Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig usikker på i hvilken kategori jeg skulle legge dette i. Har vært med samboeren min i 8 år. Vi har en sønn sammen på 3 år, og vi kjøpte hus sammen for ca 1,5 år siden.

Inntekten min er ikke noe å skryte av, men det går rundt, det samme gjelder hans. Har lenge hatt en boligdrøm og elsker dette huset og alt arbeidet jeg har lagt i det mtp oppussing og diverse.

Vi var heldige og fikk lån fra husbanken og ble prioritert fordi vi hadde barn sa dem, og våre tidligere boforhold var dårlige.

Nå har det seg slik at jeg har funnet ut at samboeren min trolig har vært utro, muligens med flere. Det er også mye krangling og uenighet, og jeg merker at han ikke viser noe interesse for meg lenger. Eksempelvis så glemte han bursdagen min, gadd ikke kjøpe noe til jul eller ordne til morsdag, slik han gjorde tidligere. Jeg har et stort behov for å snakke om ting mens han unngår det og vil heller feie ting under teppet og late som ingenting.

Kjenner at jeg tenker mye på at jeg føler meg ganske ulykkelig.. Jeg vil så gjerne at det skal fungere men jeg er så såret og det er vanskelig å glemme, og når vi i tillegg fungerer så dårlig i det daglige. Akkurat nå så biter jeg tenna sammen for barnets skyld, men også av praktiske grunner. Barnet vårt trives så kjempegodt i huset og det er bokstavlig talt perfekt mtp beliggenhet og alt egentlig..

Jeg tenker ofte i de baner hva som skjer med fordeling av foreldrerett og bolig om vi skulle gjøre det slutt… Er det takk og farvel som huseier og rett tilbake på leiemarkedet?

Noe annet som også skremmer meg mye, er at for en stund tilbake gikk jeg inn i en dyp dyp depresjon etter dødsfall av begge foreldre. Jeg var veldig langt nede, men takket være medisiner og terapi så går det mye bedre nå, og jeg begynner å komme tilbake til normalen. I terapi har det dukket opp diagnoser slik som ptsd.. Er dette noe som kan spille inn på fordeling av foreldrerett? 😕 Jeg vet det ikke burde det, men jeg er en veldig god mor og jeg er den som gjør 95% av alt med barnet.

Beklager langt og småkaotisk innlegg.

Anonymkode: a7f6f...5ef

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med fvk og så må du bestemme deg om du holder ut med denne drittsekken.

Min samboer har også vært utro og flørtet med damer i åresvis. Han er sexavhengig og fikk aldri nok med meg.

Heldigvis har vi ikke barn sammen, men hver våre barn.

Jeg flytter ut nå og det tror jeg du bør gjøre også, men få først oversikt over økonomien og om du klarer å bo i huset alene. Han må da kjøpe deg ut.

Lykke til💚

Anonymkode: f7e8e...259

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei at du har PTSD vil ikke kunne brukes mot deg mtp fordeling av barna. Man må regne med å havne på leiemarkedet men det er ikke noe i veien for å søke om nytt husbanklån som enslig så lenge du oppfyller vilkårene og har råd til å betjene lånet alene 

Anonymkode: f18d3...a60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver at samboeren "troleg" har vert utro, men har ikkje noe beviser.  Å gå rundt å misstenke partneren for å vera utro  utan ein har bevis for det er ikkje bra, og det  handler da om  sjalusi  

Du følte deg såret for at du ikkje fekk julgave,og han glemte å kjøpe  burdsdagsgave, morsdagsgave.

Personleg så synes eg bursdagsgave til voksne personer er ein uting såfremt det ikkj er runde dager.  Julegaver er også en uting,men her kan  det vera rom for vurdering.  Voksne personer m/ egen inntekt kjøper det de har bruk for selve, og ingen grunn til sutring her.  

Du har vert inne i en depresjon grunnet dine foreldres død, og har gått på medisiner.  Du har nå i tillegg  fått bekymringer for hva som skjer med husbanklån, og foreldreretten ved eit evntl. brudd. 

Mitt råd er at dere saman oppsøker en familitearp. og du evntl. der saman med ein tredje person kan få svar på noe av din partner sine holdninger.    

Anonymkode: 88d48...d43

AnonymBruker
Skrevet

Det er startlån du snakker om? Dette er nesten noe du må ta med Husbanken. Klart det er mulig å få et nytt startlån, men sannsynligvis står du ikke først i køen. Det spørs også helt hvor mye trykk det er i kommunen du bor i, og hvor mange boliger i riktig prisklasse som er tilgjengelige. Det er veldig vanskelig for oss å si noe her uten å vite hvor du bor, og uten innsikt i din situasjon og økonomi på et nivå du ikke burde utlevere her.

Anonymkode: 3ec25...3ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skriver at samboeren "troleg" har vert utro, men har ikkje noe beviser.  Å gå rundt å misstenke partneren for å vera utro  utan ein har bevis for det er ikkje bra, og det  handler da om  sjalusi  

Du følte deg såret for at du ikkje fekk julgave,og han glemte å kjøpe  burdsdagsgave, morsdagsgave.

Personleg så synes eg bursdagsgave til voksne personer er ein uting såfremt det ikkj er runde dager.  Julegaver er også en uting,men her kan  det vera rom for vurdering.  Voksne personer m/ egen inntekt kjøper det de har bruk for selve, og ingen grunn til sutring her.  

Du har vert inne i en depresjon grunnet dine foreldres død, og har gått på medisiner.  Du har nå i tillegg  fått bekymringer for hva som skjer med husbanklån, og foreldreretten ved eit evntl. brudd. 

Mitt råd er at dere saman oppsøker en familitearp. og du evntl. der saman med ein tredje person kan få svar på noe av din partner sine holdninger.    

Anonymkode: 88d48...d43

Når man gjennom 8 år har gitt hverandre gaver og feiret disse dagene så er det sårende når den ene parten plutselig stopper. Det er ikke sutring, det handler om å sette pris på hverandre.

«Trolig» utro kan endres til høyst sannsynlig, jeg vil ikke gå for mye inn på det men ja. Det er massevis av beviser, bare jeg som er litt i fornektelse og lukker øynene for det.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er startlån du snakker om? Dette er nesten noe du må ta med Husbanken. Klart det er mulig å få et nytt startlån, men sannsynligvis står du ikke først i køen. Det spørs også helt hvor mye trykk det er i kommunen du bor i, og hvor mange boliger i riktig prisklasse som er tilgjengelige. Det er veldig vanskelig for oss å si noe her uten å vite hvor du bor, og uten innsikt i din situasjon og økonomi på et nivå du ikke burde utlevere her.

Anonymkode: 3ec25...3ef

Ja det stemmer, det er startlån. Vi fikk avslag i vanlig bank. Jeg kan si at jeg bor i en liten by med ikke så veldig mange innbyggere.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...