Gå til innhold

Gamle filmer

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte oss videokamera for 10 år siden.Har etterhvert samlet opp masse video8 filmer,fra ungene,ferier osv.Kameraet er ikke ok lenger og jeg vil kjøpe nytt.Jeg ønsker meg et digitalt kamera denne gangen,men hva med alle de gamle filmene?Er det noen steder i Bergensområdet som kan overføre mine filmer til et digitalt videokamera?Hva koster det?Fint hvis noen kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og en kamerat hadde noe gammel film uten lyd fra en av våre jaktturer i Finnmark. Vi satte opp et lerret i stua, og et videokamera i bakgrunnen. Zoomet inn slik at vi dekket filmruta og satte oss til å mimre.

Masse artige kommentarer om det vi så.

Resultatet ble en ganske koselig videofilm, selv om fagfolk sikkert hadde gitt oss litt bedre kvalitet. Men det ble godt nok, og vi hadde en kjempekveld, men kaffe og noe attåt.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Hege.Du mener sikkert sånne super 8mm filmer fra et gammelt filmkamera.Kanskje jeg formulerte meg litt uklart.Filmene jeg har er sånne små kassetter til å putte i et vanlig filmkamera.Hvis jeg kjøper meg et digitalt vil jeg få de overført til cd eller finnes der dig.kameraer som kan bruke kassetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dr. ian

Hmmm...

Hvis du får lånt deg et kamera som kan spille av de gamle filmene OG kjøper deg et digitalt kamera som har DV-inn OG analog inn (de fleste har begge), kan du spille over filmene direkte fra kamera til kamera.

Men det enkleste er kanskje å kjøpe et digital8-kamera, som bruker samme kassett-størrelse som ditt gamle, og som kan spille av begge deler.

Ta med deg en film i butikken og prøv :blunke:

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...