AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 - Har siste året hatt en del infeksjoner, samt corona for andre gang. -Har før dette sjeldent vært syk, har litt psykisk balast, men ikke noe som har ført til fravær. - Har siste ukene slitt med streptokokker. Hele familien har hatt det. Jeg har ikke kommet meg etter infeksjonen. Siden hele familien har vært syke, har ikke fridagene blitt fridager, men dager med sykdom. - Siden jul har tilnærmet alle helger gått til et eller annet sykdom eller vondt et eller annet sted. - Nå er det dag 21 med feber hos meg. Ikke mye og ikke hele dagen, men innimellom. - Jeg får vondt i beina av å gå en tur i butikken , og må legge meg nedpå flere ganger om dagen. Vondt ulike steder på kroppen og mye hodeverk. - Får helt pustevansker og nesten angstanfall når barna slår seg vrang. F eks vanskelig henting i barnehagen. Jeg tåler ingenting. Er sykemeldt nå noen dager. Legen mente jeg var kjørt. Det ble sjekket om jeg kan ha revmatisme ,men hadde ikke det. Får helt panikk av dette. Sykemeldt en uke, og er livredd for å miste jobben pga alt fraværet nå. Jeg forstår jeg kanskje trenger mer tid. Energinivået har ikke kommet tilbake, nå etter noen dagers hvile. Skal sies at jeg skal til psykomotorisk fysioterapi og psykolog, det er pga det psykiske, som jeg selv mener jeg lever greit med, men som kan ha sammenheng på anspenheten. Jeg hadde vel klart enda mindre om jeg var utbrent?? Anonymkode: 76583...f52 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 Som det er tatt opp i mange lignende tråder før, så kan det være at du har for lavt d vitamin. Det påvirker immunforsvaret negativt, og det er veldig vanlig å mangle høst/vinter. Så du kan jo begynne med å ta en test hos legen? Jeg har tatt tilskudd av sink i tillegg i vinter, også veldig bra for immunforsvaret. Anonymkode: 81ad1...d5c 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Ble det ikke tatt crp test av deg? Anonymkode: 29ef5...fa7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Som det er tatt opp i mange lignende tråder før, så kan det være at du har for lavt d vitamin. Det påvirker immunforsvaret negativt, og det er veldig vanlig å mangle høst/vinter. Så du kan jo begynne med å ta en test hos legen? Jeg har tatt tilskudd av sink i tillegg i vinter, også veldig bra for immunforsvaret. Anonymkode: 81ad1...d5c Har lavt, men ikke så lavt at man blir utslitt. Hadde 42. Vært mye psykiske påkjenninger og stress siste tiden. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble det ikke tatt crp test av deg? Anonymkode: 29ef5...fa7 Hadde ikke utslag på CRP. Anonymkode: 76583...f52
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 Du må teste deg for korona først. Anonymkode: 7d880...d90 2
Ulven Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 D-vitamin på 42 kan gjøre mye ugagn. Så den bør opp og det litt fort. 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du må teste deg for korona først. Anonymkode: 7d880...d90 Har ikke corona, testet meg for det. Ulven skrev (8 minutter siden): D-vitamin på 42 kan gjøre mye ugagn. Så den bør opp og det litt fort. Begynte med tilskudd for to uker siden. Anonymkode: 76583...f52
Minya Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 51 minutter siden, AnonymBruker said: - Har siste året hatt en del infeksjoner, samt corona for andre gang. *snip* Anonymkode: 76583...f52 Du kan ha fått Long-Covid Da har du ikke lenger positiv test, men mye av de symptomene du lister opp, går under kriteriene. 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 Minya skrev (19 minutter siden): Du kan ha fått Long-Covid Da har du ikke lenger positiv test, men mye av de symptomene du lister opp, går under kriteriene. Hadde ikke dette rett etter corona , dette kom nå med streptokokker og ekstrem periode med med påkjenninger. Hadde grei periode etter corona. Anonymkode: 76583...f52
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har lavt, men ikke så lavt at man blir utslitt. Hadde 42. Vært mye psykiske påkjenninger og stress siste tiden. Hadde ikke utslag på CRP. Anonymkode: 76583...f52 42 er lavt nok til å bli utslitt og få dårlig immunforsvar. Flere leger mener verdier bør ligge over 75 nmol. Anonymkode: 81ad1...d5c 4
enkefru Skrevet 3. mars 2023 #11 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hadde ikke dette rett etter corona , dette kom nå med streptokokker og ekstrem periode med med påkjenninger. Hadde grei periode etter corona. Anonymkode: 76583...f52 Post covid oppstår ikke alltid rett etter man har hatt korona, så det kan det godt være. Høres sånn ut 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #12 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Begynte med tilskudd for to uker siden. Anonymkode: 76583...f52 Bra du tar tilskudd. Håper du tar høye nok doser, og ikke bare vedlikeholdsdoser. Test ut sink også, det har gikk stor uttelling for mitt immunforsvar. Anonymkode: 81ad1...d5c 1
Hensatt Skrevet 3. mars 2023 #13 Skrevet 3. mars 2023 Fått testa langtidsblodsukker? Diabetes kan gi utslag i symptomer som feber, utmattelse o.l.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #14 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Bra du tar tilskudd. Håper du tar høye nok doser, og ikke bare vedlikeholdsdoser. Test ut sink også, det har gikk stor uttelling for mitt immunforsvar. Anonymkode: 81ad1...d5c Ja tar to stk, som skal være stor nok dose for å få opp verdiene. Blizz1 skrev (7 minutter siden): Fått testa langtidsblodsukker? Diabetes kan gi utslag i symptomer som feber, utmattelse o.l. Legen tok tester for det meste...,tror det også ble testet. Skal ta det med legen på mandag. Anonymkode: 76583...f52
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #15 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 42 er lavt nok til å bli utslitt og få dårlig immunforsvar. Flere leger mener verdier bør ligge over 75 nmol. Anonymkode: 81ad1...d5c Man blir ikke så dårlig av 42 altså. Har hatt det ørten ganger. Anonymkode: 2be3c...95d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #16 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man blir ikke så dårlig av 42 altså. Har hatt det ørten ganger. Anonymkode: 2be3c...95d Jo det kan man faktisk bli. Altså at immunforsvaret blir svekket, slik at infeksjoner sitter lenger i/vanskelig å hente seg inn igjen etter sykdom/blir lettere smittet. Har hatt det selv. Merker stor forskjell på 40 og 70 på immunforsvar. Anonymkode: 81ad1...d5c 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #17 Skrevet 3. mars 2023 Datteren min hanglet i fire uker etter streptokokker. Jeg ble smittet og tok fem uker før jeg følte jeg fikk litt energi igjen! Var tre ganger hos lege, men fikk kun antibiotika første gangen, siden jeg hadde lavt utslag på crp. Frustrerende, for jeg hadde feber og følte meg helt jævlig, fungerte så dårlig! Anonymkode: 5fda5...b77 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #18 Skrevet 3. mars 2023 Har du nylig hatt kyssesyken? Anonymkode: c6516...1a6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #19 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Datteren min hanglet i fire uker etter streptokokker. Jeg ble smittet og tok fem uker før jeg følte jeg fikk litt energi igjen! Var tre ganger hos lege, men fikk kun antibiotika første gangen, siden jeg hadde lavt utslag på crp. Frustrerende, for jeg hadde feber og følte meg helt jævlig, fungerte så dårlig! Anonymkode: 5fda5...b77 Uff. Var du sykemeldt? Skremmende. Tok test for streptokokker denne uka, men har ikke streptokokker lenger nå... AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har du nylig hatt kyssesyken? Anonymkode: c6516...1a6 Nei, men har stoffene i blodet. Hatt det før uten å bli slått ut tydeligvis. Sjekket for noen år siden, fordi jeg var redd for smitte da. Leste det kunne slå ut igjen?? Anonymkode: 76583...f52
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Skrevet 3. mars 2023 Når hadde du corona sist? Anonymkode: bfb5b...6c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå