AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #21 Del Skrevet 3. mars 2023 Ødelegg låsen. Da må den byttes. Anonymkode: f35b2...045 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #22 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ødelegg låsen. Da må den byttes. Anonymkode: f35b2...045 Hvordan gjør jeg det? Få en nøkkel til å sitte fast? Anonymkode: 500af...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #23 Del Skrevet 3. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan gjør jeg det? Få en nøkkel til å sitte fast? Anonymkode: 500af...603 Lynlim. Anonymkode: b6c07...08e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #24 Del Skrevet 3. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva ville du ha gjort i en slik situasjon? Anonymkode: 500af...603 Tatt kostnaden selv, og byttet lås. Hvis styreleder sier noe hadde jeg sagt det som det er. Har man hatt problemer med leietaker og disse nøklene er *forsvunnet* så er det vel rimelig og anta at man vet hvor disse befinner seg. Anonymkode: d9c6b...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #25 Del Skrevet 3. mars 2023 Anmeld forhenværende leietager for tyveri av nøkkel. Anonymkode: 88732...90c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #26 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anmeld forhenværende leietager for tyveri av nøkkel. Anonymkode: 88732...90c Ønsker minst mulig trøbbel med leietaker. Vedkommende er aggressiv og frekk. Anonymkode: 500af...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #27 Del Skrevet 3. mars 2023 Dette høres jo helt bakvendt ut, det normale er jo at styret vil bytte alle låsene slik at uvedkommende ikke kan skaffe seg adgang til bygget. Kostnadene for dette er det utleieren som må betale for men da har man forhåpentligvis dekning i form av depositum. Anonymkode: ebcad...3d2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #28 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tenker framover: - Når jeg skal selge, de nye kjøperne vil ha nøklene til de nye låsene. Om de skal ha nye nøkler, så vil de henvende seg til styre og få en nøkkel som ikke passer inn. Hva skjer om de klager til meg etter boligsalg? Er jeg erstatningsansvarlig da? Anonymkode: 500af...603 Spar på den gamle låsen, og bytt tilbake før salg. Anonymkode: 64b77...34e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #29 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette høres jo helt bakvendt ut, det normale er jo at styret vil bytte alle låsene slik at uvedkommende ikke kan skaffe seg adgang til bygget. Kostnadene for dette er det utleieren som må betale for men da har man forhåpentligvis dekning i form av depositum. Anonymkode: ebcad...3d2 Det er DYRT å bytte systemlåser, skal styret bytte løser på alle dører nøklene passer til må ts ta den kostanden, og da antar jeg hun ganske kjapt vil finne leietaker og heller få nøklene tilbake. Det er ts sitt ansvar at nøkler ikke rotes bort, når hun nå er den ansvarlige for at uvedkommende har tilgang, så kan man selvfølgelig anmelde henne og kreve erstatning fra henne om denne leietakeren låser seg inn og stjeler eller ødelegger. Dette løser man enkelt med å ikke gi tilbake depositum før man får nøklene. Her må ts rett og slett kontakte leietakere og be om at nøklene leveres tilbake. Dette rotet er hennes ansavr, ikke styret sitt. Anonymkode: 294a7...46b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda1986 Skrevet 3. mars 2023 #30 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er DYRT å bytte systemlåser, skal styret bytte løser på alle dører nøklene passer til må ts ta den kostanden, og da antar jeg hun ganske kjapt vil finne leietaker og heller få nøklene tilbake. Det er ts sitt ansvar at nøkler ikke rotes bort, når hun nå er den ansvarlige for at uvedkommende har tilgang, så kan man selvfølgelig anmelde henne og kreve erstatning fra henne om denne leietakeren låser seg inn og stjeler eller ødelegger. Dette løser man enkelt med å ikke gi tilbake depositum før man får nøklene. Her må ts rett og slett kontakte leietakere og be om at nøklene leveres tilbake. Dette rotet er hennes ansavr, ikke styret sitt. Anonymkode: 294a7...46b Hvor dyrt er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #31 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg har aldri hørt om et sameie som har systemnøkler til seksjonseiernes leiligheter. Veldig rart at dere godtar dette. Står dette i vedtektene eller er formalisert på annen måte? Helt vanlig med systemnøkler til utgangsdør, loft og kjeller, men til leilighetene betrakter jeg som meget suspekt. Anonymkode: 9aa52...e99 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #32 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er DYRT å bytte systemlåser, skal styret bytte løser på alle dører nøklene passer til må ts ta den kostanden, og da antar jeg hun ganske kjapt vil finne leietaker og heller få nøklene tilbake. Det er ts sitt ansvar at nøkler ikke rotes bort, når hun nå er den ansvarlige for at uvedkommende har tilgang, så kan man selvfølgelig anmelde henne og kreve erstatning fra henne om denne leietakeren låser seg inn og stjeler eller ødelegger. Dette løser man enkelt med å ikke gi tilbake depositum før man får nøklene. Her må ts rett og slett kontakte leietakere og be om at nøklene leveres tilbake. Dette rotet er hennes ansavr, ikke styret sitt. Anonymkode: 294a7...46b Kan ikke ts fortsatt ha den gamle låsen OG installere en ekstra lås selv? Anonymkode: 3b933...162 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #33 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri hørt om et sameie som har systemnøkler til seksjonseiernes leiligheter. Veldig rart at dere godtar dette. Står dette i vedtektene eller er formalisert på annen måte? Helt vanlig med systemnøkler til utgangsdør, loft og kjeller, men til leilighetene betrakter jeg som meget suspekt. Anonymkode: 9aa52...e99 Jeg ble selv overrasket over at det brukes systemnøkler på leiligheten selv. Styreleder var tydelig at dette var systemnøkler. Anonymkode: 500af...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #34 Del Skrevet 3. mars 2023 Du burde forklare situasjonen bedre til styreleder, altså at de ikke stoler på at leietaker ikke kommer til å låse seg inn for å stjele etc. Anonymkode: c75bd...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #35 Del Skrevet 3. mars 2023 Du ringer låsesmed og bytter lås på din egen dør selvfølgelig. Hvorfor blander du styreleder opp i dette? Anonymkode: ea128...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #36 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du ringer låsesmed og bytter lås på din egen dør selvfølgelig. Hvorfor blander du styreleder opp i dette? Anonymkode: ea128...7a8 Det er fordi det er en systemnøkkel. Systemnøkler kan bare byttes av styreleder, og en spesifikk låsesmed. Anonymkode: 500af...603 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #37 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du burde forklare situasjonen bedre til styreleder, altså at de ikke stoler på at leietaker ikke kommer til å låse seg inn for å stjele etc. Anonymkode: c75bd...3c0 Jeg har prøvd, men situasjonen er fastlåst. Hva ville du ha gjort da? Anonymkode: 500af...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #38 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er fordi det er en systemnøkkel. Systemnøkler kan bare byttes av styreleder, og en spesifikk låsesmed. Anonymkode: 500af...603 Men du setter da pokker ikke inn en systemlås når du bytter. Bytt til en vanlig lås. Eller enda bedre, sett inn en elektronisk lås. Anonymkode: ea128...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #39 Del Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ønsker minst mulig trøbbel med leietaker. Vedkommende er aggressiv og frekk. Anonymkode: 500af...603 Overfor styret er det ditt ansvar å få tilbake nøkler fra forhenværende leietaker. Regner med det stod i leiekontrakten at nøklene skulle returneres ved kontraktens utløp, slik at du har ditt på det rene juridisk overfor forhenværende leietaker. Så det enkleste for deg er å sende et skriftlig varsel til vedkommende og informere om at dersom du ikke får nøklene i hende innen rimelig tid så vil du anmelde tyveriet til politiet. Sett en frist og følg det opp. Anonymkode: 88732...90c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #40 Del Skrevet 3. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Det hjelper ikke, og jeg har prøvd. Virker som styret har blitt lei av at folk leier ut leiligheten og vil bytte lås etterpå. Jeg skrev følgende: "Jeg har nettopp avsluttet leieforholdet med min leietaker. Leietaker har ikke levert nøklene, og derfor ønsker jeg å skifte systemsylinder på min leilighet. Jeg vil selvfølglig dekke kostnaden for dette. På forhånd tusen takk for hjelpen." Anonymkode: 500af...603 Det gir mening. Hadde jeg eid i et borettslag hadde jeg også gjort det jeg kunne for å bli kvitt bolighaivirksomhet. Jeg ønsker å bo med eierne, ikke tilfeldige leieboere. Anonymkode: 9c8a2...1b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå