Gå til innhold

Avlastningshjem - hyppighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Mine foreldre har tilbudt seg å være avlastere for min sønn en helg annenhver måned. Dette er stort av dem, da de også har sin egen helse å ta hånd om. Men når jeg leser, så ser jeg at avlastningshjem er en helg per måned? Dette orker ikke mine foreldre, og jeg vil jo veldig gjerne få avlastning en helg annenhver måned enn ingenting 😓 Og hvordan fungerer egentlig avlatsningshjem økonomisk, må de sende inn kvitteringer osv hver gang dersom de tar med barnet mitt på noe hyggelig, eller får de utbetalt en fast sum? 

Jeg ønsker ikke svar om at besteforeldrene må da kunne gjøre dette uten å motta betaling. Dette er et svært krevende barn som også inkluderer nattarbeid, og mine foreldre nærmer seg 70.

Anonymkode: 6792b...e88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må søke kommunen. I vedtaket fra kommunen står antall timer pr døgn de vil få betalt for.  I vedtaket til mitt barn sto det 11 timer pr døgn x 2 og 1 uke pr sommer. Avlastningen var fra fredag kl 17 - søndag kl 17. Det lønnes som fagarbeider. Dette arbeidet er veldig dårlig betalt. 

Skal de ta barnet med på aktiviteter må dette avtales med dere på forhånd, da det er dere som skal dekke disse aktivitetene. Dere bør søke ledsagerbevis om dere ikke allerede har gjort det. Vi brukte mye dette. Jeg ba aldri om kvittering, men sendte med det beløpet som ble etterspurt. 

Anonymkode: 0d9f2...36d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må søke kommunen. I vedtaket fra kommunen står antall timer pr døgn de vil få betalt for.  I vedtaket til mitt barn sto det 11 timer pr døgn x 2 og 1 uke pr sommer. Avlastningen var fra fredag kl 17 - søndag kl 17. Det lønnes som fagarbeider. Dette arbeidet er veldig dårlig betalt. 

Skal de ta barnet med på aktiviteter må dette avtales med dere på forhånd, da det er dere som skal dekke disse aktivitetene. Dere bør søke ledsagerbevis om dere ikke allerede har gjort det. Vi brukte mye dette. Jeg ba aldri om kvittering, men sendte med det beløpet som ble etterspurt. 

Anonymkode: 0d9f2...36d

Tusen takk for svar. 

Anonymkode: 6792b...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...