Gå til innhold

Få foreldreansvaret alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks er utrolig vanskelig å samarbeide med. Blant annet nekter han barnet å få pass og prøver å bruke dette som pressmiddel. Dette er en gjenganger da han gjør dette med de andre barna sine også, mitt barn er ikke så stort at det er aktuelt enda med vipps og bankkort men dette nekter han de to andre å ha. Dere som har fått foreldreansvaret alene gjennom rettssak, hvilken grunner hadde dere? Jeg prøver å komme frem til hva som skal til for at man får overta dette 

Anonymkode: cecca...667

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal veldig mye til om han ikke ønsker det, så det kan du nok legge fra deg. 

Uansett, pass får du ordnet. Om han nekter, kontakter du politiet. Han får en frist til å begrunne, og holder ikke den begrunnelsen (som det som regel ikke gjør) så får barnet pass. 

Anonymkode: 8148d...f92

AnonymBruker
Skrevet

Far ble fra dømt foreldreansvar i tingretten, og det ble opprettholdt i lagmannsretten, fordi han nektet pass, nektet å signere på bankkort og bank-id, nektet å samtykke til vaksine og regulering osv.

Retten mente at hans mangel på samarbeid gikk ut over barna og barnas beste, samt at det gikk ut over barnas muligheter til å kunne få og ha tilgjengelig det andre barn har. Særlig la de vekt på dette med bank-id som ville blir et problem både ved innsyn i HelseNorge og ved søknad til vgs. 

Anonymkode: 1282c...42c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...