AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Hei, min datter på 3 har begynt å skjele på begge øynet. Hun har begynted briller nå. Optrimisten har sagt at hvis det ikke blir bedre må hun nok ta operasjon. er det noen som har operert barn mot skjeling? Hvordan gikk det og hvordan er resultatet? Takk for svar! Anonymkode: b598f...d3b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 45 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, min datter på 3 har begynt å skjele på begge øynet. Hun har begynted briller nå. Optrimisten har sagt at hvis det ikke blir bedre må hun nok ta operasjon. er det noen som har operert barn mot skjeling? Hvordan gikk det og hvordan er resultatet? Takk for svar! Anonymkode: b598f...d3b Jeg ble operert som barn. Kan kan så vidt se at jeg skjeler, når jeg er trøtt. Samsynet er bra nok til at det ikke må korrigeres med briller. Anonymkode: 48882...48a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Jeg ble operert mot skjeling som barn. Har ikke samsyn, så det var «rent kosmetisk» som det så pent heter. I dag ser man at ikke at jeg skjeler med mindre jeg er trøtt 😊 Husker ikke så mye av det, men var ingen traumatisk opplevelse hvertfall 😊 Anonymkode: 12bcb...baf
miral88 Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ble operert som barn. Kan kan så vidt se at jeg skjeler, når jeg er trøtt. Samsynet er bra nok til at det ikke må korrigeres med briller. Anonymkode: 48882...48a Hviken alder ble du operert? Hvordan skjeling hadde du? Var det mye? takk for svar
miral88 Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ble operert mot skjeling som barn. Har ikke samsyn, så det var «rent kosmetisk» som det så pent heter. I dag ser man at ikke at jeg skjeler med mindre jeg er trøtt 😊 Husker ikke så mye av det, men var ingen traumatisk opplevelse hvertfall 😊 Anonymkode: 12bcb...baf Hvordan var skjelingen hos deg, var det mye? Og hvilken alder ble du operert? Var det noen plager etter det? takk for scar
Daria Skrevet 4. mars 2023 #6 Skrevet 4. mars 2023 Jeg ble operert da jeg var et drøyt år gammel (tidlig på 80-tallet). Man kan datere bilder av meg fra den tiden som før eller etter operasjonen, så den kosmetiske effekten var ganske stor Det er fortsatt synlig, særlig når jeg er sliten, og jeg har ganske redusert samsyn, men jeg har også andre ting som spiller inn.
Solsikke112 Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 Hadde tre operasjoner mot skjeling. Var mellom 2 og 5 år. Har ikke samsyn i dag, men skjeler ikke lenger.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #8 Skrevet 4. mars 2023 2 hours ago, miral88 said: Hviken alder ble du operert? Hvordan skjeling hadde du? Var det mye? takk for svar Ja, det var mye. Var 1,5 år. Man bør uansett operere, ellers mister man gjerne gradvis synet på det minst aktive øyet. Anonymkode: 48882...48a
Eva-Lena Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 3.3.2023 den 18.46): Hei, min datter på 3 har begynt å skjele på begge øynet. Hun har begynted briller nå. Optrimisten har sagt at hvis det ikke blir bedre må hun nok ta operasjon. er det noen som har operert barn mot skjeling? Hvordan gikk det og hvordan er resultatet? Takk for svar! Anonymkode: b598f...d3b Fikk dere ikke beskjed om å bruke lapp på øynene og trene? Datteren min skjelte på ene øyet fra hun var født. Hun var vel 8 mnd da vi havnet hos ortoptist. Det ble gjennomført en synstest og vi skulle bruke lapp på det friske øyet 1 timer hver dag, så hun fikk trent opp det øyet hun skjelte på. Samtidig skulle hun få leke med veldig små ting som feks perler. Dette gjorde vi i 2 år og nå er hun voksen. Jeg ser om hun er trøtt eller sliten, da skjeler hun såvidt det er.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #10 Skrevet 4. mars 2023 Jeg ble operert for utovervendt skjeling på begge øyne da jeg var 4 år. Resultatet ble veldig bra, det er ikke mulig å se at jeg har skjelt i dag og jeg har samsyn. Første døgnet etter operasjonen er det vanlig at man er veldig svimmel og kvalm fordi hjernen ikke har vent seg til å ikke skjele lenger, husker jeg kastet opp mye og at alt snurret rundt det første døgnet, før det stabiliserte seg. I dag er det ganske vanlig at de forsøker med botox injeksjoner for skjeling først, før de opererer. Anonymkode: 5bea6...343
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 miral88 skrev (19 timer siden): Hvordan var skjelingen hos deg, var det mye? Og hvilken alder ble du operert? Var det noen plager etter det? takk for scar Det var mye, på bilder av meg som lite barn ser øynene hver sin vei 🤭 Jeg er født uten fungerende samsyn, og hvis jeg husker rett var jeg rundt 6 måneder da hjernen skjønte at den måtte kutte ut det ene øyet om gangen, fram til da var jeg visst en sint baby 😛 Jeg husker ikke voldsomt mye av de første årene der med skjeling, jeg husker noen turer på sykehus og jeg husker noen undersøkelser. Var vel rundt 3 da jeg ble operert. Aldri hatt noen plager i etterkant, selv om jeg har latt meg fortelle at «alle andre» har noe gøy som heter dybdesyn, som gjør at de ikke går på alle dørkarmene og det gjør bilkjøring litt enklere 😛 Anonymkode: 12bcb...baf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå