Egenskap Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Ser etter en god bank. Men kanskje den beste banken er de aller minste?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 Best på hva? Kundeservice? Pris på sparekonto? Pris på boliglån? App? Anonymkode: 4149f...669
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Hvis du bor på et lite sted kan ofte lokalbanken være de beste. De kan i større grad være villige til å ta individuelle hensyn. Selv har jeg gått motsatt vei og har Bulder Bank som jeg er veldig fornøyd med pga lav lånerente, høy sparerente og rask og svært effektiv behandling av lånesøknad. Men den er helautomatisert og app-basert. Det går greit for min del. Anonymkode: 3326e...406 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Skrevet 3. mars 2023 Kommer aldri til å bytte fra Nordea. Anonymkode: ee0c4...a5e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 Det finnes ikke én bank som er best på alt. Jeg har ulike tjenester i ulike banker. Anonymkode: 394c0...017 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes ikke én bank som er best på alt. Jeg har ulike tjenester i ulike banker. Anonymkode: 394c0...017 Kan du legge litt ut om det 😃 Anonymkode: 5201c...562
Ænema Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du bor på et lite sted kan ofte lokalbanken være de beste. De kan i større grad være villige til å ta individuelle hensyn. Selv har jeg gått motsatt vei og har Bulder Bank som jeg er veldig fornøyd med pga lav lånerente, høy sparerente og rask og svært effektiv behandling av lånesøknad. Men den er helautomatisert og app-basert. Det går greit for min del. Anonymkode: 3326e...406 jeg har også denne. veldig fornøyd med den.
Egenskap Skrevet 3. mars 2023 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2023 Ænema skrev (17 minutter siden): jeg har også denne. veldig fornøyd med den. Må jeg eie bolig allerede for å kunne henvende meg til bulder bank?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Skrevet 3. mars 2023 Hvilket formål tenker du da? I den ene banken har jeg brukskonto og regningskonto. I den andre banken har jeg bufferkonto (høyrerentekonto). Mye høyere renter i banken jeg har buffer i. Det er snakk om at jeg får nesten 20 kr mer på slutten av hver mnd. Anonymkode: ab13d...06c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #11 Skrevet 3. mars 2023 Drangedal sparebank 😄 Anonymkode: 76d5c...fef
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #12 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du bor på et lite sted kan ofte lokalbanken være de beste. De kan i større grad være villige til å ta individuelle hensyn. Selv har jeg gått motsatt vei og har Bulder Bank som jeg er veldig fornøyd med pga lav lånerente, høy sparerente og rask og svært effektiv behandling av lånesøknad. Men den er helautomatisert og app-basert. Det går greit for min del. Anonymkode: 3326e...406 At lokalbankene i større grad tar individuelle hensyn gjelder på både godt og vondt. Har man foreldre eller nær familie med økonomiske problemer eller en vanskelig økonomisk historikk , så kan lokalbanken være en hindring. En stor fordel med SBanken og Bulder Bank er at alle behandles likt og at det er full åpenhet om betingelser. Anonymkode: 2c002...acb
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #13 Skrevet 3. mars 2023 For meg er en god bank den banken som stiller opp for deg når du får problemer, og hjelper deg gjennom dem. Da mannen min og jeg, etter 20 års forretningsdrift, fikk økonomiske problemer, opplevde vi banken som treg og lite interessert. Mens våre kreditorer aksepterte akkord (redusert betaling), var ikke banken villig til å låne oss hva som trengtes. Og det når banken aldri hadde tapt 1 krone! Vi hadde alltid betalt våre lån først, og foran kreditorene. Bankens løsningsforslag var at vi solgte boligen vår! For å gjøre en lang historie kort, så vi klarte vi oss uten lokalbankens råd. Anonymkode: 2c002...acb 1
Gjest5656 Skrevet 3. mars 2023 #14 Skrevet 3. mars 2023 Egenskap skrev (2 timer siden): Må jeg eie bolig allerede for å kunne henvende meg til bulder bank? Det er det som er greia med Bulder... De er en tjeneste som kun er tilgjengelig via appen deres, og de tilbyr ikke finanseringsbevis for kjøp av ny bolig akkurat nå. Du kan kun flytte eksisterende boliglån til dem, og på denne måten slipper de å betale rådgivere for å gå gjennom søknader og godkjenne finanseringsbevis, snakke med meglere osv. Men, hvis du er en eksisterende kunde med boliglån hos Bulder kan du få lån til kjøp av ny bolig eller finanseringsbevis. Jeg har ikke testet det ut selv da, og det er godt mulig det faktisk ikke er mulig? De har også heldigitale prosesser og egner seg kun til boliglån i byer med mye omsetning av boliger hvor deres modeller fungerer. Du kan ikke bruke Bulder til å låne penger et sted ute på landet. Du kan si Bulder kan skumme fløten av boliglånsmarkedet her... Bra for de som kan benytte seg av det, men jeg tipper rådgivere som kjenner det lokale markedet er bedre ellers. Ps. Bulder Bank fikk refs fra Finanstilsynet siden de egentlig ikke er sin egen "bank" og kan misforstås som det, og er undelagt Sparebanken Vest, så nå skal de kalle seg selv for Bulder. 1
Ænema Skrevet 3. mars 2023 #15 Skrevet 3. mars 2023 Egenskap skrev (2 timer siden): Må jeg eie bolig allerede for å kunne henvende meg til bulder bank? nei. de har dagligbank også. men litt usikker på hvis du skal søke om nytt boliglån, da jeg tror de kun har flytting av eksisterende lån fra en annen bank og til deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå