Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren/typen min er urenslig, og det går meg på nervene. Han er i midten/slutten av 20-åra, og er veldig dårlig på hygiene. Han dusjer ca 1 gang i uka, og han pusser ikke tennene. Han lukter ofte vondt, og når jeg våkner om morgenen får jeg nesten ikke puste fordi hele rommet lukter dårlig ånde og vond kroppslukt. 

Jeg har snakket med ham om dette flere ganger, og han sier alltid at han skal bli bedre på det. Føler det er slitsomt å hele tiden måtte be ham om å gå i dusjen, vaske seg nedentil eller å pusse tenna. Når jeg sitter ved siden av ham på sofaen må jeg noen ganger flytte meg, for det lukter så intenst vondt av underlivet hans. 

Det hjelper verken med sex nekt eller kysse nekt, han bare gidder ikke. Orker ikke dette lenger, synes det er direkte ekkelt og det hjelper ikke å snakke med ham om det. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: ac11d...ea7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samboeren/typen min er urenslig, og det går meg på nervene. Han er i midten/slutten av 20-åra, og er veldig dårlig på hygiene. Han dusjer ca 1 gang i uka, og han pusser ikke tennene. Han lukter ofte vondt, og når jeg våkner om morgenen får jeg nesten ikke puste fordi hele rommet lukter dårlig ånde og vond kroppslukt. 

Jeg har snakket med ham om dette flere ganger, og han sier alltid at han skal bli bedre på det. Føler det er slitsomt å hele tiden måtte be ham om å gå i dusjen, vaske seg nedentil eller å pusse tenna. Når jeg sitter ved siden av ham på sofaen må jeg noen ganger flytte meg, for det lukter så intenst vondt av underlivet hans. 

Det hjelper verken med sex nekt eller kysse nekt, han bare gidder ikke. Orker ikke dette lenger, synes det er direkte ekkelt og det hjelper ikke å snakke med ham om det. Hva skal jeg gjøre?

Du skal flytte for deg selv og dumpe han. Det fungerer jo ikke å være kjæreste med en du synes er ekkel.

Anonymkode: 7975b...83d

• Liker 36
  • Nyttig 10
Skrevet

Når jeg hører om sånt, så lurer jeg alltid på hvordan forholdet ble til? Var han like ille? 

Nei, jeg hadde ikke fortsatt med en sånn. 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker virkelig at dette er et forhold som er liv laga? Er det SÅ viktig å ha noen i senga at du godtar å bo med en gris? 

Anonymkode: ca453...2e6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (2 minutter siden):

Når jeg hører om sånt, så lurer jeg alltid på hvordan forholdet ble til? Var han like ille? 

Nei, jeg hadde ikke fortsatt med en sånn. 

Nei, han var ikke like ille når vi møttes. Jeg tror moren hans tvang han, ellers så ble han bare lat når vi flyttet sammen. Nå har det gått 3 år, og tålmodigheten min forsvinner snart.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du tenker virkelig at dette er et forhold som er liv laga? Er det SÅ viktig å ha noen i senga at du godtar å bo med en gris? 

Anonymkode: ca453...2e6

Vi har det veldig bra sammen ellers, og de andre kvalitetene hans er bra. Men ja, han er en gris

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du er sammen med ham? Jeg ville aldri ha blitt tiltrukket av noen som har dårlig personlig hygiene.

• Liker 12
Skrevet

For en gris, så om ikke for seg selv så gidder han ikke for deg heller? It’s a keeper😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du er sammen med ham? Jeg ville aldri ha blitt tiltrukket av noen som har dårlig personlig hygiene.

Jeg er sammen med ham fordi jeg elsker ham, og jeg har en tålmodighet ut av en annen verden inni mellom. Tenkte å vise ham innlegget her etterpå, kanskje han blir flau og begynner å dusje og pusse tenna når han ser kommentarene

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden):

For en gris, så om ikke for seg selv så gidder han ikke for deg heller? It’s a keeper😂

Han sier at han glemmer det, men man kan vel ikke glemme det HVER dag 

• Liker 2
Skrevet

Det høres ut som han sliter, altså kan det være det er noe psykisk? Depresjon? Vet det kan virke inn på å få til grunnleggende tiltak når det kommer til hygiene og sånt. Er ikke vanlig å bare dusje en gang i uka og ikke pusse tenner og sånt. Ville ha hørt om han trenger en dytt til å oppsøke hjelp. Når du sier du liker mye ved han så er det jo kjipt å gi slipp også. Hygiene er jo viktig, for hans velvære også og det å være rundt deg, venner og familie. 

Vil han ikke ha hjelp så kan du legge frem at du ikke orker mer, for det finnes mange andre flotte der ute også. Kanskje han bare må lære å være med seg selv og fungere på egen hånd.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke en gang ta vare på tennene sine er jo helt hårreisende. Er han ikke redd for å bli tannløs eller måtte ut med en formue i "gebiss" fordi alle hans egne tenner er råtne og ødelagte om noen år?

Uansett hvor dårlig jeg er, pusser jeg tennene minst en gang om dagen. Jeg kan skippe dusj noen dager om jeg ligger med koronainfeksjon eller noe, men tannpuss kreker jeg meg opp for å ta. Gode tenner er noe av det viktigste ved en person.

Anonymkode: 7bca7...877

• Liker 1
Skrevet

Du bør velge mellom å forlate ham, eller å sette ultimatum. Du kan jo ikke leve sånn.

Ta i betraktning at ultimatum har man svært liten kvote på. Så ønsker du å bruke den innsatsen på å få en mann til å ivareta helt grunnleggende personlig hygiene?

Syns faktisk du bør vurdere å gå i stedet. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Elexiz skrev (1 minutt siden):

Det høres ut som han sliter, altså kan det være det er noe psykisk? Depresjon? Vet det kan virke inn på å få til grunnleggende tiltak når det kommer til hygiene og sånt. Er ikke vanlig å bare dusje en gang i uka og ikke pusse tenner og sånt. Ville ha hørt om han trenger en dytt til å oppsøke hjelp. Når du sier du liker mye ved han så er det jo kjipt å gi slipp også. Hygiene er jo viktig, for hans velvære også og det å være rundt deg, venner og familie. 

Vil han ikke ha hjelp så kan du legge frem at du ikke orker mer, for det finnes mange andre flotte der ute også. Kanskje han bare må lære å være med seg selv og fungere på egen hånd.

Jeg har spurt ham om det, og han sier at det ikke er noe slikt. Han bare glemmer det, og noen ganger gidder eller orker han ikke. Minner ham på det, men da skal han alltid ta det «senere». Jeg liker alt annet ved ham, men slitsomt å ha en konstant fornærmet nese

• Liker 2
Skrevet

Vasker han hendene etter å ha vært på dass? Alt det andre er dealbreaker nok i seg selv, men dråpen hadde vært om han midt opp i dette ikke engang vasket hendene etter toalettbesøk 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er sammen med ham fordi jeg elsker ham, og jeg har en tålmodighet ut av en annen verden inni mellom. Tenkte å vise ham innlegget her etterpå, kanskje han blir flau og begynner å dusje og pusse tenna når han ser kommentarene

Gjør det. Jeg hadde ikke klart å røre ham, knapt nok dele bolig.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å ikke en gang ta vare på tennene sine er jo helt hårreisende. Er han ikke redd for å bli tannløs eller måtte ut med en formue i "gebiss" fordi alle hans egne tenner er råtne og ødelagte om noen år?

Uansett hvor dårlig jeg er, pusser jeg tennene minst en gang om dagen. Jeg kan skippe dusj noen dager om jeg ligger med koronainfeksjon eller noe, men tannpuss kreker jeg meg opp for å ta. Gode tenner er noe av det viktigste ved en person.

Anonymkode: 7bca7...877

Jo, han snakker om at han er redd for tennene sine. Og han drar til tannlegen inni mellom, men blir liksom aldri endring

AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (4 minutter siden):

Du bør velge mellom å forlate ham, eller å sette ultimatum. Du kan jo ikke leve sånn.

Ta i betraktning at ultimatum har man svært liten kvote på. Så ønsker du å bruke den innsatsen på å få en mann til å ivareta helt grunnleggende personlig hygiene?

Syns faktisk du bør vurdere å gå i stedet. 

Han lytter ikke til ultimatum

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke sovet med mann som luktet, og ikke hadde jeg orket å bli i forholdet heller. Han finner neppe ny dame som aksepterer dette. 

Du er altfor tolerant. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, han var ikke like ille når vi møttes. Jeg tror moren hans tvang han, ellers så ble han bare lat når vi flyttet sammen. Nå har det gått 3 år, og tålmodigheten min forsvinner snart.

Du sier at du nesten ikke får puste når du våkner om morgenen pga lukten hans. Og at du ofte må flytte deg når du sitter ved siden av han i sofaen for det lukter så vondt av underlivet hans? Det normale hadde jo vært om du hadde lyst til å krype inntil han om morgenen og å ha null problem med å ha kjønnsorganet hans i munnen. Er det noe som frister nå??? 

Du kan ikke ha det sånn. Det er noe som ikke er riktig når han er villig til å lukte sånn for alle rundt seg. Jeg tviler veldig på at han kommer til å skjerpe seg, for er det så ille så er dette en del av hvordan han er.

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...