AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg har vært på en del jobbintervjuer i det siste, og etter hvert intervju tenker jeg i timer/dagesvis over hva jeg egentlig sa. Jeg er jo veldig nervøs i en slik setting, og plumper ut med ting. Og jo mer jeg tenker, desto mer kommer jeg på av teite ting jeg sa! Altså jeg blir flau. Tenker intervjuere mye over dette, eller regner man nesten med at intervjuobjektet er nervøse og vil si rare ting? At man nesten har en viss kvote? Jeg håper i hvertfall at de ikke la merke til/husker deler av svarene mine. Anonymkode: 8470d...548 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 3. mars 2023 #2 Del Skrevet 3. mars 2023 Kommer ann på hva de sier.. Jeg har hatt 2 intervjuer i dag. Og den ene kandidaten skuøøe være morsom hele tiden, det var litt slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Del Skrevet 3. mars 2023 Nei Anonymkode: 20155...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Del Skrevet 3. mars 2023 Nei. Det er helt normalt at folk er nervøse på intervju. Det jeg er opptatt av er din faglige kompetanse, og den kommer som regel godt nok fram selv om du er nervøs. Anonymkode: ce318...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Del Skrevet 3. mars 2023 Nei. Jeg intervjuer så pass mange at de som fester seg er de som utmerker seg positivt - og da spiller det ingen rolle om de har sagt noe «dumt» i en setning - dvs, det spørs jo hva du mener med å «plumpe ut med ting», da. Vi ser på om kandidaten har relevant utdannelse og erfaring, svarer godt for seg, viser interesse, kan tilføre firmaet noe av verdi og hvordan vedkommende presterer på case-oppgaver. I tillegg har selvfølgelig personlighet og fremtreden mye å si. Hvis man mangler sosiale antenner, er altfor «på» eller likegyldig eller ikke kan svare/snakke sammenhengende eller ta initiativ i løpet av intervjuet, og går kledd som en slaur, da er man ikke aktuell. Som sagt - det er totalen og det er helt normalt å være nervøs, i alle fall for de som er relativt unge. Mitt råd (selv om du ikke spør om det) er å være godt forberedt. Søk opp spørsmål man vanligvis får og øv deg på hvordan du vil svare på dem. Øv deg på hvordan du vil presentere deg selv (vi trenger ikke vite oppveksten din men skolegang/verv hvis du er ung og en kjapp gjennomgang av erfaring hvis du er eldre). Unngå at «fortell om deg selv» blir oppramsing av cv. Legg også til litt om fritidsinteresser etc og så spiller vi videre på det. Kanskje du har lært deg et språk på egenhånd via Babbel, Duolingo el.l - ikke relevant for jobben, men viser at du har selvdisiplin og engasjement. Husk at vi som ansetter, selv om vi er kledd i dress eller drakt, er helt vanlige mennesker som har gjort og fortsatt gjør feil og vi har begynt et sted vi også. Ikke minst - vi har sett og hørt det aller mest utrolige i løpet av årevis med ansettelser, så det skal mye til for at du skal feste deg negativt. Enten husker vi deg positivt, eller ikke i det hele tatt. Anonymkode: 55997...619 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har vært på en del jobbintervjuer i det siste, og etter hvert intervju tenker jeg i timer/dagesvis over hva jeg egentlig sa. Jeg er jo veldig nervøs i en slik setting, og plumper ut med ting. Og jo mer jeg tenker, desto mer kommer jeg på av teite ting jeg sa! Altså jeg blir flau. Tenker intervjuere mye over dette, eller regner man nesten med at intervjuobjektet er nervøse og vil si rare ting? At man nesten har en viss kvote? Jeg håper i hvertfall at de ikke la merke til/husker deler av svarene mine. Anonymkode: 8470d...548 nei, man forstår at folk er nervøse. Vi er på jakt etter de personlige egenskapene. Hvis alt du sier er teit, så sier det kanskje noe om hvem du er, men en nervøs glipp sier ikke noe. Anonymkode: 47ecd...14b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Del Skrevet 3. mars 2023 Glemte å få med: les deg opp på firmaet, årsrapport, når det ble grunnlagt, om det har vært oppkjøp/omorganiseringer el.l og finn et eller annet å stille spørsmål om som viser at du faktisk er interessert i din mulige fremtidige arbeidsplass. Ikke vær redd for å stille spørsmål om bedriftens planer - om det er nye prosjekter på trappene el.l. Husk at intervju ikke er enveis. Du har like mye rett til å stille krav/spørsmål til oss som evt blir dine fremtidige ledere. Igjen - vi har sett alt, og vi ser også om noen har kompetansen som trengs. Det skal mye til for å miste et tilbud ved å si noe «feil» - da må det i så fall være veldig feil. Jeg begynner uansett alltid et intervju med litt smalltalk sånn at kandidaten skal få summe seg, og hvis jeg ser at vedkommende er veldig nervøs, så tar vi det lungt. Vi vil ha en ny medarbeider, ikke crushe noen på første intervju. Anonymkode: 55997...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet 3. mars 2023 #8 Del Skrevet 3. mars 2023 (endret) Dette med å øve seg gjennom intervjuet på forhånd hadde jeg utrolig hell med på sist intervju. Jeg brukte to dager på å svare på vanlige intervjuspørsmål - høyt for meg selv. Foran speilet og i bilen, og på sengekanten. Det var veldig beroligende for nervene når jeg fikk åpningspørsmålet og jeg kunne svare godt for meg, siden jeg hadde øvd. (Hadde også et øvingsintervju med min daværende sjef - og fikk tilbakemeldinger på det - så om du har noen du kan spørre om å gjøre et slikt øvingsintervju er jo det supert!) Endret 3. mars 2023 av MollyJones 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 3. mars 2023 #9 Del Skrevet 3. mars 2023 Har intervjuet bøttevis med folk og hvor nervøse de er har ingen link med hvor gode de er til å utføre jobben. Litt rare svar er helt greit,men er det bare fjas er det jo selvfølgelig ikke ideelt. Hun som hadde en ringende telefon i veska som tok den og hadde en samtale med den som ringte tok kaka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Del Skrevet 3. mars 2023 MollyJones skrev (1 minutt siden): Dette med å øve seg gjennom intervjuet på forhånd hadde jeg utrolig hell med på sist intervju. Jeg brukte to dager på å svare på vanlige intervju spørsmål - høyt for meg selv. Foran speilet og i bilen, og på sengekanten. Det var veldig beroligende for nervene når jeg fikk åpningspørsmålet og jeg kunne svare godt for meg, siden jeg hadde øvd. (Hadde også et øvingsintervju med min daværende sjef - og fikk tilbakemeldinger på det - så om du har noen du kan spørre om å gjøre et slikt øvingsintervju er jo det supert!) Dette er en skikkelig gamechanger. Det gjør deg både forberedt og gir deg nødvendig ro og selvtillit. Hvis man gjør det du beskriver og samtidig visualiserer intervjuet så blir det mye lettere å ha fokus på selve intervjuet mens man er der, i stedet på at man er nervøs, lurer på hvilke spørsmål man kan få eller risikerer å få en liten blackout. Syns også det er et godt tips å oppsøke stedet på forhånd, et par dager før, sånn at man er sikker på hvor man skal kjøre/parkere evt ta kollektivtransport, vet hvor inngangen er etc Anonymkode: 55997...619 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 3. mars 2023 #11 Del Skrevet 3. mars 2023 Nei, da tror jeg du skal si noe veldig spesielt, hvis de som intervjuer går i dagevis og tenker på det. Gjør som meg, tenk at det som oftest alltid er noen som er verre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #12 Del Skrevet 3. mars 2023 Takk for svar, det er beroligende😊 Det jeg hang meg opp i nå var f.eks at jeg sa på slutten at «jeg håper at jeg er med videre», som om det var en idol audition. Anonymkode: 8470d...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 3. mars 2023 #13 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har vært på en del jobbintervjuer i det siste, og etter hvert intervju tenker jeg i timer/dagesvis over hva jeg egentlig sa. Jeg er jo veldig nervøs i en slik setting, og plumper ut med ting. Og jo mer jeg tenker, desto mer kommer jeg på av teite ting jeg sa! Altså jeg blir flau. Tenker intervjuere mye over dette, eller regner man nesten med at intervjuobjektet er nervøse og vil si rare ting? At man nesten har en viss kvote? Jeg håper i hvertfall at de ikke la merke til/husker deler av svarene mine. Anonymkode: 8470d...548 Jeg kan nesten garantere deg at uansett hva «teit» du sa, så tenker du mer på det enn dem. Jeg tenkte mye over hva jeg hadde sagt på intervju før. Men en dag tenkte jeg at jeg må jo bare være meg selv. Hvis jeg spiller en rolle på intervju, da blir jeg avslørt hvis jeg får jobben. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #14 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar, det er beroligende😊 Det jeg hang meg opp i nå var f.eks at jeg sa på slutten at «jeg håper at jeg er med videre», som om det var en idol audition. Anonymkode: 8470d...548 Det er overhodet ikke negativt i min bok i alle fall. Tvert i mot, det viser bare at du er interessert. DET skal du ikke tenke negativt om i det hele tatt. Du skulle visst hva vi ser og hører.. dessverre er det taushetsplikt 😅 Men kan garantere deg 100% at det du sa ikke går under kategorien å «plumpe ut med noe teit». Overhodet ikke. Hvis du kom inn, hadde løyet på cv’en og det første du sa var «jeg tar ingen jobb under xxx xxx tusen», SÅ ville jeg lagt det i kategorien for å si noe «dumt». Såpass dumt at du ville blitt snudd i døren. Du har kun vist positiv interesse, så det er bare å slappe av. Anonymkode: 55997...619 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 3. mars 2023 #15 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar, det er beroligende😊 Det jeg hang meg opp i nå var f.eks at jeg sa på slutten at «jeg håper at jeg er med videre», som om det var en idol audition. Anonymkode: 8470d...548 Ikke noe feil i det. Du håper jo på at du er med videre. Dette kunne jeg sagt selv! Tror kanskje jeg har sagt det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 3. mars 2023 #16 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar, det er beroligende😊 Det jeg hang meg opp i nå var f.eks at jeg sa på slutten at «jeg håper at jeg er med videre», som om det var en idol audition. Anonymkode: 8470d...548 Det hadde jeg aldri reagert på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 3. mars 2023 #17 Del Skrevet 3. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar, det er beroligende😊 Det jeg hang meg opp i nå var f.eks at jeg sa på slutten at «jeg håper at jeg er med videre», som om det var en idol audition. Anonymkode: 8470d...548 Det var en helt ok ting og si. Tror du er for hard mot deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 3. mars 2023 #18 Del Skrevet 3. mars 2023 En ting jeg derimot kan reagere på er et shabby utseende, flekk på skjorta, hullete jeans, slitte klær osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 3. mars 2023 #19 Del Skrevet 3. mars 2023 Just now, Rucula said: En ting jeg derimot kan reagere på er et shabby utseende, flekk på skjorta, hullete jeans, slitte klær osv... Lukte fyll er heller ikke helt heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 3. mars 2023 #20 Del Skrevet 3. mars 2023 Tomas77 skrev (1 minutt siden): Lukte fyll er heller ikke helt heldig. Haha det har jeg aldri opplevd. Men i min nåværende jobb har jeg kun andregangsintervjuer, så det meste blir silt bort innen de kommer til meg. Men ser fortsatt noe snodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå