker i julegave. Skulderen er fortsatt vond, den verker, og veg feil bevelgser, hugger det til som lyn. I smerter som av å til får ut et lite hyl, og det prikker for øynene. På smerteterskel, foretrekker jeg press rier under fødsel. Jeg har lett for å få litt betennelser, så ikke i tvil om at det er betent. Men disse smertene er nye, og normalt klarer jeg å få kontroll på betennelser innen få dager. Denne blir ikke borte med vanlige tiltak. Kan det være mer galt med skuldren. Har du forslag på hva det kan være? Anonymkode: 58272...4a2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 Hadde det sånn når jeg hadde kraftig senebetennelse i en skulder, måtte til 2,5 mnd sykemelding før det ble bedre. Anonymkode: a83d2...754 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Først og fremst ville jeg tatt en tur til legen. Anonymkode: 92d5b...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Først og fremst ville jeg tatt en tur til legen. Anonymkode: 92d5b...4ff Ja er planen det. Men lang ventetid. Også på jeg utsette den pga kræsjer med oppleg jeg må kjøre dattera mi til Anonymkode: 58272...4a2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hadde det sånn når jeg hadde kraftig senebetennelse i en skulder, måtte til 2,5 mnd sykemelding før det ble bedre. Anonymkode: a83d2...754 Håpe det bare er senebetennelse da. Har hatt det før, men ikke helt sånn. Men godt mulig det bare pga ekstra ille denne gangen. Anonymkode: 58272...4a2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja er planen det. Men lang ventetid. Også på jeg utsette den pga kræsjer med oppleg jeg må kjøre dattera mi til Anonymkode: 58272...4a2 Setter du alltid andre småting foran dine egne? Og får dårlig samvittighet hvis du tenker på å prioritere deg selv? Anonymkode: f6c86...6c2 1
Ulven Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 Les deg opp på frozen shoulder. Den smerten man får når skulderen er på vei til å stivne er verre enn rier etter min mening. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Setter du alltid andre småting foran dine egne? Og får dårlig samvittighet hvis du tenker på å prioritere deg selv? Anonymkode: f6c86...6c2 Småting er det jo ikke. Jeg må kjøre henne til flyplassen, og skal være borte i en mnd. Hadde jeg hatt noen andre til å kjøre, hadde jeg kunne ha satt det bort. 5 timer tur retur. Da vi fikk dato på avreise, så jeg det var samme dag. Og kannikke flyttecannet enn legetime. Dele meg i to er vrient Anonymkode: 58272...4a2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 Ulven skrev (10 minutter siden): Les deg opp på frozen shoulder. Den smerten man får når skulderen er på vei til å stivne er verre enn rier etter min mening. Kan man få det av å strikke? Tenkte på det. Men så at det fikk man som regel av å ikke bruke armene så mye. Og det gjør jeg jo. Også nå. Må bare prøve å unngå de jævlige stillingene. Også klarer jeg ikke å ta i Anonymkode: 58272...4a2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Småting er det jo ikke. Jeg må kjøre henne til flyplassen, og skal være borte i en mnd. Hadde jeg hatt noen andre til å kjøre, hadde jeg kunne ha satt det bort. 5 timer tur retur. Da vi fikk dato på avreise, så jeg det var samme dag. Og kannikke flyttecannet enn legetime. Dele meg i to er vrient Anonymkode: 58272...4a2 Det er noe som heter taxi. Anonymkode: 0b0dc...01d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #11 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er noe som heter taxi. Anonymkode: 0b0dc...01d 🤣🤣🤣 5 timer taxi tur. Betaler du eller 🤣🤣🤣 Anonymkode: 58272...4a2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #12 Skrevet 4. mars 2023 Høres nøyaktig ut som da jeg hadde frozen shoulder, gikk i bakken flere ganger av smerte, en brå bevegelse med armen å fyf…. Er du uheldig så er det dette du har. Da kan det ta 1-3år før det er helt bra. Min skulder tok nøyaktig ett år før det ble levelig og den kunne brukes igjen. Jeg fikk ett råd av spesialistlegen jeg var hos, styr unna fysioterapi, det vil forlenge betennelsen, beveg kun armen slik at det ikke gjør vondt, ved smerte stopp, ikke tøy det. Jeg fikk sakte men sikkert mer og mer bevegelse før smerte, utfordringen var reflekshandlinger. Jeg var så ille at jeg kunne kun vaske håret med 1hånd, måtte ha på jakke istede for genser. Ett år tok det før jeg kunne utføre dette igjen, halvannet år før nesten helt bra. Hvis skulderen er slik at det smerter å ta armen opp eller rett ut til siden, så er det nok stor mulighet for F.S. Ikke annet enn smertestillende å få, dette tok jeg når jeg skulle sove, pga verking om natten. Smertestillende null effekt på de stikkende plutselige smertene. Anonymkode: 489c0...3e1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #13 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres nøyaktig ut som da jeg hadde frozen shoulder, gikk i bakken flere ganger av smerte, en brå bevegelse med armen å fyf…. Er du uheldig så er det dette du har. Da kan det ta 1-3år før det er helt bra. Min skulder tok nøyaktig ett år før det ble levelig og den kunne brukes igjen. Jeg fikk ett råd av spesialistlegen jeg var hos, styr unna fysioterapi, det vil forlenge betennelsen, beveg kun armen slik at det ikke gjør vondt, ved smerte stopp, ikke tøy det. Jeg fikk sakte men sikkert mer og mer bevegelse før smerte, utfordringen var reflekshandlinger. Jeg var så ille at jeg kunne kun vaske håret med 1hånd, måtte ha på jakke istede for genser. Ett år tok det før jeg kunne utføre dette igjen, halvannet år før nesten helt bra. Hvis skulderen er slik at det smerter å ta armen opp eller rett ut til siden, så er det nok stor mulighet for F.S. Ikke annet enn smertestillende å få, dette tok jeg når jeg skulle sove, pga verking om natten. Smertestillende null effekt på de stikkende plutselige smertene. Anonymkode: 489c0...3e1 Ps, gjentakende bevegelser på armen/skulderen kan utløse dette, ref strikking. Anonymkode: 489c0...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #14 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Høres nøyaktig ut som da jeg hadde frozen shoulder, gikk i bakken flere ganger av smerte, en brå bevegelse med armen å fyf…. Er du uheldig så er det dette du har. Da kan det ta 1-3år før det er helt bra. Min skulder tok nøyaktig ett år før det ble levelig og den kunne brukes igjen. Jeg fikk ett råd av spesialistlegen jeg var hos, styr unna fysioterapi, det vil forlenge betennelsen, beveg kun armen slik at det ikke gjør vondt, ved smerte stopp, ikke tøy det. Jeg fikk sakte men sikkert mer og mer bevegelse før smerte, utfordringen var reflekshandlinger. Jeg var så ille at jeg kunne kun vaske håret med 1hånd, måtte ha på jakke istede for genser. Ett år tok det før jeg kunne utføre dette igjen, halvannet år før nesten helt bra. Hvis skulderen er slik at det smerter å ta armen opp eller rett ut til siden, så er det nok stor mulighet for F.S. Ikke annet enn smertestillende å få, dette tok jeg når jeg skulle sove, pga verking om natten. Smertestillende null effekt på de stikkende plutselige smertene. Anonymkode: 489c0...3e1 Haff, da kan det jo være det da. Anonymkode: 58272...4a2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #15 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Først og fremst ville jeg tatt en tur til legen. Anonymkode: 92d5b...4ff Dette gjorde jeg. Han ba meg gjøre noen bevegelser så jeg fikk enda vondere de neste ukene. I tillegg ingen henvisning til fysio. Det måtte jeg få tak i selv. Bortkastede penger å dra til lege med vond skulder. Begynn å let etter fysio på egenhånd. Anonymkode: 299d7...7a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #16 Skrevet 4. mars 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Dette gjorde jeg. Han ba meg gjøre noen bevegelser så jeg fikk enda vondere de neste ukene. I tillegg ingen henvisning til fysio. Det måtte jeg få tak i selv. Bortkastede penger å dra til lege med vond skulder. Begynn å let etter fysio på egenhånd. Anonymkode: 299d7...7a9 Selv om legen din hadde en dårlig dag så betyr ikke det at ingen bør gå til legen med vondt i skulderen... Selvfølgelig ikke. Anonymkode: f1ef0...a54
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #17 Skrevet 4. mars 2023 Høres ut som Frozen Shoulder. Jeg har det selv - i begge skuldre samtidig. Leger vet som regel lite om det, så gå til en manuellterapeut. Jeg har fått kortisonsprøyter på begge og det har i mange tilfeller effekt på smerten og betennelsen. Bevegeligheten må komme seg av seg selv. F.S kan ofte komme uten noen spesiell grunn, men gjerne etter fylte 50 år, og ved stoffskiftesykdom o.l. Lykke til! Anonymkode: e3d95...d9e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #18 Skrevet 24. mars 2023 Jeg har påbegynnede frozen shoulder. Legen mente hvis jeg heldig kan være kvitt det om ca 4 mnd. Men at det kunne gå lengre tid. Ingenting å gjøre med iht fysio ol. Bare unngå å bevege til smerter. Ikke lett, men begynner å få litt ny teken på div bevegelse. Kunne få kortison da om jeg syntes det ble for ille Anonymkode: 58272...4a2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #19 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 20.27): Småting er det jo ikke. Jeg må kjøre henne til flyplassen, og skal være borte i en mnd. Hadde jeg hatt noen andre til å kjøre, hadde jeg kunne ha satt det bort. 5 timer tur retur. Da vi fikk dato på avreise, så jeg det var samme dag. Og kannikke flyttecannet enn legetime. Dele meg i to er vrient Anonymkode: 58272...4a2 Flybuss...? Anonymkode: f6c86...6c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå